שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנכ"ל קבוצת ארד-ארם גבריאל ינקוביץ' הורשע בפרשת קרטל מדי המים

חדשות

מנכ"ל קבוצת ארד-ארם גבריאל ינקוביץ' הורשע בפרשת קרטל מדי המים, צילום: מד מים. צילום: מי מודיעין
מנכ"ל קבוצת ארד-ארם גבריאל ינקוביץ' הורשע בפרשת קרטל מדי המים
11/09/2013, עו"ד אנה נודל

ינקוביץ' הורשע בעבירות אחריות מנהלים והסדרים כובלים למרות שלא היה מודע לביצוע העבירות, בפרשה שבה הואשמו גם עורכי הדין של חברות המים על עצם כריתת החוזים לאכיפת ההסכמות בין חברות המים וגביית הערבויות לקיומם

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסדר הטיעון עם גבריאל ינקוביץ, מנהל חברת ארד בפרשת קרטל מדי המים.

רשות ההגבלים העסקיים הגישה בסוף שנת 2011 כתב אישום נגד חברות המים ארד, ארם, גת מדי מים, מדי ורד, רימונים ואגש"ח מד תקין ונושאי משרה בכירים בהן, לפיו הם תיאמו מחירים במכרזים של רשויות מקומיות ותאגידי מים. הרשות ניהלה חקירה גדולה בפרשה, והחליטה להגיש את כתבי האישום לאחר שביצעה הליך של שימוע.

גם עורכי הדין הואשמו בפרשה

מכתב האישום שהוגש בפרשה עולה כי בין השנים 2004-2009 הנאשמים תיאמו ביניהם כ-20 מכרזים לרכישה, שיפוץ והסבת מדי מים. החברות סיכמו ביניהן מי יזכה במכרז ובאיזה מחיר והציגו בפני העיריות מצג שווא של תחרות. החברות תיאמו גם את העלאת המחירים, כרתו חוזים לאכיפת ההסכמות והעבירו לעורכי דין ערבויות של 150 אלף שקל לקיום ההסכמים. הרשות הגישה כתבי אישום גם נגד עורכי הדין שניסחו את ההסכמים והחזיקו בערבויות.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בפרשה הודה ינקוביץ בחמש עבירות באחריות מנהלים, ארבע עבירות של הסדרים כובלים ועבירה של הפרת תנאי מיזוג. הצדדים הסכימו על עונש של מאסר בפועל שיבוצע בדרך של עבודות שירות.

ינקוביץ, שהיה מנהל של קבוצת ארד-ארם, הודה כי ארד סיכמה עם הבעלים של חברת חדי ורד, שמדי ורד תקנה מארג מדי מים הנדרשים למכרז שפרסמה עיריית חיפה בשנת 2008 ובתמורה ארד התחייבה לא להתחרות במדי ורד במכרז. כמו כן, ינקוביץ' הודה בכך שארד מסרה למדי ורד את המחירים אותם תכננה ארד להגיש במכרז שפרסמה עיריית ירושלים כדי שמדי ורד תוכל להגיש הצעה זולה יותר ובכך לזכות במכרז. בנוסף, ינקוביץ' הודה בכך שארד סיכמה עם מדי ורד על אי-תחרות במדי מים מסוג אוקטב ועל אי-ייבוא של מדי מים על ידי מדי ורד.

ינקוביץ' הודה גם בכך שהתרשל בתפקידו, וטען שלא הייתה לו מודעות להסדרים ועבירות שנעשו. הוא לא היה מנכ"ל חברת ארד ולא מנכ"ל חברת ארם, אלא מנכ"ל הקבוצה מתחתיו היו שני מנכ"לים. מדובר בנסיבות תקדימיות ורשות ההגבלים העסקיים מעוניינת לשלוח בכך מסר לפיו "האחריות של המנהלים לא נעצרת דווקא במנכ"ל החברה המבצעת את ההסדרים הכובלים, אלא גם למעלה למי שנושא את התארים השונים כמו מנכ"ל קבוצה".

השופט עודד שחם ביקש מהממונה על עבודות השירות למסור את חוות דעתו בעניינו של ינקוביץ'. השופט שחם יגזור את דינו של הנאשם אחרי קבלת חוות הדעת ותגובת הצדדים.

 

(ת"פ 49529-12-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה