שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עונש הולם: 30 שנות מאסר וחצי מיליון שקל פיצויים נגזרו על האנס בגן העיר

חדשות

עונש הולם: 30 שנות מאסר וחצי מיליון שקל פיצויים נגזרו על האנס בגן העיר, צילום: צילום: זיו קורן.
עונש הולם: 30 שנות מאסר וחצי מיליון שקל פיצויים נגזרו על האנס בגן העיר
26/06/2013, מערכת תקדין

שופטי המחוזי קבעו כי מעשי האונס של אחמד בני ג'אבר סדיסטיים שרמת האכזריות וההתעללות עומדת על המדרג העליון ביותר. "הוא לא גילה קורטוב חמלה ולא צל של בן אנוש"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל היום עונש כבד במיוחד של 30 שנות מאסר בפועל על אחמד בני ג'אבר הפלסטיני, האנס מגן העיר. השופטים נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן-יוסף הרשיעו את ג'אבר בריבוי עבירות אונס והתעללות אכזרית, וחייבו אותו לפצות את המתלוננת ובן זוגה בסכום המקסימלי בחוק, בסך של 258 אלף שקל לכל אחד מהם.

"ערכים חברתיים נרמסו באכזריות ובברוטאליות על ידי ג'אבר עד כדי סדיזם ממש ובהיעדר כל אמפתיה ורגש אנושי לאדם באשר הוא אדם", הצהירו השופטים. "מעשיו פגעו פגיעה נוראה ואנושה בערכי כבוד האדם: בזכותו לאוטונומיה המקדשת את שלמות גופו ונפשו, אישיותו ורווחתו, את ביטחונו וזכותו להלך בכל מקום ללא חשש. מדובר במעשים מתועבים ובזויים מאין כמותם שחברה אנושית לא תכירם. מעשים השקולים כדי רצח נפש קורבנותיו".

השופטים הוסיפו בגזר הדין כי "לא נחשפנו למסכת מעשים כה אכזרית, שהיא חריגה בכל ממד. המקרה שלנו מופלג בחומרתו. מעשיו של ג'אבר מהווים מעשים סדיסטיים שלא נתפשו וזאת כדי לספק את יצריו. רמת האכזריות וההתעללות עומדת על המדרג העליון ביותר. מעשיו לוו בהתעללות, ביזוי והשפלה. הוא לא גילה קורטוב חמלה ולא צל של בן אנוש".

מגזר הדין עולה כי תקרית האונס האלים אירעה בליל שבת, בתחילת מאי 2012, כשזוג תיכוניסטים הגיע לחניון גן העיר בתל אביב, והשניים הותקפו על ידי ג'אבר בן ה-21. השניים נכנסו לאחד התאים בשירותי הנשים בחניון והתנשקו. ג'אבר הבחין בהם נכנסים לחניון, הלך אחריהם ונכנס לתא השירותים שבו שהו. הוא ניגש למתלונן, סטר בפניו סטירה חזקה והורה למתלוננת להכניס את איבר מינו של המתלונן לפיה כדי שיוכל לאונן תוך כדי צפייה בהם. השניים התנגדו וביקשו ממנו שיעזוב אותם לנפשם, אך הוא לא נענה להם והחל לגעת בגופה של המתלוננת. משנוכח בכך בן זוגה, הוא הדף את ג'אבר ממנה וביקש שלא לגעת בה. הדבר עורר את כעסו של ג'אבר, והוא איים עליו: "עוד מילה אתה מת".

ג'אבר הורה לשניים לבצע את דרישתו ואיים עליהם ש"יש לו ארבעה חברים" ואם לא יעשו כרצונו, יקרא לחבריו. הוא לקח את הטלפונים הסלולריים מהזוג והכניסם לכיס מכנסיו. כדי להפחיד את הזוג המבוהל, ג'אבר היכה באגרופיו בקיר תא השירותים, ולקח את הקסדה של המתלונן והניפהּ בתנועה מאיימת לעברו. בשלב מסוים, הוא הוציא את המתלונן לבדו מחוץ לתא השירותים, סטר על פניו ואיים עליו באמרו "יש לי סכין אתה תמות, יש לי ארבעה חברים". המתלונן השיב לו "בסדר בסדר", וג'אבר דחף אותו בחזרה לתא השירותים.

ג'אבר שב ודרש מהמתלוננים באיומים ובאלימות לקיים ביניהם אקט מיני כדי שיוכל לצפות בהם, ואמר להם שלאחר שיבצעו את דרישתו יניח להם. מהפחד שהוא עורר בהם, הסכימו המתלוננים לדרישתו. המתלונן הוריד את מכנסיו ותחתוניו עד לברכיו והמתלוננת החלה לבצע בו מין אוראלי תוך שהיא משפשפת את איבר מינו בידה, לדרישת ג'אבר. ג'אבר עמד בתא הסמוך והתבונן במתלוננים באמצעות המראה תוך שהוא מאונן.

משהעבריין לא הצליח להגיע לסיפוק מיני מכך, הוא התקרב לזוג ודרש מהמתלוננת שתוריד את חולצתה וכי "תרד לו" ו"תעשה לו ביד". המתלוננת סירבה, ובתגובה תקף ג'אבר את המתלונן באגרוף חזק בצלעות. בהמשך התחננה המתלוננת כי "רע לה ושהיא רוצה ללכת הביתה". אף המתלונן ביקש על נפשו, ובתגובה תקף אותו ג'אבר והיכה אותו.

מפוחדת מאיומי ג'אבר הורידה המתלוננת את חולצתה. ג'אבר החדיר את איבר מינו לפיה ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי ולשפשף את איבר מינו בידה. תוך כדי המעשים נגע ג'אבר בחזה ובישבנה של המתלוננת. בשלב מסוים, הפסיקה המתלוננת את מעשיה, ובתגובה תקף אותה ג'אבר וסטר על פניה. בהמשך, בכל פעם שמי מהתיכוניסטים ביקש מג'אבר לחדול ממעשיו, הוא תקף את המתלונן באגרופיו בפלג גופו העליון ובעט בו תוך שהוא נתלה על קורת דלת השירותים. ג'אבר המשיך במעשיו עד שהגיע לפורקן מיני בפיה של המתלוננת.

בשלב מסוים הורה ג'אבר למתלוננת לעמוד על ברכיה, ניגש אליה מאחור, ואנס אותה פרק זמן ממושך בתוך תאי השירותים ומחוץ להם ובתנוחות שונות. במהלך האירועים נישק ג'אבר את המתלוננת על פיה, ברגליה ובכפות רגליה, תוך שהוא מציין כמה שהיא יפה. הוא גם נגע בישבנו של המתלונן בידיו ובאיבר מינו, ושם את ידו על איבר מינו והדף את ראשו של המתלונן על מיכל הניאגרה.

כל אותה עת, חזר ג'אבר ותקף את הזוג המבוהל פעמים רבות בסטירות ובאגרופים ולא שעה לתחנוניהם להפסיק את מעשיו. בחלוף כשעה ו-40 דקות מתחילת התקרית, הורה ג'אבר למתלוננים להיכנס לאחד מתאי השירותים ולקיים ביניהם שוב יחסי מין. בשל פחדם מג'אבר, הם נאלצו לעשות כדברו. ואז סגר ג'אבר את דלת השירותים, התלבש ונמלט מהחניון בריצה. בחלוף זמן, כשהתיכוניסטים חשו בטוחים ושג'אבר כבר לא במקום, הם יצאו מהחניון והזעיקו כוחות הצלה.

כתב האישום שתיאר את השתלשלות האירועים הוגדר על ידי השופטת כ"אחד מכתבי האישום המזעזעים שראיתי". בקביעתם את מתחם הענישה ההולם בפרשה המזעזעת, קבעו השופטים כי הם "משווים לנגד עינינו את ייחודו של האירוע ואת נסיבותיו החריגות ויוצאות דופן. לא נרחיק לכת אם נאמר שמדובר באירוע המעורר בעתה ופלצות".

יצוין כי העונש המקסימלי הממוצע שלרוב נגזר עד כה במקרי אונס אכזריים מהסוג המתואר, נאמד בין 18-20 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח. למרות שג'אבר פעל לבדו, השופטים פסקו כי "מעשיו נושאים מאפיין סדיסטי מחמיר שלא מצאנו לו אח ורע בפסיקה – שימוש בנפגעי העבירה עצמם לביצוע עבירות מין זה בזה. ההשפלה הכרוכה בהפיכתו של אדם לעושה דברו של אחר לביצוע מעשים פוגעניים נגד יקיריו, בבחינת כלי לסיפוק יצריו של אותו זר, או משל היה בובה תלויה על חוט, נטולת נשמה, שאותה מפעיל הנאשם לצרכיו המיניים הסוטים, אינה יכולה לקבל ביטוי במילים. מדובר במעשה שרמת האכזריות וההתעללות של הנאשם בקרבנותיו תוך רמיסת כבודם, עומדת על המדרג העליון ביותר".

בין העבירות הנוספות שבהן הורשע ג'אבר נמנים גם זיוף תעודת זהות ישראלית ותקיפת שוטר בכך שבמהלך הניסיון למנוע את צילומו על ידי שוטרים בתחנת המשטרה, הוא חבט את ראשו בקיר גבס ונשך את ידו של אחד השוטרים שניסה להשתלט עליו.

 

(תפ"ח 49290-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה