שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת חפציבה: איש הכספים הודה והורשע בהסוואת גניבה של 48 מיליון

חדשות

פרשת חפציבה: איש הכספים הודה והורשע בהסוואת גניבה של 48 מיליון , צילום: צילום: חן כדורי
פרשת חפציבה: איש הכספים הודה והורשע בהסוואת גניבה של 48 מיליון
03/09/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם עדיה בן-משה, ששימש איש הכספים בקבוצת חברות הבנייה "חפציבה", שהיו בשליטתו ובניהולו של בועז יונה. תבקש לגזור עליו 10 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי, וזאת מתוך התחשבות בנסיבותיו האישיות החריגות והגם שעונש זה אינו משקף את חומרת העבירות ואת רמת הענישה הנוהגת בהן

עדיה בן-משה, שמאז שנת 2004 שימש איש הכספים בקבוצת חברות הבנייה "חפציבה", שהיו בשליטתו ובניהולו של בועז יונה, הודה אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים בעובדות כתב אישום מתוקן שהוגש נגדו, במסגרת הסדר טיעון עליו חתם. בן-משה הודה בעבירות של סיוע לגניבה בידי מורשה, בשתי עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירה על חוק ניירות ערך. סגן הנשיא, השופט אהרן פרקש, קבע שהטיעונים לעונש ולעניין ההרשעה יישמעו ב-13 באוקטובר.

בן-משה הודה כי סייע לאחרים לשלוח יד במאות מיליוני שקלים מכספי רוכשי הדירות. בנוסף, הוא הודה כי בעת ששימש דירקטור בחברה-הבת הציבורית "חפציבה חופים", פעל להסוואת גניבת כ-48 מיליון שקל בידי בועז יונה ומנהל נוסף מהחברה, באמצעות הסתרת פרטים מהותיים בדו"חותיה.

כתב האישום מתאר כיצד הופקדו כ-300 מיליון שקל ששילמו רוכשי הדירות בחשבונות בנק שאינם חשבונות הליווי של הפרויקטים. חלק מהמנהלים, ובהם בן-משה, פעלו להסתרת כספי הגניבה תוך הפקת דו"חות כוזבים לבנקים ולגורמים המפקחים.

במסגרת ההסדר, תבקש המדינה לגזור על בן-משה 10 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי, וזאת מתוך התחשבות בנסיבותיו האישיות החריגות והגם שעונש זה אינו משקף את חומרת העבירות ואת רמת הענישה הנוהגת בהן.

מעילה של כ-118 מיליון שקל

קבוצת חפציבה היתה במשך שנים אחד הגורמים הקבלניים הגדולים והמוכרים בישראל. הקבוצה כללה מספר חברות פרטיות וציבוריות שעסקו בייזום ובבניית פרויקטים למגורים ולמסחר. ב-2007 קרסה הקבוצה בעקבות מעילה של כ-118 מיליון שקל שביצעו חלק מבכיריה, ובראשם המנכ"ל ואחד מבעלי השליטה, בועז יונה, שנידון לשבע שנות מאסר.

כזכור, לפני כשנתיים הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה יחד עם פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד שמונה עובדים בחברה, ובהם בן-משה, שהיה חלק מהנהלת הקבוצה ואחראי במסגרת תפקידו להיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים, בעיקר בכל הקשור להתנהלות מול הבנקים המממנים אותם. בן-משה אף שימש כדירקטור בחברת חפציבה חופים.

במקביל, נשמעו אתמול בבית המשפט טיעונים לעונש בעניינן של דליה מזרחי, עובדת מחלקת המכירות בחפציבה, ושל חני דוד, עובדת מחלקת הגבייה בחברה, שנקבע כי ביצעו עבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה. הפרקליטות ביקשה לגזור עליהן שלושה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות.

בין הנאשמים הנוספים בפרשה זאב טננבאום, מנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות מאז שנת 1979, רו"ח מרדכי נתנאל, מנהל הכספים של צמרות משנת 2003, אודי הררי, עובד מחלקת המכירות בחפציבה משנת 1992, ורוני ביבי שהוא עובד ומנהל מחלקת הגבייה בחפציבה משנת 1997.

 

(ת"פ 14564-09-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:115
קומיט וכל טופס במתנה