שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בנק אוף אמריקה יפצה בכ-39 מיליון דולר את המתמחות שהפלה מגדרית

חדשות

בנק אוף אמריקה יפצה בכ-39 מיליון דולר את המתמחות שהפלה מגדרית, צילום: סניף טיפוסי של בנק אוף אמריקה בלוס אנג'לס. צילום Coolcaesar
בנק אוף אמריקה יפצה בכ-39 מיליון דולר את המתמחות שהפלה מגדרית
08/09/2013, עו"ד אנה נודל

בנק אוף אמריקה הגיע להסדר בתביעה שהוגשה על ידי שתי עובדות על אפליה מגדרית. במסגרת ההסדר יפוצו כ-4,800 סוחרות ומתמחות בסכום הפיצוי שיגיע לכ-39 מיליון דולר

שתי סוחרות בבנק אוף אמריקה טענו לאפליה בגובה השכר בהשוואה לעמיתיהן הגברים. לטענתן, האפליה באה לידי ביטוי גם בהקצאת תיקי לקוחות ותמיכה מקצועית. במסגרת התביעה נכתב כי הגברים מקבלים לנהל חשבונות אטרקטיביים יותר ומתקדמים מהר יותר בחברה. בנוסף לכך נטען כי הבנק התנכל בעובדות שהתלוננו על אפליה.

בנק אוף אמריקה לא הודה באפליה, אך התחייב לשנות את נהליו ולבחון את האופן שבו מתבצעת חלוקת התיקים בין הסוחרים. הבנק התחייב לשכור פסיכולוג ארגוני שיבחן את הנהלים, במיוחד את אלה הנוגעים לאופן החלוקה לצוותים ולאופן חלוקת התיקים. ההסדר כולל גם את העובדות של בנק ההשקעות מריל לינץ' שנרכש על ידי בנק אוף אמריקה בשנת 2009.

כ-4,800 עובדות של בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' יקבלו פיצוי שיגיע בסך הכול לכ-39 מיליון דולר.

כזכור, לפני כשבועיים בנק אוף אמריקה הסכים לשלם 160 מיליון דולר כדי ליישב תביעה על אפליית סוחרים אפרו-אמריקנים. לפי הדיווח בעיתון "ניו יורק טיימס", ב-15 השנים האחרונות בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' שילמו כחצי מיליארד דולר עבור יישוב תביעות של עובדים על רקע אפליה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה