שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנכ"ל בית השקעות פסגות לשעבר רועי ורמוס ישלם קנס של חצי מיליון שקל

חדשות

מנכ"ל בית השקעות פסגות לשעבר רועי ורמוס ישלם קנס של חצי מיליון שקל, צילום: לוגו של פסגות. צילום: באדיבות סטודיו "אדלר מיתוג"
מנכ"ל בית השקעות פסגות לשעבר רועי ורמוס ישלם קנס של חצי מיליון שקל
24/07/2013, עו"ד אנה נודל

ורמוס לא יועמד לדין בפרשת הרצת האג"ח בחשבון הנוסטרו של בית ההשקעות. במסגרת הסדר שאליו הגיע ורמוס עם הפרקליטות, ישלם קנס של חצי מיליון שקל בתוך חודשיים ויחזור לכהן בתפקיד בכיר בשוק ההון

הפרקליטות חתמה על הסדר עם רועי ורמוס, שהיה מנכ"ל בית ההשקעות פסגות בפרשת המניפולציות באגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות בתיק הנוסטרו של בית ההשקעות. במסגרת ההסדר, ורמוס ישלם קנס של חצי מיליון שקל לאוצר המדינה, לא יועמד לדין ויוכל לכהן בתפקידים בכירים בגוף מפוקח.

ורמוס נחשד בשותפות בהרצת אגרות חוב בחשבון הנוסטרו של פסגות. החקירה התבססה על תמליל שיחות שערך מנהל הנוסטרו של פסגות. הפרקליטות ציינה במסגרת הודעתה כי ורמוס היה צריך "לוודא כי דברים ששמע ממנהל מחלקת ברוקרז' של פסגות ניירות ערך על פעילות ניירות ערך בחשבון הנוסטרו של החברה, לא כללו פעילות בלתי תקינה של מנהלי הנוסטרו, ומשלא עשה כן פגע בניהול התקין של פסגות".

בנובמבר 2010 הפסיקה פסגות את העסקתו של ורמוט כמנכ"ל בית ההשקעות בשל החקירה שנפתחה כנגדו, במסגרת הסדר פסגות, וכאחד השיקולים בבסיס סגירת תיק החקירה נגדה. מאז, מזה כשנתיים וחצי, הוגבלה בפועל העסקתו של ורמוס במשרה בכירה בשוק ההון. במסגרת ההסדר הצהיר ורמוס כי אין לו ולא יהיו לו טענות כנגד הרחקתו בפועל מעיסוק כמנהל בשוק ההון בתקופה זו.

הפרקליטות ציינה כי ההסדר עונה על האינטרס הציבורי, "בשים לב להגבלה בפועל בה נשא ורמוס עד עתה, כשנתיים וחצי, העובדה כי ורמוס השלים עם הרחקתו, העובדה כי מדובר בפרשה מורכבת, שהגשת כתב אישום בה תיארך עוד זמן מה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה