שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט לשעבר דן כהן ירצה רק שש שנות מאסר ויחזיר 10 מיליון שקל

חדשות

השופט לשעבר דן כהן ירצה רק שש שנות מאסר ויחזיר 10 מיליון שקל, צילום: דן כהן
השופט לשעבר דן כהן ירצה רק שש שנות מאסר ויחזיר 10 מיליון שקל
10/07/2013, מערכת תקדין

כך מסתמן מהסדר הטיעון שאליו הגיעו סנגוריו עם הפרקליטות שהוגש להכרעת השופט חאלד כבוב. כהן, שברח בעיצומן של חקירותיו לפרו, יורשע בעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכים

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם השופט לשעבר ועורך הדין דן כהן, על בסיסו הוא יודה בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירת שוחד, עבירת מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

בהתאם להסדר הטיעון יעתרו הצדדים בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב להטיל על כהן עונש מאסר של שש שנים (ממנו ינוכו תקופות המעצר בארץ ובחו"ל), חילוט של ארבעה מיליון שקלים (על פי סעיף 297 לחוק העונשין), קנס בסך של שישה מיליון שקלים (או לחילופין שלוש שנות מאסר במקום תשלום הקנס), ומאסר על תנאי לתקופה בהתאם לשיקול דעתו של בית המשפט.

אמש הודיעו הצדדים לשופט חאלד כבוב על הסדר הטיעון שאליו הגיעו.

את הפרקליטות ייצגו עוה"ד אורלי דורון, יהודית תירוש ואבי ארוניס ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, את הנאשם ייצגו עוה"ד איתן מעוז ודניאל עינב.

כזכור, כהן כפר תחילה בכל ארבעת סעיפי האישום נגדו, בפרשות סימנס, רוגוזין, ספאנלס ואישום בשיבוש הליכי משפט בשל בריחתו לפרו לאחר פתיחת החקירה.

כתב האישום מייחס לדן כהן עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא מואשם בכך שקיבל שוחד של מיליוני דולרים תמורת קידום מספר חברות במכרזים של חברת החשמל.

כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. לפי כתב האישום, הוא קיבל כספי שוחד מהחברות שזכו במכרזים גדולים של חברת החשמל.

 

(פ 4004/09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:175
קומיט וכל טופס במתנה