שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תבעו מהמדינה 10 מיליון דולר, אך לא שילמו אגרת בימ"ש והתביעה נמחקה

חדשות

תבעו מהמדינה 10 מיליון דולר, אך לא שילמו אגרת בימ"ש והתביעה נמחקה, צילום: קוזלי במקום הימצא גופת החייל הנעדר מג'די חלבי, צילום מסך
תבעו מהמדינה 10 מיליון דולר, אך לא שילמו אגרת בימ"ש והתביעה נמחקה
11/09/2013, עו"ד אורי ישראל פז

ניצחון למשרד הביטחון ולעמותת "לחופש נולד": בית המשפט המחוזי בחיפה מחק כעת את התביעה של האחים קוזלי בסך של כ-40 מיליון שקל נגד המדינה בדרישה לקבל פרס כספי שהובטח לטענתם למוצאי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי ז"ל. התביעה נמחקה בגלל שהאחים קוזלי לא שילמו אגרת בית משפט במועדה ולא תיקנו את תביעתם כנדרש

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון-נתנאל, מחקה היום את תביעתם של איברהים וחאדר קוזלי, תושבי דליית אל כרמל, נגד משרד הביטחון ועמותת 'לחופש נולד', לקבל את סכום הפרס הכספי בסך 10 מיליון דולר (סך של כ-40 מיליון שקל) שהובטח לטענתם למוצאי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי ז"ל, ביער הסמוך ליישובם.

בית המשפט המחוזי מחק את התביעה בגלל שהתובעים לא שילמו את סכום אגרת בית המשפט, שהיה עליהם לשלמה, וגם לא הגישו כתב תביעה מתוקן, הכולל סכום תביעה מופחת (לצרכי תשלום אגרה מופחתת), כפי שבית המשפט התיר להם לעשות במסגרת ערעורם שנדחה על ידו.

אינטרס להציע פרס כספי?

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, השופטת תמר שרון-נתנאל (שקודמה לאחרונה מתפקיד של רשמת לתפקיד של שופטת בבית המשפט המחוזי בחיפה), דחתה לאחרונה את בקשת האחים קוזלי לפטור אותם מתשלום אגרת בית המשפט בתביעה שהגישו בפרשה. בבקשת האחים קוזלי נטען כי אין להם יכולת לשאת בתשלום האגרה העומדת על סך כ-980 אלף שקל, אשר מחצית ממנו יש לשלם עם הגשת התביעה.

השופטת שרון-נתנאל קבעה כי במסגרת בחינת יכולתם של המבקשים לשלם את האגרה, נבחנות אף יכולותיו הכלכליות של מי שעל שולחנו הם סמוכים. האחים קוזלי לא הוכיחו חוסר יכולת כלכלית ולא פרשו את מלוא התמונה באשר למצבם הכלכלי ואף לא הציגו פירוט כנדרש באשר למצבם הכלכלי של הוריהם. בהיותה של יכולת התשלום תנאי מצטבר לתנאי של סיכויי ההליך המשפטי, די בכך כדי לדחות את הבקשה, אך מעבר לדרוש הבהירה השופטת שרון-נתנאל כי סיכויי התביעה שהגישו האחים קוזלי אינם גבוהים מטעמים שונים שציינה בהחלטתה.

כך למשל, ציינה הרשמת שרון-נתנאל, כל נראה לכאורה על פני הדברים שמדובר בהליך משפטי הנעדר יסוד עובדתי ומשפטי כנדרש, שכן בחינת נוסח הפרסום שעליו נסמכת התביעה, מעלה לכאורה כי אין הוא מבטיח פרס כספי "למוצא הישר", כפי שמנסים האחים קוזלי להציג בתביעתם, אלא נראה על פי לשונו ותכליתו של הפרסום כי הוא פונה למי שמצוי בידו מידע באשר למקום הימצא החיילים הנעדרים או מי מהם וכי סכום העתק שהוצע במסגרתו נועד לעודד ולפתות את מי שבידו מידע למסור אותו.

עוד הבהיר בית המשפט כי לכאורה אין לארגון כלשהו, לרבות למדינת ישראל, כל אינטרס להציע פרס כספי, בסכום עתק של 10 מיליון דולר, למי שייתקל, באקראי, בשטחה של המדינה, בשרידי גופה וימסור על כך הודעה למשטרה, כפי חובתו על פי חוק, ולכאורה אין זה מתקבל על הדעת שזו היתה כוונת הפרסום.

הערעור נדחה

האחים קוזלי הגישו ערעור על החלטת הרשמת שרון-נתנאל בפני סגנית הנשיא השופטת שולמית וסרקרוג, אבל היא דחתה את ערעורם לפני כשלושה חודשים, תוך שאיפשרה להם להגיש כתב תביעה מתוקן, בסכום מופחת, או לשאת במלוא האגרה המתחייבת על פי כתב התביעה הקיים.

השופטת וסרקרוג קבעה כי על התובעים לשלם את האגרה עד ל-2 לספטמבר 2013. אך היות שהאחים קוזלי לא הגישו עד היום (11.9.13), דבר מטעמם ואף האגרה לא שולמה – החליטה הרשמת שרון-נתנאל למחוק את התביעה.

 

(תא"ק 21492-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:19
קומיט וכל טופס במתנה