שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית ב-3.5 מיליון שקל נגד רשות השידור: גובה הוצאות איתור מקלט

חדשות

ייצוגית ב-3.5 מיליון שקל נגד רשות השידור: גובה הוצאות איתור מקלט, צילום: בניין רשות השידור בירושלים. צילום:  Rimonah Traub
ייצוגית ב-3.5 מיליון שקל נגד רשות השידור: גובה הוצאות איתור מקלט
22/08/2013, עו"ד אנה נודל

ד"ר בן ארי דוד סעדיה, רופא שיניים מרעננה, טוען כי רשות השידור גבתה מ-50 אלף אזרחים "הוצאות איתור מקלט" שלא כדין בסך של עשרות שקלים. לטענתו, תקנות המיסים כוללות רשימה סגורה של הוצאות שאותן מותר לרשויות המדינה לגבות מאזרחים אגב פעולות אכיפה. הרשימה אינה כוללת הוצאה לאיתור מקלט

בקשה לניהול תובענה ייצוגית נגד רשות השידור הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובע, ד"ר בן ארי דוד סעדיה, רופא שיניים מרעננה טוען כי רשות השידור גבתה מחייבים רבים הוצאות איתור מקלט שלא כדין. רשות השידור חייבה את התובע בהוצאות איתור מקלט בסך 70 שקלים.

ד"ר סעדיה טוען, באמצעות עו"ד גלפנד אלכסנדר, כי הרשות אינה רשאית לגבות הוצאה זו. תקנות המיסים מפרטות רשימה סגורה של הוצאות שאותן רשויות המדינה רשאיות לגבות מאזרחים אגב פעולות אכיפה. רשימה זו כוללת, בין היתר, הוצאות בגין משלוח התראה, הטלת עיקולים ועוד, אך התקנות לא כוללות סעיף הוצאות בגין איתור מקלט. סעדיה מדגיש בכתב התביעה כי רשות השידור הינה תאגיד סטטוטורי, וככזה היא אינה רשאית לבצע פעולות שלא הוסמכה להן במפורש בחוק.

הקבוצה בתובענה הייצוגית כוללת את כל מי ששילם לרשות השידור "הוצאות איתור מקלט" בשנתיים האחרונות. התובע מבקש מבית המשפט לחייב את רשות השידור להחזיר לחברי הקבוצה את הוצאות איתור מקלט. להערכתו, בשנתיים האחרונות לפחות 50 אלף אזרחים חויבו בהוצאה זו, ולכן סכום התביעה הועמד על סך 3.5 מיליון שקל.

 

 

(ת"צ 15726-07-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה