שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית ב-52 מיליון: הרכבת הקלה מונעת מאזרחים ותיקים לרכוש כרטיס מוזל

חדשות

ייצוגית ב-52 מיליון: הרכבת הקלה מונעת מאזרחים ותיקים לרכוש כרטיס מוזל, צילום: צילום: יחסי ציבור
ייצוגית ב-52 מיליון: הרכבת הקלה מונעת מאזרחים ותיקים לרכוש כרטיס מוזל
10/09/2013, עו"ד אנה נודל

לטענת התובע הייצוגי, עו"ד אליהו ציגלר, לא ניתן לרכוש במכשירים האוטומטיים המוצבים בתחנות הרכבת הקלה כרטיס מוזל לאזרח ותיק והם נאלצים לשלם מחיר מלא

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. לטענת עו"ד אליהו ציגלר, החברה מונעת מאזרחים ותיקים את האפשרות לממש את זכותם לנסיעה מוזלת.

בבקשה נכתב כי לפי חוק האזרחים הוותיקים, זכאי אזרח ותיק להנחה בשיעור של 50% מעלות נסיעה בתחבורה ציבורית. לפי החוק, אזרח ותיק הוא מי שהגיע לגיל פרישה.

בכתב התביעה נטען כי כאשר עוה"ד ציגלר ביקש לממש את זכותו להנחה בנסיעה ברכבת הקלה נאמר לו שניתן לרכוש כרטיס מוזל במכשירים האוטומטיים המוצבים בתחנות הרכבת הקלה. אלא שבמכשירים האוטומטיים אין אפשרות טכנית כזו, ולכן הוא נאלץ לרכוש כרטיס במחיר מלא של 6.60 שקלים.

לאחר בירור נוסף גילה עוה"ד ציגלר כי ניתן לממש את ההנחה באמצעות הטענת הכרטיס החכם רב קו. אלא שהמכשירים המוצבים בתחנות הרכבת הקלה אינם מאפשרים טעינה של הרב קו וההטענה אפשרית בתחנה המרכזית בעיר.

עוה"ד ציגלר טוען כי הזכות להנחה אינה צריכה להיות מותנית בשימוש ברב-קו, אלא להינתן גם במעמד רכישת כרטיס בודד במכשיר אוטומטי. עו"ד ציגלר מבקש לפסוק פיצוי בסך כ-52 מיליון שקל לאזרחים ותיקים שנאלצו לרכוש כרטיס במחיר מלא מאז החלה לפעול הרכבת הקלה לפני כשנתיים. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:237
קומיט וכל טופס במתנה