שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חשד: טורקיש איירליינס שילמה לעובדיה הזרים מיליונים ללא ניכויי מס

חדשות

חשד: טורקיש איירליינס שילמה לעובדיה הזרים מיליונים ללא ניכויי מס, צילום: מטוס איירבוס A321 של חברת טורקיש איירליינס. צילום:Arpingstone
חשד: טורקיש איירליינס שילמה לעובדיה הזרים מיליונים ללא ניכויי מס
28/07/2013, מערכת תקדין

הפרקליטות תערוך שימוע לחברת התעופה מהמובילות בעולם בחשד לרישומי שכר כוזבים כדי להעלים מס בשיטתיות במשך כארבע שנים בהיקף של מעל מיליון וחצי שקל, שלא נוכו ממשכורות ששולמו לחשבונות זרים בהיקף של כשבעה מיליון שקל

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הודיעה ביום חמישי (25.7.13) לחברת טורקיש איירליינס ומנהל החברה, פאתיח דוגן, על כוונתה להגיש נגדם כתב אישום בגין עבירות מס – בכפוף להליך שימוע.

חברת טורקיש איירליינס היא חברת תעופה מהמובילות בעולם, שעוסקת במתן שירותי תעופה לנוסעים, הובלות ושירותי תחזוקה לחברות תעופה זרות. ככל חברה זרה שמעסיקיה עובדים בישראל, חלים עליה חובות ניכוי מס, בשיעורים הקבועים בתקנות מס הכנסה.

על-פי החשד, בין השנים 2006-2010 הסניף הישראלי של חברת טורקיש איירליינס, נהג בשיטה לפיה נרשמו במרמה בתלושי השכר שהופקו בישראל, עבור עבודתם של עובדי החברה הזרים, סכומים נמוכים מהשכר האמיתי שהתקבל בפועל בחשבונו של כל אחד ואחד מהם בסניף בנק טורקי שנמצא באיסטנבול.

בדרך הפעולה הזאת נמנע הסניף הישראלי מלנכות מס שהיה עליו לנכות מעובדיו הזרים, ולהעבירו לרשויות המס בישראל. בכך עזרה החברה לעובדיה הזרים להגדיל את הכנסתם ולקבל חלק ניכר ממשכורתם "בשחור", וכפועל יוצא מכך להימנע מדיווח מלא ונכון, ומתשלום מס אמת על הכנסת העבודה המלאה והאמיתית שלהם.

באופן הזה התחמק הסניף הישראלי מדיווח מלוא שכר העובדים הזרים, הנאמד בכשבעה מיליון שקל, ובאי ניכוי מלוא המס מהעובדים הזרים ואי-העברתו לרשויות המס בישראל בסכום של מעל מיליון וחצי שקל.

בשל מעשים ומחדלים אלו, נשקלת האפשרות בפרקליטות המדינה להאשים את הסניף הישראלי ואת מנהלו, כמו גם את רואי החשבון שייצגו אותו בפני רשויות המס, בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, עבירות של מסירת תרשומות כוזבת בדו"ח תוך שימוש במרמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס.

בימים אלה זומנו נציגי החברה בישראל לשימוע על ידי עוה"ד מינה זמיר, הממונה על עניינים פיסקליים בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה