שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרד עורכי דין מלכה אנגלסון פיטר עובדת בהיריון שלא כדין

חדשות

משרד עורכי דין מלכה אנגלסון פיטר עובדת בהיריון שלא כדין, צילום: צילום: Jupiterimages; Getty images Israel
משרד עורכי דין מלכה אנגלסון פיטר עובדת בהיריון שלא כדין
19/08/2013, עו"ד אנה נודל

משרד עורכי הדין מלכה אנגלסון ושות' פנה לממונה על עבודת נשים וביקש להתיר פיטורי עובדת בהיריון בשל פגיעה ביחסי אמון. העובדת ילדה בטרם ניתנה החלטה בעניינה והבקשה נדחתה בשל כך. בית הדין לעבודה קבע כי החלטת הממונה הייתה סבירה

בית הדין לעבודה בתל אביב דחה את הערעור שהגיש משרד עורכי דין מלכה אנגלסון ושות' על החלטת הממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת וקבע כי המשרד פיטר עובדת לאחר לידה שלא כדין.

פלונית הועסקה במשרד משנת 2007 בתפקיד ממונה על קשרי לקוחות. משרד עורכי הדין טען כי העובדת "התנהגה באופן בוטה ובלתי תקין, סירבה לבצע את מטלותיה ותפקידיה במשרד והסתגרה בחדרה". לטענת המשרד, התנהגות זו החלה בספטמבר 2008 לאחר שנמסר לה כי בשל חוסר שביעות רצון מתפקודה לא ישולמו לה המקדמות שביקשה. בתחילת שנת 2009 המשרד הודיע לעובדת כי עליה לצאת לחופשה בלתי מוגבלת עד להודעה חדשה, ופנה במקביל לממונה על חוק עבודת נשים כדי שיאשר את פיטורי העובדת שהייתה אז בהיריון.

בעקבות פניית המשרד, הממונה זימנה את העובדת למסור את גרסתה. העובדת הודיעה כי לא תוכל להגיע לעבודה, בגלל שהיא צריכה ללדת בימים הקרובים. הממונה הציעה לה למסור את גרסתה בכתב, אלא שמספר ימים לאחר מכן העובדת ילדה. לאחר הלידה העובדת הגישה לממונה את תגובתה וטענה ש"המעביד מבקש להתעמר בה בשל הריונה".

העובדת טענה כי היא הודיעה על הריונה למעסיק בספטמבר 2008 כשהייתה בחודש השלישי והחל ממועד זה המשרד סירב לשלם לה מקדמות, הוצאות רכב, הוצאות חניה ועוד.

הממונה דחתה את בקשת משרד עורכי הדין להתיר את פיטורי העובדת, וציינה כי המעביד פנה בבקשה להתיר את הפיטורים כשהעובדת הייתה בחודש התשיעי להריונה. העובדת ילדה בטרם הממונה נתנה החלטה בעניין. הממונה ציינה כי החוק אינו מאפשר פיטורי עובדת לאחר לידה וקבעה שבנסיבות אלה לא ניתן לאשר את הפיטורין.

משרד עורכי הדין ערער על ההחלטה בפני בית הדין לעבודה בתל אביב, כאמור דחה את הערעור וקבע שהחלטתה הייתה סבירה. השופטת אורנית אגסי כתבה בפסק הדין כי "מקובלת עלינו טענת הממונה לפיה במועד מתן החלטתה העובדת כבר שהתה בחופשת לידה ועל פי החוק חל איסור מוחלט על פיטורי עובדת בחופשת לידה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה