שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אוניברסיטת בוסטון תובעת את אפל על הפרת פטנט

חדשות

אוניברסיטת בוסטון תובעת את אפל על הפרת פטנט, צילום: צילום: Flickr
אוניברסיטת בוסטון תובעת את אפל על הפרת פטנט
07/07/2013, עו"ד אנה נודל

אוניברסיטת בוסטון מבקשת מבית המשפט לאסור על אפל לשווק את הסמארטפון אייפון 5 ואת המחשבים אייפד ומקבוק אייר, בשל הפרת פטנט רשום

אוניברסיטת בוסטון הגישה בשבוע שעבר תביעה בבית המשפט המחוזי במסצ'וסטס נגד חברת 'אפל' בגין הפרת פטנט.

לפי הדיווח באתר מקוורלד, האוניברסיטה מבקשת מבית המשפט לאסור על אפל להמשיך לשווק את מוצריה המשתמשים בפטנט. בנוסף, האוניברסיטה מבקשת לפסוק לטובתה פיצויים כספיים.

התביעה מתייחסת לפטנט בתחום המוליכים למחצה שנרשם בשנת 1997 על-ידי פרופסור תאודור ד. מוסטקאס, מומחה להנדסת חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בוסטון.

לטענת האוניברסיטה, אפל משתמשת בחלק ממוצרי האלקטרוניקה שלה בתרכובת גליום ניטריד, המוגנת בפטנט. מהדיווח במקוורלד עולה כי הרכיב משמש בייצור מסכי ה-LED והוא שולב באייפון 5, אייפד ומקבוק אייר.

במאי האחרון האוניברסיטה הגישה תביעה דומה גם נגד חברת "אמזון", המוכרת ספרים ותקליטורים ברשת. לטענתה, אמזון הפרה את זכויות הפטנט של האוניברסיטה בייצור קורא הספרים האלקטרוני קינדל פייפוויט והטאבלט קינדל פייר.

אפל טרם הגישה כתב הגנה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:222
קומיט וכל טופס במתנה