שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט לשעבר דן כהן הורשע בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים

חדשות

השופט לשעבר דן כהן הורשע בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, צילום: דן כהן
השופט לשעבר דן כהן הורשע בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים
11/07/2013, מערכת תקדין

עו"ד כהן צפוי לעונש של לפחות 6 שנות מאסר, והפרקליטות תחלט 5 מיליון שקל מתוך הסכומים שהמדינה תפסה בחשבון הבנק שלו בפנמה. קנס נוסף בסך 5 מיליון שקל ישלם כהן ב-12 תשלומים

השופט חאלד כבוב, מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל באביב, הרשיע הבוקר את השופט לשעבר ועו"ד בהווה דן כהן בעבירות חמורות של עבירת שוחד, עבירת מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. "אני חוזר בי מהכפירה בכתב האישום המקורי", הצהיר דן כהן בבית המשפט, והשופט כבוב קבע בהחלטתו כי הוא "מתיר לנאשם לחזור בו מכפירתו, ואני מורה על תיקון כתב האישום".

במסגרת הסדר הטיעון שבו הורשע כהן, הוסרו אישומים מכתב האישום המקורי. כך למשל, באישום הראשון בגין לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת רוגוזין (רכישת קרקע על ידי חברת החשמל במחיר הגבוה המרבי) – הורדה עבירת השוחד. ואילו האישום השני – נמחק. באישום הרביעי שהפך להיות אישום שלוש, נמחקו חלק מהעובדות המיוחסות לכהן.

במסגרת הסדר הטיעון הורשע כהן בכל שלושת האישומים. כהן הודה בכך שקיבל שוחד בסך מיליון אירו מחברת סימנס בתקופה בה כיהן כדירקטור בחברת חשמל. כתב האישום מייחס לכהן עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. בתמורה לכספי השוחד, כהן קידם את הזכייה של סימנס במכרז גדול של חברת החשמל לרכישת טורבינת גז. כמו כן, כהן הודה בכך שנמנע מלחשוף את קשריו העסקיים עם עזרא הראל, הבעלים של חברת רוגוזין תעשיות, ואישר עסקה במסגרתה חברת החשמל רכשה מהראל 395 דונם באשדוד. כן הודה כהן בשיבוש הליכי משפט לאחר שברח מישראל לחו"ל במהלך הליכי החקירות שנפתחו נגדו בארץ.

הפרקליטות וסנגוריו של כהן ביקשו מהשופט כבוב להטיל על דן כהן עונש מאסר של שש שנים, מתוכם ינוכו תקופות המעצר שלו 3 חודשים בחו"ל ותקופת המעצר מאז הסגרתו. בנוסף הפרקליטות תחלט ארבעה מיליון שקלים לאוצר המדינה מתוך הסכומים שהמדינה תפסה בחשבון הבנק של כהן בפנמה, והוא ישלם קנס בסך של שישה מיליון שקלים (או לחילופין שלוש שנות מאסר במקום תשלום הקנס) , ומאסר על תנאי לתקופה בהתאם לשיקול דעתו של בית המשפט.

"הכספים התפוסים בחשבון בפנמה, הכספים המוקפאים, ישמשו להבטחת התשלום של חמישה מיליון" הסבירה בדיון בבית המשפט עו"ד אורלי דורון מהפרקליטות. "עם קבלת אישור על התשלום חמישה מיליון שקל, תפנה המדינה לרשויות פנמה כדי לשחרר את הכספים המוקפאים שם. יתרת התשלום של הקנס בסך חמישה מיליון שקל תשולם בתוך 12 חודשים ממועד מתן גזר הדין".

סנגורו של כהן, עו"ד איתן מעוז, ביקש מבית המשפט לאפשר להם להציג את השיקולים שהביאו להסדר הטיעון ואת הנימוקים לתמיכה בהסדר לאחר פגרת הקיץ המתחילה ב-16 ליולי, וביקש להסתפק בשלב זה בהרשעתו של דן כהן.

השופט כבוב יחליט בעוד מספר שבועות האם לקבל את הסדר הטיעון בין סנגוריו של כהן לבין הפרקליטות בעניין העונש המוסכם של שש שנות מאסר מאחורי סורג ובריח.

 

(ת"פ 4004/09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה