שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד רוני אלוני-סדובניק נתבעת על מחול השדים נגד עו"ד מנחם בלום

חדשות

עו"ד רוני אלוני-סדובניק נתבעת על מחול השדים נגד עו"ד מנחם בלום , צילום:
עו"ד רוני אלוני-סדובניק נתבעת על מחול השדים נגד עו"ד מנחם בלום
04/09/2013, עו"ד אנה נודל

שבועיים לאחר שנציב תלונות השופטים דחה את התלונה שהוגשה נגד שלושה שופטי מחוזי בירושלים בטענה שהשפילו נפגעת אונס – סנגורם של הנאשמים בתיק, עו"ד מנחם בלום, תובע 200 אלף שקל מעוה"ד רוני אלוני-סדובניק על שהשפילה אותו בכלי התקשורת לאחר שהגישה את התלונה לנציב ויצרה מחול שדים בלתי פוסק תוך הכפשת שמו הטוב לעיני משפחתו וחבריו

עורכת הדין רוני אלוני-סדובניק הגישה תלונה נגד שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים וטענה שבמהלך דיון בתיק אונס, המתלוננת התבקשה להדגים את מעשי האונס. נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט אליעזר גולדברג, דחה את התלונה שהגישה בחופזה שרת המשפטים ציפי לבני נגד השופטים צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם.

לאחר פרסום החלטת הנציב, עו"ד מנחם בלום, אשר ייצג בתיק את הנאשמים הגיש השבוע נגד עוה"ד אלוני-סדובניק תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקל לבית משפט השלום בירושלים. במקביל, עוה"ד בלום הגיש נגדה תלונה משמעתית לוועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.

 

שיא הזוועה

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, בית המשפט המחוזי בירושלים דן בזמנו בכתב האישום שהוגש נגד שלושה קטינים שהואשמו באונס, ביצוע מעשה מגונה, תקיפה הגורמת לחבלה ממשית בנסיבות מחמירות. במהלך החקירה החוזרת, המתלוננת הדגימה את אופן ישיבתו של אחד הנאשמים עליה.

כחמש וחצי שנים לאחר הדיון ההוא, נזכרה עוה"ד רוני סדובניק-אלוני, המייצגת כיום את המתלוננת בהליך תביעה נזיקי מטעמה, להגיש תלונה ליו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין ולמנהל בתי המשפט, תחת הכותרת "תלונה על השפלתה של ילדה נפגעת אונס בעת החקירה הנגדית בידי עורך הדין מנחם בלום ובקשה לברר שתיקת הרכב השופטים אל מול חומרת מעשיו".

בתלונה שהגישה עוה"ד סדובניק-אלוני היא כתבה כי עוה"ד בלום התעלל במתלוננת לאורך כל ההליך הפלילי. בכתב התלונה נכתב כי "שיא הזוועה, התרחש בשלב מסוים של חקירתה באולם, (ילדה בת 15 בעת מתן העדות) אל מול פניהם של האנסים ושלושת השופטים – דרש ממנה עו"ד בלום לגשת למרכז האולם, לכרוע, על הארץ על ארבע ולהדגים בתנועות את תזוזות הגוף של ראשון האנסים שחדר אליה. הילדה קמה מהרצפה בבכי ורצה החוצה מהאולם, תוך שעו"ד בלום צועק אחריה: 'הגעת לחלק של השקרים אז את מתחילה לבכות' ".  

הנציב גולדברג דחה את התלונה, שהופצה לכלי התקשורת והרעישה עולמות, וקבע כי "בית המשפט הקפיד לשמור על כבודה של המתלוננת לאורך כל חקירתה, וגילה הבנה למעמד הקשה והמביך בו הייתה נתונה, זאת תוך שהוא מקיים את חובת ההגינות גם כלפי הנאשמים". הנציב קבע גם כי ההדגמה "לא נעשתה ביוזמת בית המשפט או ביוזמת עו"ד בלום, אלא ביוזמתה של המתלוננת לאחר שהבינה במענה לשאלות הפרקליט כי התיאור המילולי שנתנה אינו נהיר דיו".

