שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבריחו 175 אופניים חשמליים בייבוא מסין ונקנסו ב-120 אלף שקל

חדשות

הבריחו 175 אופניים חשמליים בייבוא מסין ונקנסו ב-120 אלף שקל, צילום: צילום: Ilan.neworld
הבריחו 175 אופניים חשמליים בייבוא מסין ונקנסו ב-120 אלף שקל
04/07/2013, עו"ד אנה נודל

השופט ד"ר עמי קובו גם הטיל על שלושה בעלי מוסך בפתח תקווה, שנתפסו עם השלל במכס, חצי שנת מאסר על תנאי וקבע ש"על העבריין הפוטנציאלי לדעת שהסיכון גדול מהסיכוי"

בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע את שלושת הבעלים והמנהלים של מוסך "אופנועי פתח תקווה" בהברחה של 175 זוגות אופניים חשמליים, בעלי הספק של 450 וואט, שאסורים בייבוא לישראל. השופט ד"ר עמי קובו גזר על המבריחים חצי שנה של עבודות שירות, חצי שנה של מאסר על תנאי וקנס בסך 120 אלף שקל.

לפני כשנה, השלושה רכשו מספק סיני 175 זוגות אופניים חשמליים, בעלי הספק של 450 וואט. האופניים החשמליים אסורים לייבוא לישראל, בשל הספק הגבוה ב-200 ואט מההספק המרבי הקבוע בנוהלי משרד התחבורה. לפי כתב האישום, הנאשמים ביקשו מהספק הסיני להוציא תעודת אריזה וחשבון ספק כוזבים, שבהם תוארה הסחורה כחלקי אופנועים, המותרים בייבוא לישראל. בהמשך, הגישו הנאשמים את מסמכי היבוא הכוזבים לרשויות המכס.

המכולה נבדקה על-ידי עובדי מכס אשדוד וההברחה נחשפה.

עו"ד שלומי קלימיאן, בא כוח היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, טען במסגרת הטיעונים לעונש כי האינטרס הציבורי מחייב להטיל עונשים מחמירים על הנאשמים, בין היתר מכיוון שהאופניים החשמליים לא נבדקו על ידי מעבדות רכב ולא קיבלו אישור ממכון התקנים. הדבר עלול היה לגרום לפגיעה פוטנציאלית בצרכנים התמימים, לסכן אותם ואת עוברי האורח.

השופט קובו אימץ את עמדת המדינה וקבע כי יש להחמיר בעונשם של הנאשמים ולהטיל עליהם עונשי מאסר וקנסות מכבידים, לאור הסיכון הפוטנציאלי החמור לצרכנים התמימים והפגיעה בערך התחרות העסקית ההוגנת.

בית המשפט שב וחזר על מדיניות הענישה, שהתווה בית המשפט העליון, לפיה בעבירות מכס מסוג זה הדגש ההרתעתי בשיקולי הענישה גובר על נסיבותיו האישיות של הנאשם. השופט קובו קבע כי "על העבריין הפוטנציאלי לדעת שהסיכון גדול מהסיכוי וכנגד טובת ההנאה שהוא עשוי להפיק מפרי מעלליו עומדים לא רק קנסות נכבדים השוללים את טובת ההנאה, אלא עומדים גם לילות ארוכים של פחד מפני חשיפת האמת, עומדים הרס עצמי משפחתי ועסקי, ועומדים ימים ארוכים של שלילת חופש".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה