שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המיידוף הסיני הוצא להורג בחשאי

חדשות

המיידוף הסיני הוצא להורג בחשאי, צילום: צילום: michael  balderas; istock
המיידוף הסיני הוצא להורג בחשאי
16/07/2013, עו"ד אנה נודל

היזם הסיני זנג צ'נגג'י, שהורשע בהונאת פונזי של למעלה מ-57 אלף משקיעים בהיקף של כחצי מיליארד דולר, הוצא להורג מבלי שניתנה לו ההזדמנות להיפגש עם בני משפחתו, בניגוד לחוק הסיני

היזם הסיני זנג צ'נגג'י אשר הורשע בהונאת פונזי בהיקף של כ-550 מיליון דולר, וזכה לכינוי "המיידוף הסיני", הוצא להורג בסוף השבוע באופן חשאי באמצעות זריקת רעל.

לפי הדיווח בעיתון הסיני בי'ינג טיימס, צ'נגג'י הוצא להורג מבלי שניתנה לו ההזדמנות להיפגש עם בני משפחתו. זאת בניגוד לחוק הסיני אשר מאפשר לנידונים למוות לפגוש את בני משפחתם לפני ביצוע גזר הדין.

הרשויות הודיעו למשפחה על מותו של זנג יומיים לאחר ביצוע גזר הדין. בתו של היזם כתבה פוסט על כך באתר המיקרובולגינג הסיני סינה ווייבו. בית המשפט בעיר שגזר את דינו של זנג הגיב לפרסומים שלה וכתב כי החוק אינו מחייב שהנידונים למוות יפגשו עם משפחתם לפני ביצוע גזר הדין. בעקבות ביקורת רבה לה זכה הפוסט, בית המשפט חזר בו מהצהרה זו וציין כי צ'נגג'י סירב להצעה להיפגש עם משפחתו לפני ההוצאה להורג. פוסט זה זכה לתגובות רבות שהטילו בספק את ההצהרה הזו. 

בתו של צ'נגג'י טוענת כי אביה היה חף מפשע וכי הוא לא הונה את משקיעיו. לטענתה מדובר במהלך של בכירי המפלגה הקומוניסטית שנועד להשתלט על החברות שהיו בבעלותו. כמה בכירי מפלגה משכו את השקעתם מעסקיו של צ'נגג'י בשנת 2009 והביאו לבהלה בקרב משקיעים. החברות של צ'נגג'י קרסו והן הולאמו על ידי הרשויות הסיניות. 

מאז שנת 2011 הורשעו בסין 4,170 בני אדם בגין "גיוס כספים בלתי חוקי" – סעיף החוק המתייחס להונאות פונזי, ורבים מהם נידונו למוות. עם זאת, במקרים רבים העונש הומתק למאסר.

מספר ההוצאות להורג בסין הוא מהגבוהים בעולם. לפי ההערכות של ארגון אמנסטי הבינלאומי, מדובר באלפי הוצאות להורג בשנה. מבקרים רבים סבורים כי בכירי המפלגה משתמשים במערכת המשפט לקידום האינטרסים האישיים שלהם וסוגרים חשבונות תחת מצג של מלחמה בפשע ובשחיתות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:30
קומיט וכל טופס במתנה