שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר הדין של דוד ואנונו נשאר על כנו: יאסר למשך 6 שנים על קבלת שוחד

חדשות

גזר הדין של דוד ואנונו נשאר על כנו: יאסר למשך 6 שנים על קבלת שוחד, צילום: צילום:istock
גזר הדין של דוד ואנונו נשאר על כנו: יאסר למשך 6 שנים על קבלת שוחד
03/09/2013, עו"ד אנה נודל

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הטענות של הבכיר לשעבר ברשות המיסים, דוד ואנונו, להגנה מן הצדק. זאת למרות שיוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, שהעיד נגד ואנונו, הודה בכך ששיקר על התנהלותו של פרץ

בית המשפט המחוזי בתל אביב השאיר על כנו את עונשו של דוד ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המיסים, אשר כיהן בתפקיד ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים והורשע בקבלת שוחד מנישומים בתמורה להטבות מס כאשר בית המשפט גזר עליו עונש של שש שנות מאסר.

ואנונו הורשע בהצעת שוחד לקובי פרץ בסך 50 אלף שקל ובהצעת שוחד לאמרגנו יוחאי יעיש בתמורה לטיפול בתיקו ברשות המיסים בסכומים של 200 אלף שקל ועוד 100 שקל. כמו כן, הוא הורשע בבקשת שוחד מדליה ומשה שחורי, בתמורה לסיוע בחקירה פלילית שהתנהלה נגד דליה שחורי ברשות המיסים.

כזכור, בספטמבר 2011 בית המשפט גזר עליו עונש של שש שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 750 אלף שקל או שנתיים מאסר תחתיו.

הגנה נכה

הזמר קובי פרץ טען במהלך הדיון במשפטו של בכיר רשות המיסים ואנונו כי הוא לא העלים מס וכי אמרגנו יעיש גנב ממנו כספים.

בפברואר האחרון הורה בית המשפט העליון לשופט המחוזי דוד רוזן לדון בטענותיו של ואנונו בעניינו של יעיש, ששימש כעד מדינה בתיק ושיקר בעניין החשדות שעלו נגד הזמר פרץ בהעלמת מס.

השופט דוד רוזן קבע כי הוא מאמין לעדותו של יעיש בעניין התנהלותו של ואנונו, למרות שיעיש הודה בכך ששיקר בעניין יחסיו עם הזמר פרץ.

ואנונו טען, באמצעות עו"ד ירון גיגי, כי נפלו פגמים פרוצדורליים חמורים בהתנהלות הפרקליטות בפרשה. כך למשל, חלק מחומר החקירה הועבר לעיון ההגנה רק בשלב שלאחר מתן פסק הדין. ואנונו טען כי "מדובר בהתנהלות שערורייתית של המאשימה אשר גרמה ל'הגנה נכה' לנאשם, שכן באם לא היה מדובר ב'חומר חקירה' כשמשמעותו בחוק, הרי שהמאשימה לא הייתה מעבירה החומר לידי ההגנה".

לכן נטען כי ראוי לבית המשפט המחוזי לבטל את כתב האישום כנגד ואנונו מכוח דוקטרינת ההגנה מן הצדק. ואנונו טען כי בתוך 13 הקרגלים שהועברו אליו לאחר מתן פסק הדין נמצאים חומרים שיש בהם כדי להשליך על הרשעתו, וביניהם תצהיר של יוחאי יעיש על תשלומי שכר לקובי פרץ.

הפרקליטה עו"ד אסתי שלאין טענה מנגד כי כל המסמכים הנמצאים בקרגלים הם בעיקרם חומרי הנהלת החשבונות וחומרים הקשורים להופעותיו של הזמר פרץ וצוותו. חומרים אלה נתפסו על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת חקירת פרשת ואנונו במטרה לבחון את מידת מעורבותו בטיפול בתיקים במסגרת קבלת השוחד, ונתפסו על ידי רשות המיסים כחלק מתיקי החקירות של הזמר פרץ ואמרגנו יעיש ברשות המיסים. לטענתה, מידע על קיומם של קרגלים אלו נמסר לצוות ההגנה של ואנונו כבר במסגרת דו"חות החיפוש בתיקי החקירה שנמסרו לידם בתחילת ההליך, וניתן היה לדעת על קיומם עוד אז. מעבר לכך, הפרקליטות טענה שלא מדובר כלל ב"חומר חקירה".

אין קשר בין החומרים

השופט דוד רוזן קבע כי זכותו של ואנונו לעיין בחומר החקירה לא נפגעה, וכי מדובר בחומרים שאינם קשורים לנושאים שנדונו במשפטו.

השופט רוזן כתב בהחלטתו בפרשה כי "13 הקרגלים אשר הוגשו לעיון ההגנה לאחר מתן פסק הדין עוסקים בעניינים שבין יוחאי יעיש וקובי פרץ ולניהול עסקיהם. במסגרת חומרים אלו נמצא רק מסמך אחד לו נגיעה לנאשם – מכתב שנשלח ע"י יוחאי יעיש לדרור דניאל – מכתב אשר העתקו היה מצוי בחומר החקירה בהליך שהתנהל נגד הנאשם. החומר שנתפס בקרגלים האמורים פורט בדו"חות התפיסה אשר נמסרו לידי ההגנה כבר עם הגשת כתב האישום כנגד הנאשם. מעל לכך, מוחוור כי עניינו של החומר האמור – עניין חלוקת ההכנסות בין קובי פרץ לבין יעיש – אין לו קשר לנשוא דיוננו".

 

(ת"פ 18580-03-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:191
קומיט וכל טופס במתנה