שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: עמוס כהן איים לרצוח את השופט שמאי בקר, ח"כים וידוענים

חדשות

כתב אישום: עמוס כהן איים לרצוח את השופט שמאי בקר, ח"כים וידוענים, צילום:
כתב אישום: עמוס כהן איים לרצוח את השופט שמאי בקר, ח"כים וידוענים
22/08/2013, עו"ד אורי ישראל פז

עמוס כהן מואשם בשליחת הודעות מאיימות באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק" לשרים ציפי לבני ויאיר לפיד, מספר חברי כנסת ושתי דוגמניות מפורסמות מתעשיית הבידור. בהודעות, שחלקן נכתבו על "קירות" הפייסבוק בשפה עילגת, הוא לא בחל לפרסם איומי רצח נגד אנשי הציבור, ואף איים לרצוח את השופט שדן במעצרו, כשהוא מתהדר בכך שרצח בעבר שני אנשים וכעת עלול לרצוח אדם שלישי

"אני רצחתי שני אנשים, ויש סיכוי שארצח בפעם השלישית, ויש סיכוי שזה יהיה אתה". כך איים עמוס כהן כשהוא מפנה אצבע מאשימה לעברו של השופט שמאי בקר מבית משפט השלום בתל אביב בדיון מעצר שנערך בעניינו בפני השופט בקר בכוונה להפחידו.

בעקבות איומיו אלה, הוגש היום כתב אישום חמור לבית משפט השלום בתל אביב נגד עמוס כהן, בן 50 ממבשרת ציון, בחשד לביצוע עבירות של איום בכתב לרצוח ואיומים בעל-פה. על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה יוגב מפרקליטות מחוז ת"א, התהדר כהן במקרים רבים כי רצח שני אנשים בעברו, וכעת הוא עלול לרצוח אדם שלישי.

כהן שלח באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק" הודעות מאיימות למתלוננים רבים, בהם שרים, חברי כנסת ומפורסמים מתעשיית הבידור. כתב האישום מפרט את רשימת האנשים עליהם איים כהן לכאורה: שרת המשפטים ציפי לבני, שר האוצר יאיר לפיד, חברי הכנסת נחמן שי, יפעת קריב, מירב מיכאלי, אופיר אקוניס וזהבה גלאון, וכן גם על הדוגמנית גלית גוטמן ודוגמנית-שחקנית נוספת שהתלוננה עליו ושמה אסור בפרסום.

רוצח סדרתי

מכתב האישום עולה כי ביום 27.11.12 שלח כהן הודעת איום ברצח באמצעות ה"פייסבוק" לחה"כ נחמן שי, שבה כתב: "אנחנו שכנים נעים מאוד, תקרא עליי זה אני". להודעתו צירף כהן קישור להחלטת מעצר בעניינו מבית משפט השלום בירושלים מיום 28.10.12, בה נכתב "לאחר שעיינתי בחומר החקירה, הרי שעולה חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו ועילת המסוכנות מתקיימת בדבריו גם בבית משפט כי הוא מרבה לחשוב על רצח ויש סיכוי שירצח בשלישית".

ביום 24.02.13 כתב עמוס כהן הודעת איום ברצח על גבי "קיר" ה"פייסבוק" של חה"כ יפעת קריב: "אני רצחתי שניים והשלישית יכולה להיות אישה. לא מאמינים כנסו לקיר שלי ותראו". באותו מועד, כתב הנאשם הודעת איום ברצח נוספת על גבי "קיר" ה"פייסבוק" של חה"כ גילה גמליאל, אשר תוכנה: "שלום לך זה אני שרצחתי שני אנשים. ויש סיכוי שאני ירצח בפעם השלישית. את אולי רוצה לפגוש אותי" (השגיאות הן במקור).

במהלך חודש מרץ 2013 כתב כהן הודעת איום ברצח על גבי "קיר" ה"פייסבוק" של חה"כ מירב מיכאלי, אשר תוכנה: "שלום לך מירב. אני עמוס כהן הרוצח מבשרת ציון. והרצח האחרון שלי זה היה יחד עם חבר שלי שהוא בן של שופט. ושנינו רוצחים סידרטיים. ודרך אגב את ובעלך זוג ממש יפים ראיתי אותכן לפני שבועיים. ואתם מכסימים" (השגיאות הן במקור).

עוד עולה מכתב האישום כי ביום 29.04.13 כתב כהן הודעה בה איים לרצוח את בני משפחתה של הדוגמנית והשחקנית גלית גוטמן, בתגובה להערתה של גוטמן על גבי "קיר" ה"פייסבוק" של תכנית הבוקר של חברת "קשת", זכיינית ערוץ 2, אשר תוכנה: "שלום לך מהרוצח. ויש סיכוי שאני ארצח בפעם השלישית. ואני מקווה שזה לא יהיה אחד מהמשפחה שלך" (השגיאות הן במקור).

במהלך מאי 2013 כתב כהן הודעת איום ברצח חה"כ אופיר אקוניס, בתגובה לתוכן שהעלה חה"כ אקוניס על גבי "קיר" ה"פייסבוק" שלו, אשר תוכנה: "ואני נראה לי בכלל שזה אתה אופיר שאני ארצח אותו. אמת אני מבולבל. אני לא יודע מי יהיה השלישי שאני ארצח אותו. תעזור לי אולי אתה תגיד לי אם אתה מתאים להיות השלישי שאני ארצח אותו" (השגיאות הן במקור).

ביום 23.05.13 כתב הנאשם הודעה בה איים לרצוח את שר האוצר, מר יאיר לפיד, על גבי "קיר" ה"פייסבוק" של חה"כ זאב אלקין, אשר תוכנה "שלום אני רצחתי 2 אנשים ויש סיכוי שאני ארצח פעם השלישית וזה יכול להיות גם יאיר לפיד שר האוצר על החתום עמוס כהן הרוצח מבשרת ציון ירושלים".

ביום 7.08.13 כתב כהן הודעת איום ברצח על גבי "קיר" המעריצים של ג.ג, אשר תוכנה: "אני עמוס כהן הרוצח ואני רצחתי 2 אנשים. ואת מה זה נראית לי מתאימה להיות השלישית שאני ארצח אותה". בהמשך הוסיף כהן: "אני ראיתי אותך השבוע בתל אביב".

ביום 12.08.13 כתב הנאשם הודעת איום ברצח שרת המשפטים, הגב' ציפי ליבני על גבי "קיר" ה"פייסבוק" שלו אשר תוכנה "ציפי ליבני. אני חושב שזאת השלישית שאני ארצח אותה. ואני רצחתי כבר שני אנשים" (השגיאות הן במקור).

ביום 13.08.13 כתב כהן הודעת איום נוספת, הפעם ברצח של חה"כ זהבה גלאון על גבי "קיר" ה"פייסבוק" שלו, אשר תוכנה: "חברים מה אתם אומרים היא מתאימה להיות הנרצחת השלישית שלי".

מתהדר ברצח שני אנשים

כהן נדון בעברו לשבעה עונשי מאסר בפועל, ובסה"כ נדון ל-14.5 שנות מאסר, שלא הרתיעוהו מלשוב ולבצע עבירות אלימות חמורות פעם אחר פעם.

"מסוכנותו הרבה נשקפת אף מגרסתו לפיה התכוון לכל מילה שפרסם ובעיקר מעברו הפלילי המכביד ממנו ברור שהמשיב אינו מסתפק בשימוש במילים אלימות, אלא אף עלול להפוך את אותן המילים למעשים", נכתב בבקשת המעצר שהגישה עוה"ד יוגב לבית המשפט. "...ממעשיו נשקפת מסוכנות, נוכח התעוזה הרבה במעשיו, בכך שלא בחל לפרסם איומי רצח בכתב נגד אנשי ציבור רבים, ואף איים על שופט בעת דיון מעצר שנערך בעניינו, כל זאת כשהוא מתהדר בכך שרצח בעבר שני אנשים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה