שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סופית: בית הדין חייב להעסיק את יו"ר ועד העיתונאים במעריב

חדשות

סופית: בית הדין חייב להעסיק את יו"ר ועד העיתונאים במעריב, צילום: חגי מטר, יו"ר ועד עיתונאי מעריב
סופית: בית הדין חייב להעסיק את יו"ר ועד העיתונאים במעריב
30/07/2013, עו"ד אנה נודל

בית הדין לעבודה הורה לעיתון "מעריב" להחזיר לעבודה את חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים, ולשלם את שכרו מנובמבר 2012 – לאחר שעורך המקומונים הארצי של העיתון סיפר שקיבל הנחיה לא להעסיקו בהיותו "יו"ר הוועד הלוחמני בתוקף תפקידו"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כי חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים בעיתון "מעריב", לא נקלט לאחר מכירת העיתון בשל פעילותו בוועד.

העיתון מעריב נקלע לקשיים כלכליים ונמכר למו"ל שלמה בן צבי ברבעון האחרון של שנת 2012. בין המו"ל לעובדים נחתם הסכם קיבוצי מיוחד, במסגרתו המו"ל החדש התחייב לקלוט לפחות 350 עובדי מעריב.

חגי מטר, ששימש כיו"ר ועד עובדי העיתון מעריב והועסק ככתב במקומון 'זמן תל אביב', לא נכלל ברשימת העובדים הנקלטים. מנהל המערכת, אסף גלבוע, טען בשם העיתון כי תהליך קליטת העובדים הונע משיקולים ענייניים של צורך והתאמה. גלבוע הדגיש שהעיתון קלט שישה מבין שמונה חברי ועד פעילים, כלומר 75% מסך כל חברי הוועד. הוא הסביר שאי-קליטתו של מטר נבעה בין היתר מהעובדה שהוחלט שלא להעסיק עוד כתבים שכירים במקומונים, אלא רק כתבים פרילנסרים. כמו כן, נטען שההחלטה שלא לקלוט את מטר היתה של עורך המקומונים הארצי, יובל היימן, שכלל אינו נמנה על ההנהלה החדשה ושיקוליו מקצועיים גרידא.

במהלך הדיונים בבקשה לסעדים זמניים, בית הדין לעבודה קבע שלא הונחה בפניו תשתית ראייתית מספיקה כדי לקבוע שמעריב נמנע מלקלוט את מטר רק של היותו יו"ר הוועד. אולם, בית הדין שינה את דעתו במהלך שמיעת עדויות הצדדים בהליך העיקרי, בין היתר בעקבות עדותו של עורך המקומונים הארצי היימן. במהלך עדותו טען היימן שהוא התבקש שלא להשאיר את חגי מטר "כי הוא היווה מקור לבעיה מבחינת זה שהוא היה יו"ר הוועד והוא היה לוחמני בתוקף תפקידו זה".  

בית הדין הארצי קיבל את התביעה של מטר וקבע כי "אין חולק כי המשיבה לעולם לא הציעה למטר חלופה כלשהי, וזאת בניגוד לעובדים אחרים, לרבות עמיתים שעבדו עמו במקומון שנסגר". השופט אורן שגב כתב בהחלטה "אין בליבנו ספק, כי פועלו של מטר כיו"ר פעלתן, כמו גם פועלו המקצועי והישגיו העיתונאיים, היו ידועים היטב למקבלי ההחלטות אצל המשיבה ולא השתכנענו כלל ועיקר, כי ההחלטה לקלוט אותו, נבעה אך ורק בשל המצוקה הכלכלית הקשה אליה נקלע העיתון".

השופט אורן שגב חייב כאמור את מעריב להחזיר את מטר לעבודה, ולשלם לו את שכרו מנובמבר 2012. בשל המצב הכלכלי הקשה שבו נמצא העיתון, בית הדין לא פסק פיצוי כספי. בפסק הדין צוין כי העיתון רשאי לפטר את מטר בכפוף לשימוע במידה ולא ימצא עבורו תפקיד מתאים. 

 

(ס"ק 21961-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:185
קומיט וכל טופס במתנה