שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים

חדשות

כתב אישום: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים , צילום: צילום:istock
כתב אישום: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים
11/08/2013, מערכת תקדין

הפרקליטות הזדרזה להגיש כתב אישום נגד תום אלקלעי, בנו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, שנעצר לפני מספר ימים בחשד לייבוא מהולנד ומברזיל, סחר והחזקת סמי הזיה מסוג LSD, N,N וקנבוס. סנגורו: מדובר בצמח ליצירת צבעים להדפסת חולצות צבעוניות

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד תום אלקלעי, בן 31, בגין ייבוא, סחר והחזקת סמים מסוכנים. תום אלקלעי הוא בנו של שופט בית משפט השלום בתל אביב עזריה אלקלעי, המכהן בתפקיד השיפוטי מזה כשלוש שנים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שירי רום מפרקליטות מחוז ת"א, ייבא אלקלעי לישראל, באמצעות האינטרנט, סם מסוכן מסוג N,N (דימתילטריפטאמין), שלאחר תהליך הפקה כימי דומה לסם אל.אס.די (LSD).

הנאשם ייבא את הסמים בשתי הזדמנויות שונות: במהלך השנים 2011-2012, ייבא כ-750 גרם של הסם מברזיל לישראל, וביוני 2013 ייבא 1011.84 גרם של הסם מהולנד לישראל.

בכתב האישום מתואר כיצד לקראת מעצרו של תום אלקלעי ביום 5.8.13, לאחר תפיסת הסם המסוכן על ידי המשטרה, הוכנסו לחבילה 24.5 גרם ברוטו מהסם המסוכן ("החבילה המבוימת"). בתאריך 5.8.13, לאחר שקיבל הודעה על הגעת החבילה לארץ, הגיע תום לסניף הדואר בכלבו שלום בתל אביב, וקיבל לידיו את החבילה המבוימת. בסמוך לאחר קבלת החבילה לידיו, נעצר תום על-ידי השוטרים.

עוד מיוחס לאלקלעי כי בהזדמנויות רבות במהלך השנים 2011-2012, רכש מאסף פטל סם מסוכן מסוג קנבוס, במשקל של 30-100 גרם. תום שילם לאסף עבור כל רכישה סך של 2,000-3,000 שקל, בהתאם לכמות שרכש ממנו, ובהמשך מכר תום את הסם לאחרים. הוא רכש ממנו במהלך שנת 2012, 100 טיפות סם מסוכן מסוג LSD, ושילם עבורן לאסף סך של כ-3,000 שקל.

מעבר לכך, הפרקליטות אף מייחסת לאלקלעי כי סייע לפטל לסחור בסמים מסוכנים מסוג קנבוס וקוקאין משהסיע אותו למוכר הסם לנתניה. השניים נפגשו עם אדם אחר שמכר לאסף כ-300 גרם קנבוס, וכ-50 גרם קוקאין. מכתב האישום עולה עוד כי עד למעצרו נהג תום אלקלעי, בהזדמנויות שונות, לרכוש עבור חבריו סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל 50-100 גרם, ולקבל מהם חלק מהסם לשימושו העצמי.

כידוע, קנבוס, קוקאין ו-LSD הם סמים מסוכנים, לפי פקודת הסמים המסוכנים, שהחזקתם והסחר בהם מהווים בישראל עבירות פליליות שעונשי מאסר בצידן.

הדיונים להארכת מעצרו נערכו בבית משפט השלום בראשון לציון, ולא בית משפט השלום בתל אביב שבו שופט אביו וכדי להימנע ממפגש ביניהם באולם. במסגרת דיונים אלה טען סנגורו, עו"ד שמואל סף, להגנת מרשו כי מדובר בצמח ליצירת צבעים. "הוא ייבא קליפות יבשות של צמח שמשמשות בין היתר ליצירת צבעים טבעיים. הוא הודה בעצמו שלפני שנה הוא ייבא את זה וגם הראה להם חולצות צבעוניות שיצר. לא היה לו מושג שהחומר נמצא בפקודת הסמים. כל אחד יכול בקלות לקנות חומר כזה באינטרנט, והכול גלוי".

הסניגורים, עורכי הדין  שמואל סף ודני ארנסט, ביקשו דחיית הדיון כדי לצלם את חומר הראיות וגיבוש עמדה וכן כדי שייבדק החומר החשוד כסם בטענה כי כחומר גלם, לאחר ההפקה יכולים להיות בין 3-8 גרם בלבד של סם. עוה"ד ארנסט, שופט בדימוס, טען כי אם כפי שנמסר המדובר בחומר אורגני שניתן להפיק ממנו כמות זניחה של סם, בעוד שבארץ גדלים צמחים חוקיים רבים שניתן להפיק מהם כמויות גדולות יותר. מדובר באדם צעיר ללא עבר פלילי ולכן מעצר עד תום ההליכים אינו מתאים. השופט ציון קאפח נתן ארכה להוצאת תעודת חסיון.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה