שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: חצי מיליון שקל תשלם אלמנה שתבעה את "דובק" על נזקי סיגריות

חדשות

תקדים: חצי מיליון שקל תשלם אלמנה שתבעה את "דובק" על נזקי סיגריות, צילום: הודעת אזהרה על קופסת סיגריות: "כל סיגריה מכניסה 43 חומרים מסרטנים לגופך"
תקדים: חצי מיליון שקל תשלם אלמנה שתבעה את "דובק" על נזקי סיגריות
18/07/2013, עו"ד אנה נודל

השופטת דליה גנות חייבה בהוצאות משפט חסרי תקדים אלמנה שהגישה תביעת סרק ב-110 מיליון שקל נגד יצרנית הסיגריות, שלטענתה גרמה לבעלה לחלות בסרטן מעישון כבד

תמרור אזהרה מפני תביעות נגד נזקי העישון: אלמנה שבעלה נפטר בגיל 50 ממחלת הסרטן תבעה את יצרנית הסיגריות 'דובק' בסך של למעלה מ-110 מיליון שקלים, בטענה שהסרטן נגרם בשל עישונו הכבד של בעלה במשך עשרות שנים.

התביעה, שהוגשה לפני שש שנים, ושמיעת הראיות של האלמנה היתה רק באפריל האחרון כשקבע דיון לשמיעת הראיות של חברת 'דובק' ל-14 ביולי, נדחתה על הסף. בית המשפט ניסה לסיים את שמיעת הראיות לפני פגרת הקיץ, אך האלמנה ביקשה לדחות את הדיון בפעם נוספת ולבסוף בחרה שלא להגיע לדיון ולא לשלוח עו"ד שייצג אותה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את התביעה, אף בלי לשמוע את טענות ההגנה של חברת 'דובק', וקבע כי האלמנה-התובעת לא עמדה בנטל ההוכחה הנדרש של 51%.

השופטת דליה גנות פסקה כי "נכון לומר כי תביעה זו מוטב היה לו לא הייתה מוגשת, משהוגשה". התובעת סירבה להצעות פשרה, וביקשה להמשיך לנהל את ההליך גם אחרי שהשופטת גנות רמזה לה שסיכויי התביעה נמוכים.

השופטת גנות ציינה בפסק הדין כי "תביעה זו ידעה עליות ומורדות 'והצטיינה' בעיקר בניהול פתלתל ולמעשה חוסר ניהול מוחלט של התובעת את התביעה. חוסר הניהול בא לידי ביטוי בהתעלמות מופגנת מהחלטות בית המשפט, ממילוי הוראות בית המשפט, מהחלפת אינספור עורכי דין חדשות לבקרים, לרבות בחודשים האחרונים, מניסיונות בלתי נלאים להביא לדחיית שמיעת הראיות ומעשיית כל מעשה שניתן להעלות על הדעת בניסיון שלא לנהל תיק זה".

מפסק הדין עולה כי יצרנית הסיגריות 'דובק' ספגה הוצאות רבות בניהול ההליך, ששולמו עבור חוות דעת של מומחים. לכן בית המשפט חייב את התובעים בתשלום הוצאות בסך של 120 אלף שקלים ובשכר טרחת עו"ד בסך 350 אלף שקלים.

מדובר "בתובענת סרק ויש להצר על כך עד מאוד", פסקה השופטת גנות.

 

(ת"א 2120-07)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה