שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נהג שדיבר בסלולרי בנהיגה ונקנס באלפיים שקלים – שינה את כללי המשחק

חדשות

נהג שדיבר בסלולרי בנהיגה ונקנס באלפיים שקלים – שינה את כללי המשחק, צילום: צילום: משטרת תנועה
נהג שדיבר בסלולרי בנהיגה ונקנס באלפיים שקלים – שינה את כללי המשחק
21/07/2013, עו"ד אנה נודל

צבי דביר טיפס עד לבית המשפט העליון כדי ששופטיו יחייבו את שוטרי התנועה לרשום את מספר הטלפון ואת דגם המכשיר במהלך עצירת נהגים שמדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה. המשטרה התחייבה לרענן את הנהלים

בית המשפט העליון הביע ביקורת על שוטר שסירב לרשום את מספר הטלפון הנייד שבאמצעותו בוצעה לכאורה שיחה תוך כדי נהיגה והורה לכלל העוסקים במלאכת האכיפה בתחום זה לציין במפורש את מספר הטלפון הנייד ואת תיאור המכשיר בדו"ח שנרשם על-ידם, ובמיוחד משהתבקשו לכך על-ידי הנהג.

השופט אורי שהם דן, בהסכמת השופטים סלים ג'ובראן וחנן מלצר, בבקשת רשות ערעור על פסק דין שהרשיע צבי דביר על שדיבר בסלולרי תוך כדי נהיגה. על דביר הוטל קנס בשיעור של 2,000 שקלים, לצד חודש פסילה על תנאי למשך שנתיים. דביר נצפה על-ידי שוטר כשהוא מחזיק בידו השמאלית מכשיר סלולרי שאותה הצמיד לאוזנו. השוטר העיד במהלך הדיונים בבית המשפט לתעבורה שהוא הבחין "בתנועות שפתיים". השוטר נסע בעקבות הנהג ולצידו, וראה שהוא עדיין משוחח בטלפון הסלולרי. השוטר אותת לדביר לעצור, ורשם לו דו"ח על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. דביר טען בתגובה שלא דיבר בטלפון וסירב לחתום על הדו"ח.

בבית המשפט סיפר דביר כי ברשותו מכשיר טלפון נייד אחד, ושהוא לא ביצע שיחה מהמספר שלו בשעה המדוברת. דביר אף הקליט את חילופי הדברים בינו לבין השוטר, ומההקלטה עולה שהנהג ביקש לרשום בדו"ח את מספר הטלפון הנייד שלו וכן את מלוא טענותיו, אך השוטר סירב לכך. בית המשפט לתעבורה דחה את טענות הנהג והרשיע אותו כאמור בשימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. דביר לא ויתר וערער לבית המשפט המחוזי, ומשנדחה גם שם – הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. הוא טען, באמצעות עו"ד יאיר נדשי, "למחדלי חקירה בשל אי-רישום מספר הטלפון הנייד שלו על-ידי השוטר".

אמנם בית המשפט העליון החליט לדחות את בקשת רשות הערעור, אולם השופט אורי שהם – המפורסם כשופט מחמיר במיוחד בענישה פלילית – הדגיש בהחלטה: "ננצל הזדמנות זו כדי להבהיר כי דעתנו אינה נוחה מסירובו של השוטר לרשום את מספר הטלפון הנייד שבאמצעותו בוצעה, לכאורה, העבירה המיוחסת למבקש. הננו סבורים כי יש להנחות את כלל העוסקים במלאכת האכיפה בתחום זה, לציין במפורש את מספרו של הטלפון הנייד ואת תיאורו של המכשיר, בדוח שנרשם על-ידם, ובודאי שיש לעשות כן, משהתבקשו לכך על-ידי הנהג".

ואכן, במהלך הדיון שהתקיים בפרשה בבית המשפט העליון הודיעה נציגת המשטרה כי יוצאו הנחיות חדשות שירעננו את הנהלים של שוטרי התנועה.

 

(רע"פ 6487/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:72
קומיט וכל טופס במתנה