שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה חושדת: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים מהולנד

חדשות

המשטרה חושדת: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים מהולנד , צילום: השופט עזריה אלקלעי. צילום: באדיבות אתר בתי המשפט
המשטרה חושדת: בנו של השופט עזריה אלקלעי ייבא 2 קילו סמים מהולנד
07/08/2013, מערכת תקדין

מעצרו של תום אלקלעי, בנו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, הוארך ביממה לאחר שנעצר בחשד לסחר בסם ההזיה LSD. בלשי הימ"ר התחזו לשליחים שהביאו לביתו את המשלוח שהגיע בדואר. סנגורו: מדובר בצמח ליצירת צבעים להדפסת חולצות צבעוניות

המשטרה תבקש הבוקר בשנית להאריך את מעצרו של תום אלקלעי, בנו של שופט בית משפט השלום בתל אביב עזריה אלקלעי, המכהן בתפקיד השיפוטי מזה כשלוש שנים. אתמול הוארך מעצרו של הבן ביממה, והוא מכחיש את כל החשדות המיוחסות לו על ייבוא סמים, הפקת סמים וסחר אסור בסמים.

למרות שתום אלקלעי (בן ה-30) הוא תושב תל אביב, הדיון בהארכת מעצרו נערך בבית משפט השלום בראשון לציון, ולא בבית המשפט בתל אביב מאחר שבו שופט אביו וכדי להימנע ממפגש ביניהם באולם. חוקרי המשטרה טענו כי אלקלעי הבן חשוד בייבוא סמים מהולנד. טל סוחו, נציג היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב, שביצעה את המעצר, טען כי הבן אלקלעי חשוד בייבוא של שני קילוגרמים של סם הזיה מסוג DMT (דימתילטריפטאמין), שלאחר תהליך הפקה כימי דומה לסם אל.אס.די (LSD). עוד עלה מהחקירה כי החשוד סחר בסמים נוספים.

חוקר המשטרה הסביר לשופט ארז יקואל, שדן בבקשת הארכת מעצרו של החשוד, כי הבן אלקלעי התקשר עם אנשים בהולנד, רכש את החומר להפקת סם, שנשלח אליו לישראל במשלוח מיוחד בצורה של קליפות מיובשות של צמח, שמהן מפיקים בהליך כימי נוסף סם נוזלי.

המשלוח הראשון, במשקל של קילוגרם אחד, התבצע לפני כשנה, ולאחריו הצליחו בלשי מפלג הסמים של ימ"ר תל אביב לקבל מידע מודיעיני על הפעילות. שלשום אמור היה אלקלעי לקבל את החבילה השנייה, אבל במקום שליחי דואר מי שהגיעו לביתו היו הבלשים ממפלג החקירות בימ"ר בראשות סנ"צ נסים דאודי.

תום אלקלעי נעצר לאחר שבלשי הימ"ר התחזו לשליחים וכאמור הגיעו לביתו כדי להעביר אליו את המשלוח שהגיע בדואר. החוקרים עצרו את תום ביחד עם חברתו שהייתה עמו בדירה, אבל ככל הנראה לא הייתה מעורבת בעסקים של בן זוגה. רק לאחר מעצרו התבררה לחוקרים זהות אביו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של אלקלעי בשמונה ימים, אולם השופט יקואל החליט על הארכת מעצרו של החשוד ביום אחד בלבד.

סנגורו, עו"ד שמואל סף, טען להגנתו כי מדובר בצמח ליצירת צבעים. "הוא ייבא קליפות יבשות של צמח שמשמשות בין היתר ליצירת צבעים טבעיים. הוא הודה בעצמו שלפני שנה הוא ייבא את זה וגם הראה להם חולצות צבעוניות שיצר. לא היה לו מושג שהחומר נמצא בפקודת הסמים. כל אחד יכול בקלות לקנות חומר כזה באינטרנט, והכול גלוי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:99
קומיט וכל טופס במתנה