שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ג'יי פי מורגן יפצה את המיליארדר היהודי לן בלוטניק ב-42.5 מיליון דולר

חדשות

ג'יי פי מורגן יפצה את המיליארדר היהודי לן בלוטניק ב-42.5 מיליון דולר, צילום: צילום: Getty images Israel
ג'יי פי מורגן יפצה את המיליארדר היהודי לן בלוטניק ב-42.5 מיליון דולר
27/08/2013, עו"ד אנה נודל

בית המשפט האמריקני חייב את הבנק ג'יי פי מורגן צ'ייס לפצות את המיליארדר היהודי לן בלווטניק בשל ההפסדים שספג בעקבות ניהול כושל של חשבון ההשקעות שלו בתחילת משבר הסאב-פריים

המיליארדר היהודי לן בלווטניק הגיש תביעה על סך 100 מיליון דולר נגד הבנק ג'יי פי מורגן צ'ייס. בלווטניק מדורג במקום ה-44 ברשימת המיליארדרים של פורבס והונו מוערך בכ-16 מיליארד דולר.

המיליארדר טען כי הבנק ניהל באופן כושל את חשבון ההשקעות בו החזיקה חברת האחזקות שלו אקסס אינדוסטריז כמיליארד דולר. לטענתו, הבנק השקיע בניגוד להסכם מעל 20% מהכספים בניירות ערך מגובי משכנתאות.

בתחילת המשבר הכלכלי שפרץ בארה"ב בשנת 2007 שווים של ניירות ערך אלה צנח באופן דרמטי. לטענת בלווטניק ההתנהלות של הבנק בניגוד להסכם ההשקעה הסבה לו הפסד של 100 מיליון דולר. בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק קיבל את הטענות.

השופט מלווין שוויצר קבע כי ג'יי פי מורגן צ'ייס הפר את ההסכם עם קרן CMMF של בלווטניק וחייב את הבנק בתשלום פיצוי בסך 42.5 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה