שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית נגד שירותי הכבאות ב-3.5 מיליון: גובה 250 שקלים על מכתב התראה

חדשות

ייצוגית נגד שירותי הכבאות ב-3.5 מיליון: גובה 250 שקלים על מכתב התראה, צילום: רכב כיבוי "סער". צילום: באדיבות רשות הכבאות וההצלה
ייצוגית נגד שירותי הכבאות ב-3.5 מיליון: גובה 250 שקלים על מכתב התראה
15/07/2013, עו"ד אנה נודל

הרשות הארצית לכבאות והצלה דרשה ממשה פרחי לשלם 250 שקלים על משלוח מכתב דרישה לגביית חוב של כ-400 שקלים, בעוד שלפי התקנות היא יכולה לגבות 19 שקלים בלבד

כנגד הרשות הארצית לכבאות והצלה הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בטענה שהיא גובה 250 שקלים בגין משלוח מכתב דרישה, בעוד שהחוק מתיר לגבות 19 שקלים בלבד.

למבקש משה פרחי, בעל משרד שמאות, הצטבר חוב של 408.74 שקלים במסגרת ביקורת שנערכה במשרדו על-ידי שירותי כבאות והצלה בבני ברק בשנים 2009-2010. הרשות לכבאות ביקשה לגבות את החוב ושלחה לפרחי מכתב התראה לפני הגשת תביעה. במסגרת מכתב ההתראה נדרש פרחי לשלם בנוסף לחוב עוד 250 שקלים עבור עצם המשלוח של מכתב דרישת החוב.

פרחי טוען בתובענה הייצוגית, שהוגשה באמצעות עוה"ד דורון רדעי וניצן גדות, כי על-פי תקנה 1 לתקנות רשות המסים, הרשות לכבאות והצלה רשאית לגבות עבור משלוח מכתב דרישה 16 שקלים בתוספת מע"מ. התביעה הייצוגית נעמדה על סך 3.46 מיליון שקלים, בשל הערכה כי מספר בעלי החוב לרשות לכבאות עומד על כ-15 אלף חייבים.

יצוין כי תובענה ייצוגית דומה הוגשה בעבר נגד רשות השידור, שנהגה לגבות שכר טרחת עורכי דין בסך 116 שקלים עבור מכתבי התראה שנשלחו מטעמה כחלק מהליך הגבייה. בינואר האחרון רשות השידור שלחה "הודעת חדילה", לפיה היא תפסיק לגבות את התשלום האסור לפי התקנות. במכתב של רשות השידור נכתב כי הרשות בחרה "שלא להתעמת בשאלה המשפטית של חקירת החיוב האמור ושלא להסתכן בקביעה משפטית בנושא זה ולהודיע על חדילה מהגבייה".

 

(ת"צ 24154-07-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:7
קומיט וכל טופס במתנה