שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: קלאב הוטל טבריה יעביר דוחות כספיים לבעלי יחידות הנופש

חדשות

ביהמ"ש: קלאב הוטל טבריה יעביר דוחות כספיים לבעלי יחידות הנופש , צילום: צילום: ד"ר אבישי טייכר
ביהמ"ש: קלאב הוטל טבריה יעביר דוחות כספיים לבעלי יחידות הנופש
22/07/2013, עו"ד אנה נודל

השופטת צילה צפת חייבה את קלאב הוטל להעמיד את דוחותיה הכספיים לבחינת רו"ח שימונה בהסכמת עמותת בעלי יחידות טיים שרינג בטבריה כדי לחשב את חלקם היחסי של בעלי היחידות בהוצאות האחזקה

התביעה נגד קלאב הוטלס אינטרנשיונל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי עמותת בעלי יחידות טיים שרינג בטבריה בעניין דמי האחזקה השנתיים שאותם נדרשים לשלם בעלי יחידות הנופש. התובעים טענו כי חברי העמותה מחויבים בתשלום דמי אחזקה ביתר וביקשו לחייב את קלאב הוטלס להעמיד את הדוחות הכספיים שלה לבדיקת רואה חשבון שימונה בהסכמת העמותה, כדי שרואה החשבון יפיק דוח ביקורת שיאפשר לחשב את הוצאות האחזקה.

מבער לכך, התובעים ביקשו למנות רואה חשבון מפקח מומחה שתפקידו יהיה לפקח על כלל הוצאותיה של החברה. בית המשפט אף התבקש לקבוע כי הרווחים המופקים מהשימוש המסחרי בחלקי השונים של המלון יוכרו במלואם ישמשו להפחתת עלויות האחזקה.

חלק מהמלון בטבריה מופעל על ידי קלאב הוטלס על בסיס מלונאי וכ-700 יחידות נופש נמכרו בשיטת 'הטיים שרינג'. שיטה זו מקנה לרוכשים זכות שימוש ביחידות הנופש לפרק זמן קצוב בשנה בתמורה לתשלום חד-פעמי ובעבור דמי אחזקה שנתיים. לעמותה היה הסכם עם המלון עד שנת 2010, לפיו גובה דמי הניהול יקבע לפי גובה ההוצאות בתוספת 10%. הצדדים לא הגיעו להסכמה על שיעור דמי הניהול בשנים 2011-2012 והעמותה הגישה תביעה נגד קלאב הוטלס. 

השופטת צילה צפת קיבלה באופן חלקי את התביעה וחייבה את קלאב הוטלס להעמיד את דוחותיה הכספיים לבדיקת רואה חשבון, בהתאם לבקשת העמותה. השופטת צפת קבעה כי רואה החשבון שימונה יוציא לעמותה דוח כספי מדי חצי שנה הכולל את כלל הוצאות המלון "באופן המאפשר לחלץ את חלקם היחסי של הוצאות האחזקה הרלוונטיות לחברי העמותה לשנים 2011-2012 ואילך מתוך כלל הוצאות האחזקה של המלון".

עם זאת, בית המשפט דחה את בקשת התובעים למנות כונס נכסים שיפקיע את ניהול יחידות ה'טיים שרינג' מקלאב הוטלס או למנות רואה חשבון שיפקח על כלל ההוצאות. בית המשפט גם נמנע מלקבוע כי הרווחים המופקים מניהול המלון יעמדו לטובת בעלי יחידות הנופש.

המלון חויב בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 35,400 שקל.

 

(ה"פ 17845-03-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה