שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא שילם על חשמל חודשים ונותק ללא התראה – חברת החשמל תפצה

חדשות

לא שילם על חשמל חודשים ונותק ללא התראה – חברת החשמל תפצה, צילום: צילום: באדיבות דוברות חברת החשמל
לא שילם על חשמל חודשים ונותק ללא התראה – חברת החשמל תפצה
03/07/2013, עו"ד אנה נודל

השופט בדימוס יהודה גרניט חייב את חברת החשמל לפצות ב-700 שקלים לקוח שנותק לאחר שלא שילם חודשים על החשמל בביתו, בגלל שלא נשלחה אליו התראה לפני ניתוק

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב חייב את חברת החשמל לפצות לקוח שנותק למשך יממה, ללא התראה מוקדמת. התובע ביקש לפסוק לטובתו פיצוי בגין עוגמת נפש בסך של 5,000 שקלים וכן פיצוי בסך 1,000 שקלים בגלל המזון שהיה במקרר והתקלקל בעקבות ניתוק החשמל.

הספקת החשמל נותקה בגלל אי-תשלום חוב לחברת החשמל. לפי אמות המידה שנקבעו על-ידי הרשות לשירותים ציבוריים, חברת החשמל רשאית לנתק את הלקוח "בחלוף שבעה ימים ממועד שליחת תזכורת לתשלום, התראה לפני ניתוק".

השופט בדימוס יהודה גרניט קבע בפסק הדין כי חברת החשמל לא שלחה התראה לפני ניתוק ולכן ניתוק אספקת החשמל בוצע שלא כדין. השופט גרניט החליט להעמיד את הפיצוי בגין עוגמת הנפש על 100 שקלים בלבד, משום ש"כידוע בתי המשפט לתביעות קטנות נמנעים בדרך כלל מלפסוק סכומים משמעותיים בגין עוגמת נפש במקרים דומים ואחרים. במקרה זה, התובע הוא שפעל בחוסר תום לב בכך שהוא לא שילם במשך חודשים את חשבונות החשמל שנצרכו בביתו בטענות שווא".

באשר לבקשת התובע לפצות אותו על המזון שהתקלקל, קבע השופט גרניט כי "הואיל ומדובר בנזק ממוני, היה על התובע לפחות לפרט את המצרכים שהתקלקלו והכמויות, גם כאשר לא היה ביכולתו כנראה להוכיח את שוויים, אולם התובע לא עשה זאת. התובע גם לא הביא כל ראיה לגבי המצרכים שהוא טוען שבני משפחתו קנו עבורו באותה יממה של ניתוק אספקת החשמל. בהיעדר פירוט כלשהו, אני מעריך כי שווי המזון שהתקלקל לא עלה על 500 שקלים".

בית המשפט פסק לטובת התובע פיצוי כולל של 600 שקלים והוצאות משפט בסך 100 שקלים.

 

(ת"ק 41111-07-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:113
קומיט וכל טופס במתנה