 

נוצרה אווירה עכורה

עו"ד בלום טוען כעת בתביעת הדיבה שהגיש, באמצעות עו"ד עלא זחאלקה, כי עוה"ד אלוני-סדובניק הוציאה לשון הרע נגדו, שיקרה בפומבי והלבינה את פניו ברבים. עוה"ד אלוני-סדובניק התראיינה לגופי תקשורת רבים, ולדבריו הכפישה את שמו הטוב בידיעה ברורה שהדברים הם דברי שקר.

עוה"ד בלום מסביר בתביעת לשון הרע כי הוא "נאלץ לשמוע מכל מיני נשים תגובות קשות על התנהגותו, והסבריו לא הועילו". הוא ציין את הפגיעה באשתו, כך ש"כל חברותיה היו משוכנעות שהתנהגותו של בעלה היתה שערורייתית, חמורה ביותר ולחלוטין לא ראויה". עוה"ד בלום סיפר גם כי "נגרמה לו עוגמת נפש לא מעטה גם לאור העובדה שבדיוק בשבוע של מחול השדים מסביב לפרסומים בכלי התקשורת, הגיע בנו הבכור מדנמרק עם נכדו וחברתו לחיים כדי לנפוש בישראל. הניסיון לשכנע את כולם, כולל את קרוביו, לא תמיד צלח ובכל אופן יצר אווירה עכורה".

 

פגיעה אנושה באמון הציבור

בשולי החלטתו ציין הנציב גולדברג כי "שופטים אינם חסינים מביקורת, אולם רב המרחק בין ביקורת ובין השתלחות חסרת רסן, שאין לה כל תשתית עובדתית. כבודם של שופטים אינו הפקר, ויש ליתן את הדעת לבלימת מגמה זו, שסופה פגיעה אנושה באמון הציבור בהליכי משפט".

לאחר פרסום החלטת הנציב, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס אמר כי בנאומו בטקס ועידת המשפט בתל אביב כי "בתקופה האחרונה הגיעו מים עד נפש. מצאנו עצמנו מתגוננים מפני מערכה משולחת רסן, על פי רוב נעדרת ביסוס עובדתי מינימלי, שפגעה משמעותית במערכת המשפט ובשופטיה. השבועות האחרונים סיפקו דוגמה אחת בלבד לפרשייה כזו. בהתבסס על אמירות חסרות בסיס של עורכת דין, שלא ייצגה בתיק ולא נכחה באולם הדיונים, ובלי לבדוק את העובדות לאישורן, הכריזו אמצעי תקשורת שונים כי שלושה שופטים אילצו קורבן אונס לגשת למרכז אולם הדיונים, לכרוע על ארבע, ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה. תמונתם של השופטים הופיעה בעיתונים; הם – ומערכת המשפט בכלל – הוכפשו, ויושרתם המקצועית נפגעה. בירור שערך נציב תלונות הציבור על שופטים הצביע על כך שמדובר, כלשונו של הנציב, בלא פחות מעלילה, וכי הפרסומים בעניין לא תאמו כלל ועיקר את מה שהתרחש בפועל".

נוסף לתביעת הנזיקין שהגיש עו"ד בלום, הוגשה כנגד עו"ד אלוני-סדובניק גם תלונה ללשכת עורכי הדין. כפי שנחשף בפורטל חדשות תקדין, גם תנועת אומ"ץ קראה ללשכת עורכי הדין להעמיד את עוה"ד אלוני-סדובניק לדין משמעתי, מכיוון שבהתנהגותה יש פגיעה בכבוד המקצוע. 

בא-כוחה של עוה"ד סדובניק, עו"ד ציון אמיר, מסר בתגובה בשמה כי כאשר תקבל לידיה את כתב התביעה, היא תגיב לגופם של דברים. עוד נמסר כי "עו"ד סדובניק סבורה כי לא נפל דופי בהתנהלותה, והיא מילאה את חובותיה כדת וכדין מול הלקוחה שלה".

 

(ת"א 5809-09-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:254
קומיט וכל טופס במתנה