שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום הוגש נגד הלקוח שרצח את עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית

חדשות

כתב אישום הוגש נגד הלקוח שרצח את עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית, צילום: החשוד ברצח הכפול טאדסה גטהון
כתב אישום הוגש נגד הלקוח שרצח את עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית
08/08/2013, עו"ד אורי ישראל פז

טאדסה גטאהון שכר את שירותיו של עוה"ד ז'ורנו לייצגו בתיק הגירושין בביה"ד הרבני בירושלים, אבל התאכזב משיתוף הפעולה שלו עם עורכת הדין של אשתו, דרש להפסיק את ייצוגו ואף ביקש בחזרה את כספו (11,600 שקל ששילם במזומן), אך נענה בשלילה. לאחר שוועדת האתיקה בלשכת עוה"ד דחתה את תלונתו, גטאהון נטל את החוק לידיו

רצח בכוונה תחילה: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד טאדסה גטאהון, תושב מעלה אדומים בן 50, בגין רצח עורך הדין נתן ז'ורנו ובתו ימית ז'ורנו זיכרונם לברכה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נורית בלובשטיין, גטאהון עבד כמאבטח בחברת האבטחה "מודיעין אזרחי" והחזיק באקדח שניתן לו מהחברה.

עו"ד נתן ז'ורנו היה בעל משרד עורכי דין הממוקם בבניין כלל בירושלים ובתו, ימית ז'ורנו, עבדה עמו במשרד.

ביוני 2012 פנה גטאהון לעוה"ד ז'ורנו וביקש שייצגו בהליך גירושין מאשתו שהתנהל באותה העת בבית הדין הרבני בירושלים. עוה"ד ז'ורנו נעתר לבקשתו, ובין השניים נחתם הסכם שכר טרחה שבו נקבע כי גטאהון ישלם לעוה"ד המנוח 20 אלף שקל עבור הטיפול בתיק. במעמד החתימה על ההסכם, שילם גטאהון לעוה"ד ז'ורנו 10 אלף שקל במזומן. וביום 25.7.12 הוא שילם למנוח סכום נוסף של 1,600 שקל במזומן. על פי ההסכם, גטאהון היה אמור לשלם את יתרת סכום שכר הטרחה במועד מתן החלטת בית הדין הרבני בעניינו.

ביום 29.11.12 הגיע גטאהון למשרד עורכי הדין של המנוח והלין בפניו על אופן טיפולו בתיק. גטאהון טען בפני המנוח שהוא משתף פעולה עם עורכת הדין של אשתו, ביקש מהמנוח להפסיק לייצגו וביקש את כספו בחזרה. גטאהון צעק על עוה"ד ז'ורנו, דפק על השולחן ואיים עליו באומרו "זה הסוף שלך". בתגובה ביקש ממנו עוה"ד ז'ורנו לצאת ממשרדו, אבל גטאהון סירב לצאת מהמשרד. עוה"ד ז'ורנו, שחשש לחייו, הזמין ניידת משטרה ורק משהגיע שוטר, עזב גטאהון את המשרד.

ביום 12.12.12, בעקבות בקשתו של גטאהון מעוה"ד ז'ורנו שיפסיק לייצגו, שלח אליו המנוח מכתב ובו הודיע לו על הפסקת ייצוגו. כעבור כעשרה ימים, ביום 23.12.12, פנה גטאהון במכתב תלונה ללשכת עורכי הדין שבו הלין על אופן הטיפול של עוה"ד ז'ורנו בתיקו. במכתבו ציין גטאהון שהמנוח חדל מלייצגו וביקש את עזרת לשכת עורכי הדין לקבל את כספו בחזרה מעורך הדין. בתגובה למכתב, ביום 28.5.13 שלחה ועדת האתיקה של מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין הודעה לגטאהון על כך שתלונתו נגנזה לאחר שלא נמצאה בהתנהגותו של עוה"ד ז'ורנו עבירה על כללי האתיקה המקצועית של עורכי דין.

בשני מועדים נוספים שאינם ידועים במדויק לפרקליטות המדינה, הגיע גטאהון למשרדו של עוה"ד ז'ורנו ודרש לקבל את כספו בחזרה, אך נענה בשלילה. בשלב מסוים גמלה בליבו של גטאהון ההחלטה לרצוח את עוה"ד ז'ורנו ובתו ימית. עד שביום 23.7.13 בבוקר הגיע גטאהון ל"בניין כלל" והמתין בבניין כ-45 דקות טרם נכנס למשרדו של עוה"ד ז'ורנו.

בשעה 9:30 בערך נכנס גטאהון למשרד עורכי הדין, כאשר שהו בו עוה"ד ז'ורנו ובתו ימית. המשרד מכיל שני חדרים, חדר כניסה וחדר עבודה פנימי. גטאהון נכנס למשרד, חצה את חדר הכניסה בו שהתה ימית וניגש לחדר הפנימי בו שהה עוה"ד ז'ורנו. גטאהון שלף את האקדח מכיס מכנסיו וירה במנוח מספר כדורים בכוונה להמיתו. כתוצאה מכך, מת המנוח. מיד אחר כך, יצא גטאהון לחדר הכניסה של המשרד וירה במנוחה מספר כדורים כדי להמיתה. כתוצאה מכך, מתה המנוחה.

בעקבות בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, נקבע כי מועד לשמיעת הבקשה ליום 20 לאוגוסט בפני שופט תורן. עד אז, גטאהון עצור.

טרם נקבעה זהותו של השופט שידון בהליך הפלילי.

 

(ת"פ 14572-08-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:187
קומיט וכל טופס במתנה