שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארה"ב: בית המשפט הפדרלי חייב את שחקני הפורנו להשתמש באמצעי מניעה

חדשות

ארה"ב: בית המשפט הפדרלי חייב את שחקני הפורנו להשתמש באמצעי מניעה, צילום: צילום:Ceridwen
ארה"ב: בית המשפט הפדרלי חייב את שחקני הפורנו להשתמש באמצעי מניעה
20/08/2013, עו"ד אנה נודל

מדינת קליפורניה החלה לחייב את השחקנים בסרטי פורנו להשתמש באמצעי מניעה במהלך צילומי הסרטים הכחולים. בית המשפט הפדרלי דחה את הטענות של האולפנים כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי ואישר את חוקתיות החוק החדש לנוכח החשיבות לקידום הסקס הבטוח

לאחרונה התקבל בקליפורניה חוק "הסקס הבטוח", המחייב את שחקני הקולנוע להשתמש באמצעי מניעה במהלך הצילומים. החוק מחייב את האולפנים להבטיח כי השחקנים יהיו מוגנים מהעברת מחלות מין על-ידי השימוש בקונדומים ואמצעי מניעה אחרים במהלך הצילומים. האולפנים גם מחויבים לממן לשחקנים חיסוני צהבת B ובדיקות לגילוי מחלות אחרות.

האולפנים האמריקנים פנו לבית המשפט הפדרלי בדרישה לבטל את החוק בהיותו נוגד את הזכות החוקתית לחופש הביטוי. האולפנים טענו כי החוק נוגד את התיקון הראשון לחוקה האמריקנית ופוגע בחופש הביטוי האומנותי שלהם. התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית אוסר על חקיקת חוקים שעוברים על אחת המגבלות הקבועות בתיקון, ביניהן חופש הביטוי.

אך בית המשפט הפדרלי דחה את הטענות של אולפני סרטי הפורנו. השופט דין פרגרסון כתב בפסק הדין כי הפגיעה בחופש הביטוי במקרה הזה היא מידתית ומוצדקת, לאור הנתונים שהציג הארגון למלחמה באיידס ולאור החשיבות לקידום הסקס הבטוח. האולפנים יכולים להגיש כעת ערעור על ההחלטה.

החוק החדש פוגע באופן משמעותי בתעשיית סרטי הפורנו בקליפורניה, המגלגלת כ-10 מיליארד דולר בשנה ומעסיקה כ-10,000 עובדים במדינה. מפיקי הסרטים סבורים כי השימוש באמצעי המניעה פוגם באחד המרכיבים החשובים של הסרט – יצירת פנטזיה. כיום כ-90% מסרטי הפורנו האמריקניים מצולמים בקליפורניה על-ידי כ-200 חברות הפקה.

בעקבות החקיקה, חברות הפקה רבות שוקלות להעביר את הצילומים למדינות אחרות ברחבי ארצות הברית. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:204
קומיט וכל טופס במתנה