שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לקוחות אורנג' יקבלו בחינם שירות ערוצי טלוויזיה או חבילת מוזיקה

חדשות

לקוחות אורנג' יקבלו בחינם שירות ערוצי טלוויזיה או חבילת מוזיקה, צילום: לוגו:אורנג'
לקוחות אורנג' יקבלו בחינם שירות ערוצי טלוויזיה או חבילת מוזיקה
01/09/2013, עו"ד אנה נודל

חברת הסלולר פרטנר שלחה פרסום לדואר אלקטרוני ללקוחותיה מבלי לקבל הסכמה לכך, ונתבעה במיליונים. במסגרת פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגדה, החברה תתרום 300 אלף שקל לשלוש עמותות, ובחודשיים הקרובים תפצה כ-600 אלף לקוחות שיבקשו לא לקבל מהחברה דברי פרסומת

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בתובענה הייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד חברת הסלולר פרטנר (אורנג').

אחד משלושת התובעים הייצוגיים, ראובן כהן-חללה, מסר לאורנג' את כתובת הדואר האלקטרוני שלו כדי לקבל הצעה לקבלת שירותים מהחברה. כהן-חללה החליט לדחות את ההצעה של אורנג', אך המשיך לקבל ממנה פרסומות שונות מבלי שנתן את הסכמתו לכך. כהן-חללה הודיע לאורנג' שהוא מבקש לחדול משליחת פרסומות לכתובת המייל שלו ולהסירו מרשימת התפוצה של החברה. הוא לחץ על קישור "להסרה מרשימת תפוצה לחץ כאן", שהופיע בתחתית ההודעה. אך בעקבות הלחיצה הוא הגיע למסך שבו התבקש למסור פרטים שונים, ביניהם מספר טלפון סלולרי באורנג' – למרות שהוא איננו לקוח של החברה.

שני התובעים הייצוגיים הנוספים קיבלו גם הם הודעות פרסום מאורנג' מבלי שנתנו את הסכמתם לכך. התובעים הייצוגיים טענו כי פרטנר הפרה את חוק התקשורת ואת חוק הגנת הפרטיות.

הטבה לכ-600 אלף מנויים

במסגרת הסדר הפשרה אורנג' התחייבה לתעד כל הסכמה של לקוח לקבלת דברי פרסומת בדואר אלקטרוני. החברה התחייבה לא לשלוח עוד דברי פרסומת למי שאינו לקוח שלה, אלא אם קיבלה ממנו מראש הסכמה מפורשת ומתועדת. כתובתו של לקוח אשר עזב את פרטנר או העביר את הבעלות על הקו המנוי לאדם אחר – תוסר מרשימת התפוצה מניה-וביה.

כמו כן פרטנר התחייבה כי בחודשיים הקרובים תאפשר מכל מי שיבקש להסיר את כתובתו מרשימת התפוצה לדברי פרסומת – לעשות זאת בלחיצה על קישור שייכלל בהודעה, ללא צורך לעבור למסך הסרת הפרטים ולהזין שם נתונים.

על-פי ההסדר, בתוך 90 יום אורנג' תציע לכל המנויים שבחרו שלא לקבל ממנה דוא"ל שירות ערוצי טלוויזיה בטלפון הסלולרי, ששוויו 19.90 שקלים לחודש, חינם למשך חודש או חבילת מוזיקה, ששוויה 9.90 שקלים לחודש, חינם למשך חודשיים.

לפי ההערכות, ההטבה תוצע לכ-600 אלף מנויים של אורנג', והיא תובא לידיעת חברי הקבוצה במשך חודשיים רצופים, בחשבוניות הנשלחות אליהם מדי חודש, והם יהיו זכאים לממשה בתוך שלושה חודשים מתום החודש שבו נשלחה החשבונית הראשונה. נוסף לכך אורנג' התחייבה לתרום לאגודה למלחמה בסרטן, פרויקט חונכות (פר"ח) ולארגון לתת 100 אלף שקל לכל אחד.

כחצי מיליון שקל שכר טרחה לעורכי הדין

השופטת שושנה אלמגור קבעה בהחלטת בית המשפט כי "הודעות הפרסומת ששלחה אורנג' ללקוחותיה שלא הביעו הסכמה לקבלתם נשלחו אגב הפרה של חוק התקשורת. נוסף על כך הערימה אורנג' קשיים על מי שביקשו להסיר את כתובתם מרשימת הנמענים, ובכך הפכה את הפעולה למשימה מורכבת ומסובכת במיוחד".

השופטת אלמגור החליטה כי "למרות היקפם הרחב של דברי הפרסומת ששוגרו ומספרם של חברי הקבוצה, הסדר פשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין".

בית המשפט פסק 200 אלף שקל לטובת שלושת התובעים הייצוגיים, ושכר טרחה גבוה בסך של 409,500 שקל לעורכי דינם חן וליאת שטיין.

 

(ת"צ 497-02-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה