שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הילדה פיסלה איבר מין גברי – והאב הורחק משני ילדיו לשנתיים

חדשות

הילדה פיסלה איבר מין גברי – והאב הורחק משני ילדיו לשנתיים, צילום: צילום: Getty images Israel
הילדה פיסלה איבר מין גברי – והאב הורחק משני ילדיו לשנתיים
07/07/2013, מערכת תקדין

חקירת המשטרה נגד האב נסגרה מחוסר ראיות, אבל ברווחה נחשפה התמונה המלאה לאחר מעקב של שנה: הילדים קשורים לאביהם וזקוקים למגע חם, האימא מכה אותם ושוטפת את פיהם בסבון. על הקלות הבלתי נסבלת שבה האבות מורחקים מילדיהם

כבר שנתיים שבהן ב' נאלץ להיפגש עם שני ילדיו הקטנים תחת פיקוח. ב' איננו עבריין מורשע או אסיר, אלא אב מן השורה, שאיתרע מזלו ובתו פיסלה באחד הימים לפני כשנתיים פסל של איבר מין בגן הילדים, מה שהבהיל את הגננת. הגננת עדכנה את שירותי הרווחה, ואלה עדכנו את גרושתו, שמיהרה להגיש נגדו בקשה להחלת פיקוח על הסדרי הראיה.

בימים אלה, לאחר שתיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות, וחוות דעת פסיכולוגית שניתנה בתסקיר הסעד הצביעה על קשר חם ואמיץ בין האב לילדיו, מנסה האב לשנות את רוע הגזרה, ולהתחיל לראות את ילדיו בהסדרי ראייה רגילים, שלא תחת פיקוח.

"הקלות שבה מורחקים אבות מילדיהם, גם כאשר אלה כלל לא קושרים אותם למעשים מגונים או אלימים – היא בלתי נסבלת", טוענת עו"ד עינבר לב, המייצגת את ב' ומשוכנעת כי צו ההרחקה במקרה זה, פגע בראש ובראשונה בילדים, והיווה כלי בידי האם הגרושה לנקום בבעלה לשעבר על לא עוול בכפו. מתסקיר שנערך עלה כי דווקא האם היא שנוהגת להכות את הילדים, לשטוף את פיהם בסבון, ולהסיתם קשות נגד אביהם.

פערים גדולים מדי

ב' הכיר את מי שהפכה לאשתו בארץ מולדתו שבניכר. ההתאהבות ביניהם היתה מהירה וחזקה וכעבור זמן קצר הם נישאו – על אף פערי המרחק, השפה והדת ביניהם – ב' הוא חילוני, ואילו אשתו לשעבר דתיה.

השניים עברו להתגורר בבית הורי האישה בישראל, ובהמשך השתקעו בעיר גדולה בשפלה. הפערים בין בני הזוג, שניכרו כבר בראשית נישואיהם, הלכו והתעצמו לאחר שנולדו שני ילדיהם. בין בני הזוג התגלו חילוקי דעות קשים בנוגע לגידול הילדים, בשל הבדלי תפיסות העולם ביניהם. "הפערים היו כה גדולים, עד שאפילו מטפל זוגי שאליו פנו השניים מצא שאין מנוס מפרידה", מספרת עוה"ד לב, "המטפל הזוגי לא ראה כל אפשרות לגשר על המחלוקות בין בני הזוג, נוכח עיקשותה של האישה ושתלטנותה. למרות המלצת המטפל, סירב הגבר להתגרש וניסה להניא את האישה מלהיפרד, אך ללא הועיל".

"כך הבעל, שבור לב נוכח התפרקות משפחתו, נאלץ לחתום על הסכם גירושים, ולהעניק לאשתו את המשמורת על הילדים הקטנים, שהיו בני ארבע ושנתיים באותו זמן", מספרת עוה"ד לב. "הבעל נאלץ להסתפק רק בהסדרי ראיה עם הילדים, הסדרים שאותם דאגה האם להתנות מבעוד מועד בתשלום כל דמי המזונות הגבוהים, שלהם התחייב כלפיה".

הובל לביתו כפות באזיקים

ההסדר בין בני הזוג נמשך שנתיים, לדברי עו"ד לב, "כאשר האב עשה כל שביכולתו כדי להימנע ממגעים שליליים עם האישה, הקפיד לשלם תמיד את דמי המזונות בזמן, וחשש מאוד מאיומיה, כי לא תיתן לו לראות את הילדים". באחד הימים קיבל האב שיחת טלפון מפתיעה מתחנת המשטרה בעירם של השניים, ובה נדרש להגיע לחקירה. כאשר הגיע לתחנת המשטרה, נמסר לו כי הוגשה נגדו תלונה על ביצוע מעשים מגונים בילדיו הקטינים.

"בשורה זו נפלה על הגבר כרעם ביום בהיר", מספרת עורכת דינו. "לא רק מפני שמעולם לא עשה את המעשים שיוחסו לו, אלא שמדובר באב לדוגמה, אוהב ודואג מאוד, שמקיים קשר אמיץ ובריא עם ילדיו". רגע זה היווה יריית הפתיחה בשרשרת אירועים שהרסו את חיי האב, וההאשמות החמורות הובילו למעצרו למשך שבוע. כדי לחפש ראיות, השוטרים החזירו את הגבר לביתו בניידת, כשהוא כפות באזיקים, ולעיני שכניו ביצעו חיפוש בביתו, נטלו את מחשבו האישי, ואף ערכו חיפוש במקום עבודתו.

בפועל, עבר הגבר מעצר שווא, השפלה קשה, חיפושים וחקירות. גם ילדיו הקטינים עברו מסכת חקירות מתישה, אך כל אלה לא העלו דבר – תיק החקירה נגנז בתוך שבעה חודשים ממועד פתיחתו, ובהמשך נסגר סופית בשל העדר ראיות.

"הילדה פיסלה איבר מין והגננת נבהלה"

במקביל לחקירת המשטרה, מיהרה גרושתו של האב לבקש מבית המשפט להפסיק את הסדרי הראיה בין האב לילדים. בית המשפט, שלא מצא מקום להיענות לטענות האישה, לא קיבל את בקשתה להפסקת הסדרי הראיה, אך המפגשים של האב עם ילדיו עברו להתקיים במרכז הקשר תחת פיקוח. במקביל, ובהתאם לנהלים במקרים אלה, ביקש בית המשפט לקבל תסקיר סעד על היחסים בין האב לילדיו. הכנת התסקיר ארכה כשנה, ובמסגרתו עלתה תמונה אחרת מזו שתוארה על ידי האישה.

"מהתסקיר התברר כי החקירה המשטרתית נגד האב נפתחה בגלל שהגננת של הילדה נבהלה, לאחר שהילדה פיסלה פסל של איבר מין", מספרת עוה"ד לב. "בנוסף, נאמר בתסקיר כי הבן סיפר שאביו מדגדג אותו, מרביץ לו בטוסיק ולן איתו ועם אחותו במיטה אחת. גם הילדה סיפרה על התנהגויות דומות, ועל מקלחת ולינה משותפות. מבצעת התסקיר הדגישה כי לא היתה יכולה לבסס אמינות מלאה של הילדים בדבריהם. לגבי המקלחת המשותפת, מדובר בעניין מקובל ושכיח במשפחות רבות עם ילדים בגילאים האלה".

לדברי מבצעת התסקיר, בהתחשב בסקרנות הטבעית שיש לילדים בגיל זה לגבי איברי מין, ובמיוחד כשמדובר באיברי המין השני, קל לתאר איך בעקבות המקלחת פיסלה הבת את איבר המין, שכה זעזע את הגננת. "גם לינה משותפת, דגדוגים ומגע פיזי בין האב לילדיו הם התנהגויות מקובלות בקרב הורים וילדים רבים בגילאים אלה, ויש מרחק גדול בינם לבין מעשה הסדום שיוחס לאב על ידי הגרושה", טוענת עוה"ד לב.

האישה ייחסה לאירועים זניחים התנהגות מינית

עו"ד לב מצאה פגמים נוספים לכאורה בטענות האישה. כך למשל, טענה האישה כי האב מקיים עם הילדים קשר בפייסבוק, אשר במסגרתו הוא חושף אותם לחברים מבוגרים שמעבירים להם מסרים בעייתיים. בפועל, נמצא כי פתיחת הכרטיס בפייסבוק היתה קשורה למשחק מחשב, שאין בו שום תוכן מיני או פסול.

בנוסף, האישה טענה כי האב נהג להטריד את ילדיו בהתנהגויות "משונות", וכי הילדה התלוננה בפניה על האב ופחדה ממנו. "בפועל, האם כלל לא פירטה באילו התנהגויות משונות מדובר", אומרת עו"ד לב, ומוסיפה כי האישה התייחסה לאירועים זניחים ושכיחים בגילאים האלה, כמו הרטבה במכנסיים, כמסמנים על התנהגות חריגה של האב כלפי ילדיו.

התסקיר חשף את הקשר החם והאוהב שבין האב לילדיו, בשונה מאוד מכל הטענות שהאישה ניסתה להעלות נגדו, ממשיכה לספר עוה"ד לב. הילדים תוארו בתסקיר כמי שנכנסים בריצה ובשמחה לפגישות עם האב, ונהנים במחיצתו. האב תואר כמי שהמפגשים עם ילדיו חשובים לו: הוא מגיע למפגשים לפני הזמן, שקוע במשחקים ובפעילות עם הילדים, ומצליח לאזן את תשומת הלב שלו ביניהם. "פקידת הסעד מצאה כי האב מתמיד במפגשים, נערך לקראתם, עסוק בתכנים הקשורים לאבהות שלו, ולמקומו מולם בתווך שבין סמכות הורית מול קרבה", אומרת עו"ד לב. "הפקידה מצאה שהאב זקוק להכוונה ולעידוד ביחס למקומו מולם, וכי הילדים עצמם הם מאוד פיזיים וזקוקים למגע חם, נתלים על האב ומתגלגלים איתו תוך כדי משחק".

"למרבה הטרגדיה, דווקא קשר חם וקרוב זה הוביל את האב להיות חשוד, על פי טענותיה חסרות השחר של גרושתו, בביצוע מעשה סדום בילדיו", היא מוסיפה. "להאשמות אלה לא היה שום בסיס, והראייה לכך היא שהן בוטלו בסופו של דבר, אך הנזק כבר נעשה. זה למעלה משנתיים שהסדרי הראיה בין האב לילדיו מוגבלים לחסותו של מרכז הקשר, ונשללת מהם הזכות למפגשים טבעיים וללא פיקוח.

"תמוה בעיני מדוע אף אחד לא ביקש לחקור את האשמות שנתגלו בחוות הדעת דווקא כנגד האם – לגבי אטימותה, המכות שהרביצה לילדים, הכנסת סבון לפה שלהם, וההסתות הבלתי-פוסקות שניהלה מולם כנגד האב", תמהה עוה"ד לב, שהגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט לענייני משפחה לשים קץ לעוול המיותר שנגרם לאב מזה כשנתיים. "יש לרדת לשורש העניין ברצינות ובמקצועיות, על ידי הזמנת כל הגורמים הקשורים לחקירה, ועל ידי הוצאות צווים למשטרה, לפרקליטות ולמרכז לבריאות הנפש, לחשיפת כל הדו"חות שניהלו בעניין ללא דיחוי נוסף", אומרת עו"ד לב. "הקלות שבה מורחקים אבות מילדיהם, גם כאשר הילדים עצמם כלל לא מייחסים להם מעשים מגונים או אלימים, היא מקוממת ובלתי נסבלת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:153
קומיט וכל טופס במתנה