שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > צייד סדרתי של חיות בר ברמת הגולן יכלא ל-7 חודשים ונקנס ב-20 אלף שקל

חדשות

צייד סדרתי של חיות בר ברמת הגולן יכלא ל-7 חודשים ונקנס ב-20 אלף שקל, צילום: צילום: Dori
צייד סדרתי של חיות בר ברמת הגולן יכלא ל-7 חודשים ונקנס ב-20 אלף שקל
03/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

צייד דורבנים וחזירים נתפס עם דורבן שחוט ברכבו, לאחר שצד אותו בעזרת שלושה כלבים. השופט אורי גולדקורן קבע שהעבריין התאכזר על חיית הבר, המוגנת בחוק מפני צייד מסיבי שהביא להכחדתה בארץ

בית משפט השלום בצפת גזר את עונשו של פתחי בן חטיב, בן 43 מעארבה ואב למשפחה מרובת ילדים, שצד דורבנים וחזירים בעזרת כלבים, מלכודות, רשתות ודבק. על הצייד הסדרתי של חיות בר ברמת הגולן נגזרו הבוקר שבעה חודשי מאסר בפועל והוא אף נקנס בסך של 20 אלף שקל.

במאי 2008 נתפס בן חטיב בשעת לילה מאוחרת בצומת יהודייה שברמת הגולן עם דורבן שחוט ברכבו, לאחר שצד אותו עם שותפו מנאר מנוסרה, בעזרת שלושה כלבים, מקל, סכין ופנס. הדורבן נחשב לחיית בר מוגנת בישראל, והשניים נתפסו באזור רמת הגולן האסור בציד וללא רישיונות ציד.

בן חטיב כפר בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום, אבל הורשע בתום שמיעת ראיות בכל העבירות שיוחסו לו.

השופט אורי גולדקורן הרשיע את בן חטיב בעבירות של ציד חיית בר מוגנת, ציד ללא רישיון ציד, ציד באזור אסור, ציד בלילה והחזקת חיית בר מוגנת, והפעיל נגדו מאסר מותנה בן שבעה חודשים שהוטל עליו בשנת 2006, כך שיחל לרצות את המאסר בפועל.

בית המשפט גם קנס את בן חטיב בסך של 10,000 שקל או 90 ימי מאסר תחתיו, חייב אותו לחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקל למשך שנתיים להימנע מביצוע העבירות שבהן הורשע ואם לא יחתום – יאסר למשך 90 יום, והפעיל נגדו את הקנס המותנה שעליו התחייב בעבר בסך של 10,000 שקל.

"בהמתה של דורבן, במסגרת פעולת ציד לא חוקית, פגע הנאשם בערך החברתי עליו נועד להגן החוק להגנת חיית הבר", קבע השופט גולדקורן בגזר הדין. "המתת הדורבן היוותה פעולה שפגעה בהתאוששות אוכלוסיית הדורבנים בארץ, כפי שתואר בחוות דעת מומחה של ד"ר נמצוב – מצבה הקשה עקב ציד מסיבי שהביא להכחדתה באזורים רבים בארץ".

בחוות דעתו של המומחה נקבע כי מות הדורבן נגרם כתוצאה משחיטה ודימום למוות לאחר מכה ממכשיר קהה. בהתנהגות זו פגע הנאשם באופן אנוש בערכים עליהם נועד להגן החוק להגנת חיית הבר, וגילה יחס של התאכזרות לחיית הבר.

בית המשפט ציין כי החוק להגנת חיית הבר, שהחליף את פקודת השמירה על הציד, נועד לשמור על אוכלוסיית החי מפני דלדולה ולאפשר את רבייתה, ולכן הוא אוסר לצוד חיית בר בכלל, למעט חיה שצידתה הותרה לפי חוק. מרבית סעיפיו של החוק עוסקים בהגנה על חיות הבר מפני מעלליהם של בני האדם.

השופט הבהיר כי מתדפיס גיליון הרשעות קודמות עולה כי לבן חטיב עבר עשיר של פגיעה בדורבנים ומדובר בעבריין סדרתי, שצד דורבנים וחזירים בשיטות אסורות, ביניהן בעזרת כלבים, מלכודות, רשתות ודבק. השופט גולדקורן הוסיף כי כל מחלותיו של בן חטיב, להן טען סנגורו, ביניהן שיתוק פוליו בשרירי השוקיים, מגבלת ניידות של 80% והיותו נעזר בקביים – מתברר כי לא מנעו ממנו לחזור ולבצע פעם אחר פעם עבירות של ציד לא חוקי של דורבנים וחזירים, בצוותא עם שותפים מתחלפים.

שותפו של בן חטיב, מנאר מנוסרה, הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן עוד בשנת 2009 ונדון לקנס והתחייבות כספיים.

 

(ת"פ 7151-09-08)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה