שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה בבריטניה: שומרי שבת שלא מוצאים עבודה זכאים לדמי אבטלה

חדשות

לראשונה בבריטניה: שומרי שבת שלא מוצאים עבודה זכאים לדמי אבטלה , צילום: צילום: פאונד
לראשונה בבריטניה: שומרי שבת שלא מוצאים עבודה זכאים לדמי אבטלה
14/07/2013, עו"ד אנה נודל

לראשונה חייב השופט דיוויד יואיט את ממשלת בריטניה לשלם דמי אבטלה בסך 1,500 פאונד לצעיר חרדי שלא מצא עבודה בגלל שהוא שומר שבת, ואף קרא לשומרי שבת במדינה לתבוע את הרשויות

צעיר חרדי, אזרח בריטניה, זכה בתביעה נגד משרד התעסוקה והפנסיה הבריטי אשר דחה את התביעה שלו לקצבת אבטלה. כך דיווח האתר ג'ואיש כרוניקל. ג'ייקוב סלינגר בן ה-19 פנה ללשכת העבודה כדי לקבל הצעות עבודה, אך סירב למשרות המחייבות אותו לעבוד בשבת.

סלינגר הגיש בקשה לקבל דמי אבטלה, אך בעקבות סירובו לעבוד בשבת משרד התעסוקה דחה את הבקשה שלו. סלינגר, שהיה מובטל במשך חצי שנה, פנה לבית המשפט בבקשה לחייב את המדינה לשלם לו דמי אבטלה.

כדי להיות זכאי לקצבת אבטלה בבריטניה, על מחפש העבודה להיות זמין לעבודה 35 שעות בשבוע לפחות ולחפש משרה באופן פעיל. סלינגר ציין כי הוא אף היה מוכן לעבוד יותר שעות מהמינימום הנדרש בימי חול, בהיקף של 53 שעות שבועיות – מלבד השעות המאלצות אותו לחלל את השבת.

לראשונה, בית המשפט הבריטי קיבל את התביעה וחייב את המדינה לשלם לצעיר דמי אבטלה בסך 1,500 פאונד בגין תקופה של חצי שנה. השופט דיוויד יואיט כתב בהחלטה שסלינגר "הראה כי למרות המגבלות שהוא הציב לעצמו, יש לו סיכוי סביר למצוא עבודה ושהוא מחפש עבודה באופן פעיל". השופט יואיט הוסיף ופסק ש"אם אנשים נדחים מסיבות שכאלה, מן הראוי שייפנו לבית המשפט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:27
קומיט וכל טופס במתנה