שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > טסים לטייל בחו"ל ונתקלתם בטרטור? סוכנות הנסיעות תפצה אתכם

חדשות

טסים לטייל בחו"ל ונתקלתם בטרטור? סוכנות הנסיעות תפצה אתכם, צילום: צילום: יח"צ
טסים לטייל בחו"ל ונתקלתם בטרטור? סוכנות הנסיעות תפצה אתכם
01/07/2013, עו"ד אנה נודל

הרשם הבכיר יגאל נמרודי: "סוכנות הנסיעות איננה 'מתווך' בלבד. הכתובת של הלקוחות הישראלים להעלאת טענות ביחס לשירות שקיבלו מנותן השירותים בחו"ל היא הספק הישראלי"

ויליאם פרגון ואשתו תכננו לחגוג את חתונת הכסף שלהם בצרפת. הם ארגנו את הסידורים הנדרשים מהארץ ובין היתר הזמינו רכב שכור מחברת השכרת רכבים בחו"ל בשם "אופרן הולידיי אוטו".

ההזמנה כללה רכב עם מערכת GPS, אך הרכב שסופק בפועל על-ידי חברת ההשכרה המקומית "יורופקאר" לא כלל מערכת ניווט. פרגון התקשר ליורופקאר לאחר קבלת הרכב והוצע לו לרכוש באופן עצמאי מערכת ניווט ולקבל עליה החזר כספי ולחילופין להגיע לסניף אחר של החברה ולאסוף משם רכב עם מערכת ניווט. הוא בחר באפשרות השנייה, אולם הנסיעה לסניף אחר והחזרה למלון נמשכו כארבע וחצי שעות בגלל פקקי תנועה ועומסים.

הנסיעה עלתה 33 אירו ופרגון טען בתביעתו לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב כי בעקבות השירות הלקוי של החברה, הוא איבד יום שלם שהיה מיועד לטיול בפריז. הוא ביקש לקבל פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו, בנוסף להחזר הוצאותיו, בסך של 3,000 שקל.

חברת "אופרן הולידי אוטו" טענה מנגד להיעדר יריבות בינה לבין פרגון, מכיוון שהחברה משמשת לטענתה כ"מתווכת" בלבד בין לקוחותיה לבין חברות השכרת רכבים בחו"ל. חברת יורופקאר הסכימה לפצות אותו ב-97 אירו, המשקפים את עלות הנסיעה במונית לסניף אחר של החברה והחזר יחסי של התמורה ששולמה על יום שכירות.

אבל הרשם הבכיר יגאל נמרודי קיבל את התביעה, ופסק כי "בית המשפט אינו רואה בסוכנות הנסיעות משום 'מתווך' בלבד. הכתובת של הלקוחות הישראלים להעלאת טענות ביחס לשירות שקיבלו מנותן השירותים בחו"ל היא הספק הישראלי". שכן, הוסיף הרשם נמרודי, הפניית "הלקוח הישראלי להעלות את טענותיו בפני הספק הזר פירושה הותרת הלקוח הישראלי ללא מענה משפטי מספק, שהרי אין להניח שהלקוח הישראלי יידע ויוכל למצות את זכויותיו המשפטיות, כאשר הדבר כרוך בניהול הליך משפטי בערכאה זרה בחו"ל".

לכן חייב הרשם נמרודי את הנתבעת בפיצוי של 1,000 שקלים והוצאות משפט בסך של 500 שקלים לטובת הנוסע המאוכזב.

 

(ת"ק 16754-09-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה