שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוארך בשבוע מעצרו של רוצח עוה"ד נתן ז'ורנו ובתו המתמחה ימית ז"ל

חדשות

הוארך בשבוע מעצרו של רוצח עוה"ד נתן ז'ורנו ובתו המתמחה ימית ז"ל, צילום: החשוד ברצח הכפול טאדסה גטאהון
הוארך בשבוע מעצרו של רוצח עוה"ד נתן ז'ורנו ובתו המתמחה ימית ז"ל
24/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

טאדסה גטהון, המאבטח החשוד ברצח הכפול, נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. "אין כל ראיה לחוב של עוה"ד לחשוד", הבהיר נציג המשטרה לגבי המניע לרצח. "הוא דרש חלק מהכסף ששילם לעוה"ד, בגלל שהטיפול בתיק הגירושין שלו לא היה לשביעות רצונו"

שופטת בית משפט השלום בירושלים, עינת אבמן-מולר, האריכה היום (ד') בשבוע את מעצרו של החשוד ברצח הכפול של עוה"ד נתן ז'ורנו ובתו המתמחה ימית ז"ל. בניגוד לעמדת נציג המשטרה בבית המשפט כי "לא מדובר בבעיה נפשית אלא בהוצאה להורג", נענתה השופטת אבמן-מולר לבקשת סנגוריו של החשוד, עוה"ד דוד ברהום ויקבה קאסה מהסנגוריה הציבורית, בכך ששלחה את החשוד, טאדסה גטאהון, לבדיקה פסיכיאטרית כדי לבחון האם הוא חולה ולא מסוגל לעמוד לדין.

"אתמול בתאריך 23.7.13 נשמעו מספר יריות בבניין כלל ממשרדו של עו"ד נתן ז'ורנו", סיפר בבית המשפט נציג המשטרה, עו"ד רפ"ק ידידה יעקב. "מיד לאחר מכן נראה החשוד יוצא ממשרד עורך הדין ובידו אקדח. אדם שהיה במקום, שוטר לשעבר, הכניס את החשוד למשרד סמוך ולקח ממנו את האקדח. אדם נוסף נכנס למשרד של עוה"ד ז'ורנו וגילה את גופתו של ז'ורנו ובתו. השוטרים עצרו את החשוד. צוות רפואי שהוזעק קבע את מותם של השניים. מתחקור החשוד ומדברים שמסר למספר שוטרים, הוא הודה שירה בעוה"ד ז'ורנו ובבתו על רקע של הטיפול שלא היה לשביעות רצונו. אין כל ראיה לחוב של עורך הדין לחשוד, ובחקירתו החשוד אמר שהוא דרש חלק מהכסף שהוא שילם לעוה"ד ז'ורנו בגלל שהטיפול בתיק הגירושין שלו לא היה לשביעות רצונו".

ירה מעל 10 כדורים ועבר מחדר לחדר

מחקירת המשטרה עולה כי גטאהון תיאר את השתלשלות האירועים "בצורה קוהרנטית, יסודית, מלאה וירידה לפרטים", עד לרגע הירי שלטענתו "היה בחושך". לטענת נציג המשטרה, גרסתו זו של החשוד על רגע הירי "לא מתיישבת עם הראיות הפורנזיות והאחרות, מהם עולה כי החשוד ירה מספר רב של כדורים לעבר פלג גופם העליון של הנרצחים ולמעשה ביצע 'הוצאה להורג'... בוצע אתמול שחזור של הרצח וגם מהראיות שעלו בשחזור מהמשיב בעצמו, זה סותר את טענת ה'חושך'... החשוד מסר שעורך הדין ובתו היו בשני חדרים שונים. משמע שאדם שהוא בחושך קשה לו להיות בחדר אחד תוך כדי שהוא בחושך לעבור לחדר שני ולירות מקבץ של כדורים בפלג גוף עליון של שני אנשים".

גם סנגוריו של החשוד הסכימו כי החשוד מעורב בביצוע הרצח הכפול המיוחס לו ושקיימות עילות למעצרו. המחלוקת העיקרית בין סנגוריו למשטרה נסובה סביב מצבו הנפשי של החשוד. נציג המשטרה סיפר כי כשנשאל החשוד לגבי עברו הפסיכיאטרי, הוא שמר על זכות השתיקה. לדבריו, אין בתיק החקירה כל בדל ראיה לבעיה נפשית ורק לאחר התייעצות עם עורך דינו העלה החשוד את הגרסה הזו. גם מעדויות משפחתו של החשוד לא מכירים כל טיפול נפשי שקיבל החשוד, כולל אשתו שהיתה איתו שני עשורים. לכן אנו מתנגדים לחוות דעת פסיכיאטרית, שכן החשוד שתק בעניין ולא מסר שהוא מטופל נפשית או שהוא לוקח תרופות".

מנגד, טענו סנגוריו של גטאהון כי "לא מדובר באדם שמסתובב ברחובות ויורה לכל עבר". לדידם, "היה אירוע נקודתי שהחשוד ירה, והוא הודה באירוע מפני שהבין שזה הנשק שלו שירה והמחלוקת היא מצומצמת ובשאלת היותו כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו או מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה". עוה"ד ברהום הציג לבית המשפט סיכום של התחנה לבריאות הנפש ב"מעלה אדומים" על החשוד כמטופל משנת 2011 וכן חוות דעת של פסיכיאטר פרטי שהוגשה על ידי החשוד בתיק אזרחי. משני המסמכים עולה שיש לחשוד בעיה נפשית.

"מחומר החקירה שהוצג לי עולה כי קיים חשד סביר ואף למעלה מכך שהחשוד ביצע את המיוחס לו", קבעה השופטת אבמן-מולר בהחלטתה בדיון. לצד הארכת מעצרו של החשוד בשבוע, קבעה השופטת: "מצאתי כי יש מקום בשלב זה להורות על בדיקה פסיכיאטרית של החשוד שלא בתנאי אשפוז, כדי לבחון אם הוא חולה ואם הוא מסוגל לעמוד לדין".

ענייני משפחה רגישים ונפיצים יותר

בתוך כך, עו"ד רונן דליהו, יו"ר פורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין, הצטרף למגנים את הרצח הנתעב. "יש פה הדרדרות מוסרית מדאיגה בחברה הישראלית ובעיקר לשלוחי החוק", אומר עוה"ד דליהו. "אין זה מקרה ראשון של גילוי אלימות נגד עורכי דין ושופטים במסגרת מילוי תפקידם. כמי שעוסקים בדיני משפחה, חשוב שיובן כי עורכי הדין עושים מלאכתם נאמנה ולא מתוך אינטרס אישי, אלא לטובת הלקוח ולעיתים מדובר באינטרס של הקטינים של הצדדים המעורבים".

עוה"ד דליהו מציע לציבור הלקוחות של עורכי הדין לענייני משפחה, "להפריד בין העיסוק המקצועי של עורכי הדין הממלאים את תפקידם לבין האינטרסים של הצדדים עצמם שהם נפרדים. תחום דיני המשפחה הוא תחום רגיש ומאוד אמוציונלי, העוסק בדיני נפשות. בתחום הזה יש הכי הרבה תלונות נגד עורכי דין, והכי הרבה תלונות בתחום הזה מוגשות לנציבות התלונות על השופטים. אנשים חשים כי הם עלולים לאבד את כל עולמם, ומוכנים 'למות עם פלישתים' ".

מבלי להיכנס לפרטי המקרה ולמרות שהוא מאמין כי עוה"ד ז'ורנו ז"ל נהג ברגישות, ראש הפורום לדיני משפחה בלשכה יוצא בקריאה: "עלינו כעורכי הדין לערוך חשבון נפש ולהסיק מסקנות. בכוונתנו להקים ועדה שתציע דרכים להתמודדות טובה יותר של עורכי הדין בהיבטים האנושיים של הטיפול בלקוח. אין די בהכרת החוק, ומאחר שמדובר במקצוע רגיש הנוגע באושיות נפשו של האדם, דרושה רגישות יתר".

מעבר לכך, מציע עוה"ד דליהו לתקן את החוק למניעת אלימות במשפחה, כך שכאשר בית המשפט לענייני משפחה מזהה מסוכנות לאדם מסוים ומוצא נגדו צו הגנה שמרחיק אותו ממשפחתו – השופטים יוסמכו במקרי קיצון גם לצווי הרחקה נגד עורך הדין של הצד השני.

 

(מ"י 46293-07-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה