שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: חוקר ברשות המיסים זייף צ'קים ושדד בית של נחקרים

חדשות

כתב אישום: חוקר ברשות המיסים זייף צ'קים ושדד בית של נחקרים, צילום: צילום: istock
כתב אישום: חוקר ברשות המיסים זייף צ'קים ושדד בית של נחקרים
30/06/2013, עו"ד אנה נודל

מיכאל שושן, לשעבר מנהל תחום חקירות ביחידת יהלום של רשות המיסים, מואשם בכך שניצל את משרתו כשפרץ לבית הנחקרים וגנב מזומנים, ניידים ומצלמות, זייף צ'קים בסך כ-13 מיליון שקל וגנב מטבעות זרים מחלפן כספים

כתב אישום חמור הגישה הבוקר פרקליטות מחוז מרכז נגד מיכאל שושן, בן ה-43 ממודיעין, מנהל תחום חקירות ביחידת יהלום של רשות המיסים. שושן עמד בראש צוות של שבעה חוקרים, ועבד בשיתוף פעולה עם יחידות המשטרה.

מכתב האישום עולה כי שושן פרץ לביתו של אחד הנחקרים בתיק חקירה משותף של רשות המיסים והמשטרה, וגנב ממנו מזומנים ורכוש יקר ערך. בין היתר גנב שושן מהבית תכשיטים, שני מחשבים ניידים, שני סמארטפונים, מצלמת וידאו, מצלמה דיגיטלית, שני תיקים ומזומנים בסך של כ-60 אלף שקל.

מעבר לכך, הוא מואשם בזיוף של שיקים של חברות שבבעלות הנחקרים, אותם הפקיד בחשבונותיו. כאשר שושן הפקיד צ'ק בסך של 12.8 מיליון שקל ושיק נוסף בסך כ-225 אלף שקל, פנה נציג הבנק לבעלי החברות ואלה הורו לו שלא לכבד את השיקים. בתגובה לכך, שושן שלח לבעל החברה הודעת טקסט: "שלום אתה לא מתבייש גם ניכית לי עמלה מהשיק וגם דאגת שהשיק יחזור אני מבקש שתחזור אלי בהקדם מיכאל". בהמשך שושן יצר עמו קשר טלפוני וקבע איתו פגישה. בעל החברה לא הגיע לפגישה, ושושן שלח לו הודעה: "אני אמעך אותך ימטומטם".

עוד עולה מכתב האישום כי בתחילת החודש שושן הגיע לבית עסק הנותן שירותי מטבע בתל אביב, ימים ספורים לאחר יציאתו לחופשה יזומה על ידי מנהל יחידת היהלום בשל אי-סדרים בהתנהלותו, הוא הציג את עצמו כעובד רשות המיסים וביקש לבצע ביקורת בעסק. שושן "התיישב ליד שולחן הכתיבה בבית העסק", מתואר בכתב האישום, "עשה עצמו כבודק את המסמכים שמסר לו המתלונן ותך כדי כך, פתח את מגירת השולחן ונטל ממנה 180 דולר, שטר אנגולי, מספר שטרות ישראלים ישנים וכן שטרות זרים". כעבור מספר דקות עזב שושן את המקום כשהוא נושא עמו את השטרות ואת המסמכים.

בפעם אחרת, במהלך ביקורת יזומה שלו כנציג מס ההכנסה בבית עסק להמרת מטבע הממוקם במודיעין, שלשל שושן לכיסו סך של 10,000 שקל מקופת העסק, מהם הפקיד 7,000 שקל לחשבונו הפרטי והותיר בידיו את היתר. "במעשיו אלה קיבל הנאשם לידו דבר במרמה בנסיבות מחמירות" נכתב בכתב האישום. "הנסיבות המחמירות הינן מעמדו המיוחד של הנאשם אשר מקנה לו אמינות, היות המרמה מכשירה את הקרקע להצלחת ביצועה של עבירה אחרת".

כתב האישום מייחס לשושן עבירות של התפרצות למקום מגורים, גניבה, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איומים, זיוף בידי עובד ציבור, שימוש במסמך מזויף, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים.

יחידת יהלום הוקמה ברשות המיסים במטרה להתמקד במאבק כלכלי במשפחות הפשע. היחידה היא חלק מחטיבת החקירות ברשות המיסים והיא מתמקדת בפעילות מודיעינית וחקירת עבירות מס המבוצעות בזיקה לפשיעה חמורה ובמסגרת פעילותם של ארגוני הפשיעה. מדובר ביחידת דגל של רשות המיסים אשר עובדת בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון וגופי אכיפה נוספים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:241
קומיט וכל טופס במתנה