שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצית משרדי עמידר כי לא קיבל דירה בשכירות ציבורית ויכלא ל-4 שנים

חדשות

הצית משרדי עמידר כי לא קיבל דירה בשכירות ציבורית ויכלא ל-4 שנים, צילום:
הצית משרדי עמידר כי לא קיבל דירה בשכירות ציבורית ויכלא ל-4 שנים
27/06/2013, עו"ד לילך דניאל

השופט אלון אינפלד גזר על אלכוהליסט הסובל ממחלת נפש 49 חודשי מאסר, לאחר שזה הודה והורשע בהצתת משרדי חברת עמידר בשתי הזדמנויות שונות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום 49 חודשי מאסר על נאשם שהורשע על פי הודאתו בהסדר טיעון בשתי עבירות הצתה.

על פי עובדות כתב האישום, הצית הנאשם בשני מועדים שונים את משרדי חברת "עמידר", לאחר שבקשתו לקבל דירה בשכירות ציבורית סורבה. בשני המקרים לא נגרם נפגעו אנשים מההצתות, אבל נגרמו נזקים לרכוש ונפגעו מערכות החשמל והמחשבים.

מחוות דעת פסיכיאטרית שנערכה לנאשם התברר כי הוא סובל ממחלת נפש הנובעת ממצוקתו הכלכלית, אולם ההצתה לא נעשתה מחוסר הבנה או כתוצאה ישירה מהמחלה.

השופט אלון אינפלד קבע כי אין לראות בשתי ההצתות כמה עבירות המהוות אירוע אחד כדי לאמוד את מתחם הענישה בגין שתי עבירות ההצתה, בגלל שהפער בין שני המקרים גדול מדי מבחינת הזמן שחלף בין הצתה אחת להצתה אחרת, היקפי ההצתות, התנהלות הנאשם ושיטת ההצתה שנקט. עוד התייחס בית המשפט לערכים החברתיים שנפגעו ממעשי הנאשם, בהם הפגיעה ברכוש ציבורי והפגיעה בשלטון החוק הנובעת מהתנהגות אלימה מתוך כעס על הרשות, שהיא אחת הרעות המסוכנות לסדר הציבורי.

מעבר לכך, עמד בית המשפט על סוג האלימות שננקטה, ועל כך שבעבירות הצתה אין לדעת מה יהא הנזק שייגרם בסופו של דבר. השופט אינפלד הוסיף כי למעשי הנאשם קדמו הכנה ותכנון המלמדים על נחישות רבה לביצוע העבירות. כמו כן, על אף שהנזק שנגרם למקום לא היה קיצוני, בהתחשב בכך שמדובר בגוף שמטרתו לסייע למעוטי יכולת – הפגיעה בתיקי המשרד ובציודו עלול לפגוע ביכולת של חברת עמידר לספק שירות לציבור הנזקקים.

אשר למצבו הנפשי של הנאשם, ציין בית המשפט כי הוא הבין את מה שהוא עושה, וביצע את מעשיו מתוך מניע עברייני שאינו נובע ממחלת הנפש ממנה הוא סובל אלא ממאפייני אישיותו המושפעת משתיית אלכוהול. לאחר שסקר את מדיניות הענישה הנהוגה בפסיקת בתי המשפט, תחם השופט אינפלד את טווח העונש ההולם עבור כל אחד מהאישומים בין שנתיים לארבע שנות מאסר, בנוסף למאסר על תנאי.

עם זאת, סבר השופט אינפלד כי ראוי להתחשב בזיקה בין המעשים ולראות את שני מתחמי הענישה כמצטברים ולגזור עונש כולל כאילו קיימת חפיפה חלקית בין שני המתחמים. בתוך מתחם זה, התחשב בית המשפט לחומרה בעברו הפלילי הכבד של הנאשם שכלל הרשעות רבות בעבירות אלימות והצתה, בגינן אף הוטלו עליו עונשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. עברו הפלילי כולל גם לא מעט עבירות של בריחה ממשמורת והפרת הוראות חוקיות.

עוד התחשב בית המשפט בכישלון הניסיונות שנעשו במהלך השנים לשקם את מצבו של הנאשם ולהעניק לו טיפול במסגרות שונות בשל חוסר מוטיבציה שהראה, ובהתמכרותו לאלכוהול המעלה את מסוכנותו לעצמו ולסביבה. מאידך, התחשב בית המשפט לקולה ברקע המשפחתי הקשה של הנאשם, מחלת הנפש ממנה הוא סובל והודאתו במסגרת הסדר הטיעון.

בית המשפט גזר כאמור על הנאשם 40 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, וכן הפעיל את המאסר על תנאי שהוטל עליו בהרשעה קודמת, כך שבפועל ירצה 49 חודשי מאסר בפועל.

 

(ת"פ 5511-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה