שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תלונה ללשכה: להעמיד לדין משמעתי את עו"ד רוני אלוני-סדובניק

חדשות

תלונה ללשכה: להעמיד לדין משמעתי את עו"ד רוני אלוני-סדובניק , צילום: עו''ד רוני אלוני-סדובניק, צילום אורית אלון, יח'''צ
תלונה ללשכה: להעמיד לדין משמעתי את עו"ד רוני אלוני-סדובניק
28/08/2013, עו"ד אורי ישראל פז

תנועת אומ"ץ הגישה תלונה אתית נגד עו"ד רוני אלוני-סדובניק על התנהלותה בפרשת הנאנסת שכביכול נדרשה להדגים בפני שלושה שופטים בביהמ"ש המחוזי בירושלים תנוחות מביכות מהאונס והושפלה. התלונה ללשכה באה בעקבות דבריו המהדהדים של הנשיא גרוניס והחלטת נציב תלונות השופטים גולדברג שמדובר בעלילה כשעוה"ד אלוני-סדובניק בכלל לא נכחה בדיון

דבריו המהדהדים של נשיא בית המשפט העליון השבוע בוועידת המשפט השנייה של מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין נותנים את אותותיהם: תנועת אומ"ץ הגישה כעת תלונה לעו"ד אפי נוה, יו"ר ועד מחוז תל אביב ויו"ר ועדת האתיקה במחוז, נגד עוה"ד רוני אלוני-סדובניק בשל פגיעתה הצורמת בכבוד מקצוע עריכת הדין ובכבודו של בית המשפט.

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, עוה"ד אלוני-סדובניק (לשעבר חברת מועצת העיר ירושלים) הגישה תלונה לנציב קבילות השופטים נגד שלושה שופטים בכירים מבית המשפט המחוזי בירושלים – צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם – שכללו דברי הכפשה ופגעו באמינותם המקצועית.

"מערכה משולחת רסן"

הנשיא גרוניס הביע השבוע את מורת רוחו בהתנהלותה בפרשה, וטען כי "בתקופה האחרונה הגיעו מים עד נפש. מצאנו עצמנו מתגוננים מפני מערכה משולחת רסן, על פי רוב נעדרת ביסוס עובדתי מינימלי, שפגעה משמעותית במערכת המשפט ובשופטיה. השבועות האחרונים סיפקו דוגמה אחת בלבד לפרשייה כזו. בהתבסס על אמירות חסרות בסיס של עורכת דין, שלא ייצגה בתיק ולא נכחה באולם הדיונים, ובלי לבדוק את העובדות לאישורן, הכריזו אמצעי תקשורת שונים כי שלושה שופטים אילצו קורבן אונס לגשת למרכז אולם הדיונים, לכרוע על ארבע, ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה. תמונתם של השופטים הופיעה בעיתונים; הם – ומערכת המשפט בכלל – הוכפשו, ויושרתם המקצועית נפגעה. בירור שערך נציב תלונות הציבור על שופטים הצביע על כך שמדובר, כלשונו של הנציב, בלא פחות מעלילה, וכי הפרסומים בעניין לא תאמו כלל ועיקר את מה שהתרחש בפועל".

"בדיקה שערך נציב קבילות השופטים העלתה כי דבריה של עוה"ד אלוני-סדובניק לא תאמו את המציאות שאירעה במשפטה של המתלוננת בפרשת האונס, ובהתנהגותה של עו"ד אלוני-סדובניק יש פגיעה בכבוד המקצוע", קבל יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, בפני עוה"ד נוה, והוסיף: "נודה לכם באם תשקלו אם יש מקום להעמידה לבית דין משמעתי".

עוה"ד רוני אלוני-סדובניק טרם מסרה תגובה לפנייתנו, ותגובתה תתפרסם כשתתקבל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:124
קומיט וכל טופס במתנה