שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: שנת מאסר נגזרה על מוכר תקליטורים מזויפים בשוק הכרמל

חדשות

תקדים: שנת מאסר נגזרה על מוכר תקליטורים מזויפים בשוק הכרמל, צילום: תקליטורים
תקדים: שנת מאסר נגזרה על מוכר תקליטורים מזויפים בשוק הכרמל
12/08/2013, עו"ד אנה נודל

בית משפט השלום גזר שנת מאסר וקנס של 30 אלף שקל על אסף בן דוד שמכר תקליטורים מזויפים בשוק הכרמל. השופט עידו דרויאן קבע מתחם ענישה מחמיר, בגלל שהנאשם חזר למכור תקליטורים מזויפים בדוכן לאחר מעצרו והפר בכך את תנאי השחרור

בית משפט השלום בתל אביב גזר על אסף בן דוד שהורשע בזיוף דיסקים ומכירתם מאסר בפועל של שנה, מאסר על תנאי של שישה חודשים למשך שלוש שנים וקנס בסך 30 אלף שקל או שנת מאסר נוספת.

בן דוד החזיק דוכן בשוק הכרמל ומכר בו אלפי תקליטורים מזויפים. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת עותק מפר של יצירה לשם מסחר בה, מכירת עותק מפר של יצירה, עיסוק במכירת עותק מפר של יצירה, מסחר בעותקים מפרים, החזקת עותק מפר למסחר, מכירה והפצה של טובין שסומנו ללא רשות בעל הסימן והפרת הוראה חוקית.

השופט עידו דרויאן כתב בגזר הדין כי "העבירות בהן הורשע הנאשם נוגעות לתקופה ממשוכת בה עסק בממכר תקליטורים מזויפים, שבהם יצירות מוזיקליות וסרטים, בדוכן שהפעיל בשוק הכרמל".

בן דוד המשיך בפעילותו גם לאחר שנעצר ושוחרר תוך איסור להיכנס לשוק הכרמל ולעסוק במכירת תקליטורים מזויפים, ולפיכך הורשע גם בהפרת הוראה חוקית. השופט דרויאן הדגיש את האינטרס הציבורי בהגנת זכותו של יוצר וציין ש"הכסף המתקבל מייצור והפצה של עותקים מפרים מוצא את דרכו לכלכלה השחורה והעבריינית, ומן הסתם משמש להמשך פעילות עבריינית מסוגים שונים".

בעת קביעת מתחם העונש השופט נתן משקל גדול להפרה של הנאשם את תנאי השחרור וקבע כי מדובר בביזוי הוראת בית המשפט. השופט דרויאן ציין כי "קביעתם של תנאי שחרור ממעצר אפשרית רק בשל האיסור להפר אותם ואם לא תתקל הפרה שכזו בתגובה עונשית ראויה – תישמט הקרקע מעל היכולת לקבוע תנאים שכאלה. הפגיעה בחירותם של עצורים (שלא ניתן יהיה לשחררם) או בשלום הציבור ובסדר הציבורי תהא עצומה. חובה לשמור היטב על כוחו של בית המשפט, על דרך גמול הולם במקרה של זלזול בהוראותיו והפרתן". ולכן השופט קבע כי במקרה הזה הנסיבות מחייבות לקבוע מתחם עונשי מחמיר שבין שלושה חודשי מאסר עד שנת מאסר בפועל.

בית המשפט ציין כי אלמלא הנסיבות המיוחדות ניתן היה להסתפק בקביעת מתחם ענישה מקל יותר לכל מעשה עבירה. כך שלעניין עבירות המכירה והעיסוק בסחר די היה במתחם בין מאסר מותנה לבין מאסר בן שישה חודשים, ולעניין החזקת עותקים מפרים – במתחם בין מאסר מותנה למאסר בן שלושה חודשים, לצד קנס משמעותי.  

 

(ת"פ 13023-10-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה