שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מתחת לבלטות: חיה בעליבות עם בעלה עד שגילתה מטמון של מיליון שקל

חדשות

מתחת לבלטות: חיה בעליבות עם בעלה עד שגילתה מטמון של מיליון שקל, צילום: הדולרים שהתגלו במרתף. צילום: יח"צ
מתחת לבלטות: חיה בעליבות עם בעלה עד שגילתה מטמון של מיליון שקל
21/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הבעל הורחק מהבית ובינתיים התפוצץ צינור הניקוז במרתף הבית, שם גילתה אשתו ערימות של שטרות "ירוקים" בשווי מיליון שקל – אותם הרוויח בעלה מתקשור לידוענים ופוליטיקאים, אך הסתיר מאשתו. ביהמ"ש יחלק ביניהם את הכסף

מאמן ומתקשר הוליסטי, שאימן ותקשר לאנשי עסקים, פוליטיקאים ומפורסמים רבים, נהג להתלונן בפני אשתו כיצד הוצאות העסק מכלות את כל הכנסתו. הזוג חי מהיד לפה, וקימץ בהוצאות חיוניות, בעוד שאל מרתף ביתם, שבו נהג הבעל לאמן ולתקשר לאורך רוב שעות היום, לא הפסיקו להגיע אנשי עסקים ופוליטיקאים.

לדברי עו"ד אייל עוז מכפר-סבא, המייצג את האישה, באחת ממריבות בני הזוג היכה הגבר את האישה, וזו הזעיקה משטרה, שהרחיקה אותו לחודש מהבית. רצה הגורל וצינור ניקוז התפוצץ במרתף הבית, כשהבעל נעדר מביתו בשל צו ההרחקה שהוצא נגדו. האינסטלטור שהוזעק למקום הופתע לגלות מאות ערימות של שטרות "ירוקים" כרוכים בשקיות אטומות, בשווי שהוערך על ידי האישה כמיליון שקלים.

משתם חודש ההרחקה מהבית, שב הגבר לביתו, אסף את חפציו ואת מטמונו, ועזב את הבית.

אך לתדהמתו גילה הבעל כי אשתו עלתה על מטמון השטרות שהוסתר מפניה, רק כשעניינם הגיע לבית המשפט למשפחה. כל הסבריו על חייו הצנועים, במימון אביו, נראו לפתע חיוורים ולא משכנעים. הבעל סיפר כי מדובר בעשרות אלפי שקלים בלבד, שנשמרו כדי לרכוש את רכב המשפחה החדש בהנחה. לכן הכסף לא נמצא בידיו כי התשלום כבר הועבר לסוכנות הרכב.

בימים אלה יכריע בית המשפט למשפחה מי מבני הזוג דובר אמת, המאמן ההוליסטי "המצטנע" או אשתו הזועמת.

משמעת כספית הדוקה

בני הזוג, המתגוררים במושב במרכז הארץ, הביאו לעולם במהלך השנים שלוש בנות. לדברי האישה, כבר בתחילת חייהם המשותפים הקפיד הגבר על משמעת כספית הדוקה וחיסכון רב בהוצאות. "הבעל נהג לגעור באישה כשקנתה בגדים ותכשיטים", מספר עוה"ד עוז, העוסק בדיני משפחה. "עם השנים החריפה חסכנותו של הבעל והוא אף הפציר בה לחסוך בקניות פעוטות יותר".

הגבר, מאמן ומתקשר הוליסטי, שאימן ותקשר לאנשי עסקים, פוליטיקאים ומפורסמים רבים, הפך את מרתף ביתם של בני הזוג לחדר עבודה אישי. האישה העידה בתצהירה לבית המשפט כיצד בעלה, שלא הפסיק לעבוד – לא הפסיק גם להתלונן בפניה כי הציוד היקר וההוצאות השוטפות של העסק מכלות את כל הכנסתו. "בני הזוג נמנעו מבילויים ומהוצאות אחרות המהוות 'מותרות', וחיו בדוחק מתמשך", מספר עוה"ד עוז, המייצג את האישה. "השניים ניהלו שיחות תכופות בנוגע למצבם הכלכלי, שניכר כי הדירו שינה מעיניהם, כשהבעל חוזר וטוען כי אינו מצליח לגמור את החודש".

בית דל בריהוט

רמת חייהם של בני הזוג השפיע גם על מערכת היחסים ביניהם, שידעה עליות ומורדות. "עם הזמן מצאה את עצמה האישה מוותרת יותר ויותר על דברים שחשובים לה, ועושה הכול כדי לרצות את הבעל", אומר עוה"ד עוז. "בעוד שהבעל נהג למתוח עליה ביקורת בכל הזדמנות, גם על התנהלותה הכלכלית – למרות שזו כמעט שלא הייתה קיימת. הבעל הוא זה שקבע את הטון בבית, ואם האישה היתה מביעה התנגדות להחלטותיו, הוא היה מתפרץ נגדה בזעם", מעיד עוה"ד עוז.

הריבים בין בני הזוג הפכו לחריפים יותר ויותר, עד שיום אחד סטר הבעל לאשתו בחוזקה בנוכחות ילדיהם הקטינים. האישה הפגועה מיהרה להזמין משטרה שעצרה אותו, ואף הוציאה נגדו צו הרחקה מביתם למשך חודש.

האינסטלטור חשף אוצר

רצה הגורל, ובמהלך התקופה שהבעל הורחק מהבית, התפוצץ צינור ניקוז במרתף, וגרם להצפה. האישה הזמינה שרברב שנאלץ לפרק את מרצפות המרתף. לתדהמת השניים, התגלו מתחת לרצפות המרתף שקיות אטומות, ובהן מאות ערימות של שטרות, בשווי שהוערך בהמשך על ידי האישה בכמיליון שקלים.

"בכל שנות נישואיה חיה האישה בדוחק רב, מנעה מעצמה ומילדיה מוצרים בסיסיים, שלא לדבר על מותרות, וסבלה מלחצים נפשיים בעקבות הדאגות הכלכליות שבעלה החדיר לה יומם וליל", מספר עוה"ד עוז. "תדהמתה נוכח הגילוי היתה רבה, כמו גם עלבונה הרב מול ההונאה הגדולה מצד בעלה".

בסיומו של צו ההרחקה, כעבור חודש, שב הגבר אל ביתו. האישה התאפקה שלא לומר מילה באשר לגילוי המרעיש, אך הביעה את רצונה להתגרש נוכח יחסו האלים כלפיה. הגבר אסף את חפציו, ירד למרתף לאסוף את מטמונו, ועזב את הבית.

במהלך הדיון, המשיך הגבר בנטייתו לצניעות מזויפת, תוך שהוא מבקש מהשופטת כי ייפסק לו תשלום דמי מזונות לילדיו במינימום ההכרחי. "הגבר טען כי מאז שעזב את הבית, הוא מתגורר בדלות אצל אביו המבוגר, ישן על הספה, ומנהל חיים צנועים ביותר. האיש התלונן כי אינו יכול עוד לעסוק במקצועו, שכן אין לו מקום אחר – פרט למרתף – להעביר בו אימונים ותקשור".

לאחר עדותו "המרגשת" של הבעל, חשף עוה"ד אייל עוז את תמונות המטמון שהתגלה מתחת לרצפות המרתף, ולשונו של הבעל נדבקה לחכו מרוב תדהמה.

הגבר התעשת: "מדובר בעשרות אלפי שקלים למכונית"

הגבר התעשת והחל לטעון כי מדובר בעשרות אלפי שקלים בלבד, שנשמרו במקום בטוח לרכישת רכב משפחתי חדש בהנחה, עקב התשלום במזומן. לכן, טען, הכסף לא נמצא בידיו, שכן התשלום כבר הועבר לסוכנות הרכב. הוא התקשה להסביר מדוע הסתיר את הכסף במזומן מתחת למרצפות הבית, והעלים אותו מעיניה של אשתו.

בימים אלה עתיד בית המשפט להכריע מי מבני הזוג דובר אמת, ובהתאם לכך לפסוק גם את גובה דמי המזונות שבהם יישא האב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:222
קומיט וכל טופס במתנה