שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנת מאסר לפקידה בביטוח הלאומי שגנבה כמיליון שקל

חדשות

שנת מאסר לפקידה בביטוח הלאומי שגנבה כמיליון שקל, צילום: המוסד לביטוח לאומי
שנת מאסר לפקידה בביטוח הלאומי שגנבה כמיליון שקל
25/06/2013, עו"ד אנה נודל

אילה לוי הזינה במערכת המחשוב של הביטוח הלאומי תביעה כוזבת בשם ידידה לקצבת נכות והמוסד העביר לחשבונותיו כ-960 אלף שקל. לוי: "רציתי לעזור ונכנסתי לסחרור"

אילה לוי, פקידת תביעות במחלקת נכות כללית בסניף הביטוח הלאומי בירושלים שלשלה לכיסה במרמה סך של כ-960 אלף שקלים. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את לוי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים.

לוי הגישה תביעה כוזבת לביטוח הלאומי על שמו של ידידה שרון קונסטנטיני. היא הזינה נתונים כוזבים במחשבי הביטוח הלאומי והביאה לרישומו של שרון כזכאי לקבלת קצבת נכות כללית.

לוי הזינה דרגות נכות זמניות של 100% ומפעם לפעם הקדימה את הזכאות לדרגות הנכות. כמו כן, היא הזינה החלטות כוזבות של ועדות רפואיות, אבחונים רפואיים, סעיפי ליקוי שונים והוראות תשלום. כך היא הזינה ששרון היה חולה במחלת עצמות ופרקים חמורה שגרמה לריתוקו לכיסא גלגלים ולימפומה ממאירה במצב חריף.

שרון הורשע במסגרת הפרשה בעבירה של סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ונגזר עליו עונש של חצי שנת מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות.

לוי הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות עוד בטרם הגשת כתב האישום והודתה בעבירות המיוחסות לה. במסגרת ההסדר היא התחייבה להחזיר לביטוח הלאומי 139 אלף שקלים. הפרקליטות ביקשה להטיל עליה עונש מאסר של שנה בפועל ומאסר על תנאי. לוי טענה ש"ביצעה את המעשים בכדי לעזור לחבר שהיה נתון בקשיים כלכליים וכי לא היה בכוונתה להמשיך לבצע את מעשה המרמה, אך היא נכנסה "לסחרור" שבעטיו המשיכה בפעילותה עד שנתפסה".

השופט יורם נועם מבית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע כאמור את לוי, וקבע בגזר הדין כי "העבירות שהנאשמת הורשעה בהן חמורות בטיבן ובנסיבותיהן. הנסיבות חמורות נוכח ביצוע מעשי המרמה על-ידי עובדת ציבור, אגב מעילה בכספי המוסד לביטוח לאומי שבו עבדה כפקידת תביעות. משנה חומרה יש לראות בביצוע העבירות לאורך תקופה, בשיטתיות ובתחכום, אגב הזנת נתונים כוזבים במערכת הממוחשבת, ותוך ניצול מעמדה המקצועי של הנאשמת במוסד לביטוח הלאומי". השופט נועם הדגיש כי לא מדובר "בכישלון חד-פעמי, אלא במעידה מתמשכת וסדרתית".

בית המשפט קבע כי לוי היא זו שיזמה את המעשים ושרון לא היה מודע בשלב הראשוני של הפרשיה להחלטתה להעביר את כספי המעילה לחשבונו. השופט נועם קבע גם כי נסיבות ביצוע העבירה מחייבות הטלת עונש מאסר לתקופה משמעותית "משיקולים של גמול והוקעת המעשים, ומטעמים של הרתעה אפקטיבית ממשית". בית המשפט התחשב בכך שלוי הודתה במעשים והביעה חרטה, וכן בכך שהחזירה לביטוח הלאומי סכומים ניכרים של עשרות אלפי שקלים. בשורה התחתונה נגזר על לוי מאסר של שנה ומאסר על תנאי של שנתיים.

סנגורה של לוי, עו"ד איתן להמן, טרם מסר תגובה ל'תקדין'.

 

(ת"פ 17794-07-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה