שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התרגיל היצירתי של לשכת עוה"ד לפרנס עורכי דין צעירים: אימות תצהיר

חדשות

התרגיל היצירתי של לשכת עוה"ד לפרנס עורכי דין צעירים: אימות תצהיר, צילום: יו"ר לשכת עורכי הדין דורון ברזילי
התרגיל היצירתי של לשכת עוה"ד לפרנס עורכי דין צעירים: אימות תצהיר
06/08/2013, עו"ד אורי ישראל פז

לאחר שבית המשפט העליון ביקר בחריפות את לשכת עורכי הדין על עתירתה לבג"ץ בדרישה לקצץ בסמכויות רשמי ההוצאה לפועל כך שיבוטל "המסלול המקוצר" לגביית חובות, הלשכה מרעננת את שיתוף הפעולה שלה עם ההוצאה לפועל ומרחיבה את הסיוע לציבור הרחב: כ-750 עורכי דין צעירים יאמתו חתימה ב-26 לשכות הוצל"פ על תצהירים המיועדים למשרדי הרישוי והפנים, העיריות והביטוח הלאומי

לא עברו חודש וחצי מאז ששלושה שופטי בית המשפט העליון חייבו את לשכת עורכי הדין לשאת בהוצאות המשפט בגובה של 40 אלף שקל לטובת רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל, בשמה הקודם), תוך שביקרו בחריפות את עתירתה של הלשכה לבג"ץ בדרישה לקצץ בסמכויות רשמי ההוצאה לפועל כך שיבוטל "המסלול המקוצר" לגביית חובות (בג"ץ 6804/12 ) – ונדמה כי בחלונות הגבוהים של לשכת עורכי הדין הפנימו את המסר השיפוטי הנושב מהערכאה הגבוהה ומרעננים את שיתוף הפעולה שלהם עם ההוצאה לפועל. בימים אלה מרחיבה הלשכה את הסיוע לציבור הרחב כך שעורכי דין צעירים יאמתו חתימה על תצהירים גם למשרד הרישוי, משרד הפנים, העיריות והביטוח הלאומי.

המשמעות של שיתוף הפעולה המחודש היא שאם עד היום יכולתם לקבל את השירות של "אימות תצהיר" על ידי עורך דין שיושב בתוך מרבית מ-26 לשכות ההוצאה לפועל הפרושות ברחבי הארץ – בעיקר בעניינים הקשורים להליכי ההוצאה לפועל – הרי שמהיום מורחב השירות כדי שתוכלו לחתום על תצהיר בפני מאות עורכי הדין הללו גם בענייניכם המתנהלים מול מוסדות ציבוריים שונים, כמו: משרד הרישוי, משרד הפנים, העיריות, המוסד לביטוח לאומי ולמוסדות ציבוריים נוספים.

10 לשכות כבר מתפקדות

כיום פועלים כ-750 עורכי דין המשובצים בתורנות בלשכות ההוצאה לפועל הפרוסות ברחבי הארץ. עורכי הדין עברו הדרכה והכוונה לקראת שיבוצם, והם מעניקים שירותי אימות חתימה של החייבים על תצהירים תמורת תשלום סמלי העומד על סך של 47 שקלים, בין השעות 08:30-13:30, חמישה ימים בשבוע.

עורכי הדין שיאמתו חתימה על תצהירים שונים לרשויות השונות יעמדו לרשות הציבור בלשכות ההוצאה לפועל הפזורות ברחבי הארץ. נכון להיום, עורכי הדין מאיישים רק 10 לשכות של ההוצאה לפועל כדי לאמת תצהירים, ועם פתיחתן של לשכות נוספות של ההוצאה לפועל – יצורפו לשורותיהן עורכי דין צעירים נוספים הממתינים בתורם כדי לאמת תצהירים. 

ברזילי: דואג לפרנסת הצעירים

לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד דורון ברזילי, הגיעה להסכמה עם ראש רשות האכיפה והגביה, מר דוד מדיוני, על הפעלת תוכנית אימות חתימה בידי עורכי דין לפני כשנה. במסגרת ההסכמה שהושגה, רשות האכיפה והגביה החלה להקצות דלפקים וחדרים הממוקמים בלשכות ההוצאה לפועל, במסגרתם מבצעים עורכי הדין את אימות החתימה על התצהירים. היוזמה וההסכמות שהושגו הם פרי עמלם של סגן ראש הלשכה, עו"ד משה טייב, ויו"ר ועדת ההוצאה לפועל הארצית, עו"ד ליאור שפירא.

בלשכת עורכי הדין מוסרים כי הפרויקט של אימות חתימה בהוצאה לפועל יצא לדרך לאחר שהלשכה זיהתה צורך כפול: מחד, סיוע לחייבים בהוצאה לפועל שמבקשים להגיש בקשות שונות אליהם נדרש לצרף תצהיר עם חתימה המאומתת בידי עורך דין, ומאידך, הרצון לסייע בפרנסתם של עורכי דין, בעיקר הצעירים שבהם.

לדברי יו"ר הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, "שיתוף פעולה זה עם הרשות לאכיפה ולגביה מממש את אחת המטרות המרכזיות שהצבתי בקדנציה זו, והוא הצורך לדאוג למאות ולאלפי עורכי הדין הצעירים המתקשים למצוא פרנסה נאותה. הפרויקט המבורך הזה יביא לשילובם של עורכי הדין הצעירים בעבודה במקצוע וידאג לציבור הזקוק לשירותיהם של העוסקים בתחום המשפט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה