שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטרים נטפלו לזוטות כשרשמו דוח להולך רגל על שירד ממדרכה לכביש

חדשות

שוטרים נטפלו לזוטות כשרשמו דוח להולך רגל על שירד ממדרכה לכביש, צילום: חנייה
שוטרים נטפלו לזוטות כשרשמו דוח להולך רגל על שירד ממדרכה לכביש
04/09/2013, עו"ד אנה נודל

השופטת שרית קריספין-אברהם זיכתה את הולך הרגל אייל אבולפיה מעבירת חציית כביש שלא בביטחה, בגלל שהדוח נמסר לו על ידי השוטרים ממניעים אישיים בשל היתקלות קודמת שהייתה לו עם אחד מהם. המשטרה אף חויבה לפצות אותו ב-2,500 שקל

חלם זה כאן: אייל אבולפיה קיבל קנס משוטרים על חציית כביש שלא בביטחה ומבלי שבדק את מצב התנועה ואפשרות החצייה. השוטר שמסר לידו את הדו"ח העיד כי ראה את אבולפיה חוצה את הכביש לעבר משאית שעמדה בצד הדרך ועומד ליד דלת המשאית שהייתה פתוחה, כך שהוא מסכן את הרכבים בנתיב הנסיעה וגם את עצמו, שכן הוא מוסתר על ידי המשאית ולא ניתן היה להבחין בו כאשר חצה ועבר מהמשאית למדרכה.

השוטר הורה לאבולפיה לעלות על המדרכה, אך הוא סירב ונשאר על הכביש. השוטר ביקש ממנו להזדהות, ולאחר שסירב לכך, אבולפיה עוכב ונעצר.

במסגרת האישום שהתנהל נגדו בבית המשפט לתעבורה בתל אביב, אבולפיה טען להגנתו כי כל האירוע נבע מהיתקלות קודמת שהייתה לו עם השוטר, בגינה השוטר נחקר במחלקה לחקירת שוטרים. אבולפיה טען שהוא לא חצה את הכביש.

 

ביהמ"ש: "השוטרים הפעילו שיקול דעת לקוי ביותר"

השופטת שרית קריספין-אברהם מבית המשפט לתעבורה בתל אביב זיכתה את אבולפיה, וקבעה כי "עדויות עדי התביעה באשר לנסיבות העבירה, לא עשו עלי רושם אמין ולצערי, התרשמתי כי יש ממש בטענת הנאשם בדבר מניעים אישיים שהובילו לאירוע שהחל כעבירה קלה יחסית והסתיים במעצרו של הנאשם".

בית המשפט ציין כי עדי המשטרה סתרו זה את זה באשר לנסיבות ביצוע העבירה, מיקום המשאית החונה, האופן בו חסמה או לא חסמה את הכביש ועוד. השופטת קריספין-אברהם קבעה כי "עדי התביעה הפעילו שיקול דעת לקוי ביותר כאשר החליטו לרשום דו"ח לנאשם, בגין עבירה שלכאורה נעברה ונסתיימה, במקום לרשום דו"ח לנהג המשאית בגין עבירה מתמשכת של חניה תוך חסימת נתיב נסיעה".

השוטר השני שנוכח באירוע טען כי לא נרשם דו"ח לנהג המשאית, "בשל הפרובוקציה שיצר הנאשם במקום". בתגובה לכך כתבה השופטת קריספין-אברהם כי "לא ברור לי מדוע לא יכלו שני העדים (שני השוטרים) להתפצל למספר דקות, כדי שאחד מהם ירשום דו"ח לנהג המשאית והשני ימשיך בטיפול מול הנאשם". השופטת ציינה עוד כי בחירת השוטרים להתמקד דווקא באבולפיה מהווה תימוכין נוספים לטענתו בדבר מניעים אישיים של השוטרים.

 

זוטי דברים

בתום פרשת התביעה אבולפיה הוזהר כי עולה חשד לעבירה נוספת של שהייה בכביש. השופטת קריספין-אברהם קבעה כי אבולפיה "עמד פרק זמן קצר ביותר על הכביש, לפני חזית המשאית, באופן שאינו מהווה סיכון לאיש ובחלוף אותו פרק זמן, עלה על המדרכה. לאחר ששמעתי ראיות הצדדים, מצאתי כי העבירה שבפניי, בנסיבות הכוללות של האירוע, היא מאותם מקרים מיוחדים, בהם יש מקום להחיל את הגנת 'זוטי דברים' ", הכריעה השופטת.

אבולפיה ביקש מבית המשפט להטיל על המדינה את הוצאות ההגנה המשפטיות שלו בפרשה, והשופטת קריספין-אברהם נעתרה לבקשתו לאור נסיבות המקרה וחייבה את המדינה לשלם לאבולפיה סך של 2,500 שקל. 

 

(תת"ע 4700-01-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה