שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות מבקשת לגזור על "המיידוף הישראלי" 15 שנות מאסר

חדשות

הפרקליטות מבקשת לגזור על "המיידוף הישראלי" 15 שנות מאסר, צילום: צילום: Creatas; Getty images Israel;
הפרקליטות מבקשת לגזור על "המיידוף הישראלי" 15 שנות מאסר
26/06/2013, עו"ד אנה נודל

יועץ ההשקעות ערן מזרחי, המכונה "המיידוף הישראלי", על שגנב עשרות מיליוני שקלים מלקוחותיו הורשע בעבירות רבות של גניבה, זיוף מסמך והלבנת הון. בשבוע הבא ייגזר דינו

הפרקליטות מבקשת להטיל 15 שנות מאסר בפועל על ערן מזרחי, יועץ השקעות מסביון המכונה "המיידוף הישראלי". בנוסף, המדינה מבקשת להטיל עליו מאסר על תנאי, קנס של מיליון שקל או שלוש שנות מאסר חלף קנס וכן פיצוי לכל אחד מהנפגעים על פי סכום הגניבה שנגנב מכל אחד מהנפגעים ועד לתקרה המותרת בחוק של 258 אלף שקל. התובע מהפרקליטות הדגיש את חומרת העבירות ואת התחכום והשיטתיות שבהם פעל מזרחי.

כזכור, לפני כחודשיים בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את מזרחי בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שיק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ועבירות הלבנת הון. מזרחי הודה בעבירות מרמה בהיקף של כ-57 מיליון שקל.

מזרחי מעל בכספם של 94 לקוחות, רבים מהם קרובי משפחתו וחבריו – לפניהם הוא התחזה כמומחה השקעות מטבע-חוץ, המצליח להשיג תשואות גבוהות ויציבות. הוא הציג בפני המשקיעים מסמכים מפוברקים המוכיחים לכאורה את הצלחותיו ואמר להם שהכספים מושקעים באפיקים סולידיים. בפועל מזרחי לא השקיע את כספי הלקוחות כפי שהוסכם והשתמש בכספים לצרכיו האישיים.

לאחר מעצרו מונה כונס נכסים לנכסיו, בין היתר למכירת הווילה שלו בסביון ששוויה הוערך ב-12 מיליון שקל. התובע עו"ד יוסי אלון טוען שבידי מזרחי נותרו כ-7-8 מיליון שקלים אותם הוא הצליח להסתיר. מזרחי טוען בתגובה שלא נותרו בידיו כספים.

בית המשפט האריך את מעצרו של מזרחי עד למתן גזר הדין שנקבע ל-4 ביולי.

 

(ת"פ  44540-06-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה