שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית כחצי מיליארד שקל נגד שופרסל: שמן קנולה מהול

חדשות

בקשה לייצוגית כחצי מיליארד שקל נגד שופרסל: שמן קנולה מהול, צילום: צילום:יח"צ
בקשה לייצוגית כחצי מיליארד שקל נגד שופרסל: שמן קנולה מהול
09/07/2013, עו"ד אנה נודל

בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נטען כי שופרסל מטעה את הצרכנים בכך שאינה מציינת באופן בולט כי השמן "קנולה אקסטרה" הוא מהול עם שמן חמניות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בהיקף של כחצי מיליארד שקל, נגד רשת השיווק שופרסל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקווה. לטענת המבקש, ראובן צבעוני, הרשת מטעה את הצרכנים לגבי שמן "קנולה אקסטרה" המיובא על-ידי שופרסל ומשווק תחת המותג oilio.

לטענתו, הרשת יוצרת מצג לפיו מדובר בשמן קנולה מזוכך, בשעה שבפועל השמן מורכב מ-70% שמן קנולה ו-30% שמן חמניות. המבקש טוען, באמצעות עו"ד שלומי פרידמן, כי לפי החוק על שופרסל לציין על התווית כי מדובר בשמן צמחי. בתחתית הבקבוק מצוין באותיות קטנות "שמן צמחי מעורב מזוכך". ולטענת המבקש, מדובר ב"טריק" שנועד להוציא את שופרסל ידי חובה.

"שופרסל נקטה בתרגיל רמיה תוך ניסיון מכוון, בחוסר תום-לב, במטרה לעקוף את האיסורים החמורים שהוטלו עליה בחוק ובתקנים המחמירים, והיא גם מצליחה בכך", נטען בבקשה לאישור תובענה ייצוגית.

הקבוצה המיוצגת היא כלל לקוחות שופרסל אשר רכשו בשבע השנים האחרונות את המוצר. התובע העריך את התביעה בסך 472.5 מיליון שקל.

שופרסל טרם הגישה את תשובתה לבקשה. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:179
קומיט וכל טופס במתנה