שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשת מרפאות "קר" תשלם 100 אלף שקל על השמעת מוזיקה בחדר המתנה

חדשות

רשת מרפאות "קר" תשלם 100 אלף שקל על השמעת מוזיקה בחדר המתנה, צילום: שידורי ערוץ מוזיקה בכבלים. צילום: MTV
רשת מרפאות "קר" תשלם 100 אלף שקל על השמעת מוזיקה בחדר המתנה
25/07/2013, עו"ד אנה נודל

במרפאות העיניים הושמעה מוזיקה מערוצי הכבלים מבלי ששולמו תמלוגים לאומנים. השופט ד"ר עמירם בנימיני קבע כי השמעת המוזיקה ממקלטי טלוויזיה היא הפרת זכויות יוצרים וחייב לפצות את הפדרציה הישראלית לתקליטים

הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות תביעה בסך 200 אלף שקלים נגד רשת מרפאות עיניים קר ויז'ן  ו'קר שירותי רפואה' על הפרת זכות יוצרים בשל השמעת מוזיקה במרפאות הרשת ללא קבלת הרשאה כדין. הפדרציה היא תאגיד לניהול משותף של זכויות יוצרים בישראל. בין יתר סמכויותיה ותפקידיה מתן הרשאות להשמעה פומבית ושידור של מוזיקה מוקלטת בישראל, גביית תמלוגים בגין השמעה פומבית ושידור, והעברתם לבעלי זכויות היוצרים.

הפדרציה פנתה ל'קר' מספר פעמים בדרישה להסדיר את התשלום. בתגובה 'קר' חלקה על זכותה של הפדרציה לגבות תמלוגים עבור השמעת המוזיקה ממקלטי טלוויזיה בחדרי המתנה במרפאות, וביקשה לראות אסמכתא חוקית לדרישת התשלום בנסיבות אלה. אך גם תגובות הפדרציה אשר הפנו את 'קר' לאסמכתאות משפטיות שונות המלמדות על זכותה, לא סיפקו אותה.

'קר' טענה כי ניתנה הנחיה לעובדי הרשת לא להשתמש במכשירי הטלוויזיה שבמרפאות להשמעת ערוצי מוזיקה. בשל סירובה של 'קר' לשלם תמלוגים, הפדרציה הגישה נגד הרשת תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי במרפאות הרשת מושמעת מוזיקה מתוך מקלטי הטלוויזיה.

בעלי 'קר' טענו במהלך הדיון כי מכשירי הטלוויזיה במרפאות לא מחוברים למערכת ההגברה וכי הם אסרו על העובדים להשמיע את ערוצי המוזיקה. כמו כן, נטען כי בחדר ההמתנה נמצא מספר קטן של אנשים ומכשיר הטלוויזיה נמצא בדרך כלל במצב שקט.  

השופט ד"ר עמירם בנימיני קבע כי "העובדה שהיצירות הושמעו ממקלט טלוויזיה, ולא באמצעות מערכת שמע, איננה רלוונטית, וכך גם העובדה שמרפאה איננה מקום אליו מגיעים הלקוחות כדי ליהנות ממוזיקה או הטענה שלנתבעים לא צומחת כל תועלת כלכלית מהשמעת מוזיקה בחדרי ההמתנה של המרפאות".

בית המשפט קיבל את התביעה והוציא צו מניעה קבוע שאוסר על רשת מרפאות העיניים להשמיע במרפאותיהם יצירות מוגנות שזכות היוצרים בהן נתונה לפדרציה. בנוסף, נקבע כי הפדרציה זכאית לפיצויים בסך 50 אלף שקל. בית המשפט דחה את טענת הנתבעים לפיה סכום הפיצוי צריך לעמוד על סכום התמלוגים השנתי שהיה משולם לפדרציה אלמלא ההפרה – 960 שקל בגין כל מרפאה.

לצד הפיצוי, בית המשפט חייב את הנתבעים בתשלום הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל ושכר טרחת עורך דין בסך 40 אלף שקל.

 

(ת"א 6327-09-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה