שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכונס שהזניח את המבנה "כאילו פגעה בו סופת הוריקן" יפצה במיליונים

חדשות

הכונס שהזניח את המבנה "כאילו פגעה בו סופת הוריקן" יפצה במיליונים, צילום: השופט אליקים רובינשטיין, חרג מהלכה פסוקה שאין עיכוב ביצוע לפס"ד כספי. צילום: משה מילנר, לע"מ
הכונס שהזניח את המבנה "כאילו פגעה בו סופת הוריקן" יפצה במיליונים
13/08/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד ארז אהרוני התרשל בכינוס נכסים של מבנה חדש משנת 2000 עד ש"מצבו בהחזרת החזקה נראה כאילו פגעה בו סופת הוריקן שתלשה ממנו את מרבית איבריו", וחויב לפצות בסך 1.78 מיליון שקל. בצעד חריג, השופט אליקים רובינשטיין קיבל חלקית את בקשתו לעיכוב ביצוע פסק הדין הכספי כך שיפקיד רק חצי מיליון שקל בנאמנות אצל באי-כוח הצדדים עד להכרעה בערעורו

בית המשפט העליון קיבל באופן חלקי בקשת עיכוב ביצוע בפסק הדין שחייב את עו"ד ארז אהרוני לפצות את חברת הבניה פלומורן בשל נזקים שנגרמו לה בתקופה בה היה כונס נכסים של הנכס שלה.

עוה"ד אהרוני מונה לכונס נכסים על מבנה בן שלוש קומות בקרית ביאליק שהיה שייך לחברת פלומורן בניה והשקעות. זאת במסגרת תיק הוצאה לפועל שנפתח נגד החברה בגין חובה לבנק קונטיננטל פועלים. עוה"ד אהרוני תפס את החזקה בנכס בשנת 2000 ולאחר שבע שנים החברה הגיעה לפשרה עם הבנק והשעבוד על המבנה הוסר.

לימים הגישה חברת פלומורן תביעה לבית המשפט המחוזי נגד עוה"ד אהרוני בטענה לרשלנות מקצועית בתפקידו ככונס הנכסים. לטענתם, עוה"ד אהרוני הזניח את המבנה והפקיר אותו, לא דאג למכור אותו ולא ביטח אותו כנדרש, והתרשלותו גרמה לירידה ניכרת בערך המבנה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי "הכונס קיבל לידיו נכס חדש, מלוכלך ככל הנראה, אך סגור ומסוגר" וכי "במקום לנקות את המבנה, לתקן את הפתח בגג, להקפיד על נעילה הרמטית של המבנה ולמכור אותו למרבה במחיר במהירות האפשרית – הוחזק המבנה על ידי הכונס במשך שבע שנים שבסופן נמכר על ידי החברה עצמה במסגרת הסדר פשרה ישיר עם הבנק".

סופת הוריקן

השופטת יהודית שבח ציינה בפסק הדין כי "מצב הנכס בעת החזרת החזקה נראה כאילו פגעה בו סופת הוריקן אשר תלשה ממנו את מרבית איבריו, כולל חלונות, דלתות, מערכות חשמל, תקרות וכולי". השופטת שבח חייבה את עוה"ד אהרוני בתשלום של 1.78 מיליון שקלים לטובת חברת פלומורן.

עוה"ד אהרוני ערער על פסק הדין המחוזי, וביקש מבית המשפט העליון לעכב את ביצוע פסק הדין הכספי, בטענה שסיכויי הערעור גבוהים וכי במידה וערעורו יתקבל יהיה קושי בהשבת הכספים מפלומורן מכיוון שמדובר בחברה לא פעילה.

השופט אליקים רובינשטיין קיבל חלקית את בקשתו לעכב את ביצוע תשלום הפיצוי הגבוה על רשלנותו המקצועית, וכתב בנוגע לסיכויי הערעור כי "בפני המבקש ניצבות משוכות גבוהות". באשר למאזן הנוחות, ציין השופט רובינשטיין שאיננו משוכנע "כי נוכח מצבה הפיננסי של המשיבה כיום, יהא קושי להשיב את המצב לקדמותו אם יזכה המבקש בערעורו. טענותיו של המבקש בהקשר זה הן כלליות ונסמכות על 'בדיקה שערך' ".

עם זאת, השופט רובינשטיין חרג מההלכה הפסוקה שאין מעכבים ביצוע של פסק דין כספי, הניתן להשבה במידה והערעור יתקבל, וקבע כי רק חצי מיליון שקל מתוך הסכום שנפסק לטובת החברה יעוכבו ויופקדו בנאמנות משותפת של עורכי הדין של שני הצדדים עד להכרעה בערעור. השופט רובינשטיין חייב את עוה"ד אהרוני בהוצאות משפט בגין הבקשה לטובת חברת פלומורן בסך 5,000 שקל. 

 

(ע"א 5313/13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה