שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארץ המגף: 7 שנות מאסר נגזרו על סילביו ברלוסקוני בפרשת "בונגה בונגה"

חדשות

ארץ המגף: 7 שנות מאסר נגזרו על סילביו ברלוסקוני בפרשת "בונגה בונגה", צילום: צילום: www.la-moncloa.es
ארץ המגף: 7 שנות מאסר נגזרו על סילביו ברלוסקוני בפרשת "בונגה בונגה"
25/06/2013, עו"ד אנה נודל

ראש ממשלת איטליה לשעבר הורשע בתשלום בגין קיום יחסי מין עם קטינה וניצול סמכויותיו. שלוש שופטות במילאנו גם אסרו עליו לכהן בתפקידים ציבוריים. ברלוסקוני הודיע שיערער

בית המשפט במילאנו הרשיע אתמול (ב') את סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, בתשלום על יחסי מין עם קטינה וניצול סמכויותיו.

לפי כתב האישום, ברלוסקוני בן ה-76 הכיר נערת ליווי במהלך ארוחת ערב שנערכה בביתו בשנת 2010. לטענת התביעה האיטלקית, הוא העניק לקארימה אל-מחרוג', רקדנית בטן בת ה-17, המציגה את עצמה בשם 'רובי' 7,000 אירו ותכשיטים – תמורת קיום יחסי מין איתו.

באותה השנה הנערה נעצרה בחשד לגניבה וביקשה מברלוסקוני שיסייע לה. לטענת התביעה, ברלוסקוני פנה לראשי משטרת מילאנו וביקש לשחררה לטובת המדינה. ברלוסקוני ציין כי הנערה היא קרובת משפחה של נשיא מצרים חוסני מובראק.

לאורך המשפט ברלוסקוני כפר בהאשמות, וטען שלא היה מודע לכך כי מדובר בקטינה, וסבר שהיא בשנות ה-20 לחייה. יצוין כי באיטליה זנות אינה עבירה על החוק, אך זו מותרת רק מעל גיל 18.

בעניין הפנייה למשטרת מילאנו, אמר ברלוסקוני שהוא היה משוכנע כי אכן מדובר בקרובת משפחה של מובארק ושהוא ניסה בעצם למנוע תקרית דיפלומטית.

אל-מחרוג' סיפקה במהלך המשפט פרטים עסיסיים על מסיבות החשק שנערכו עבור ברלוסקוני – מסיבות ה"בונגה בונגה". היא סיפרה שחשפניות רקדו באירועים מחופשות לנזירות, ואחת מהן אף התחפשה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. אך היא טענה שלעולם לא הייתה עדה לקשר מיני בין ברלוסקוני לנשים.

אל-מחרוג' הודתה כי קיבלה מברלוסקוני 3,000 אירו עבור כל מסיבה, אך המשיכה להכחיש כי ראש ממשלת איטליה לשעבר נתן לה 5 מיליון אירו כדי להבטיח את שתיקתה והכחישה כי קיימה עימו יחסי מין.

בית המשפט במילאנו הרשיע כאמור את ברלוסקוני בעבירות שיוחסו לו, וגזר עליו 7 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח. בנוסף, קבעו שלוש השופטות שגזרו את עונשו כי ראש הממשלה לשעבר לא יוכל לכהן יותר בתפקידים ציבוריים בגלל התנהגות בלתי הולמת.

ברלוסקוני הודיע כי יערער על פסק הדין לשתי ערכאות גבוהות יותר, ובינתיים גזר הדין הושעה עד להחלטה הסופית. ההליך המשפטי כולו יכול להימשך שנים. פסק הדין ניתן אמש לאחר שנתיים של הליך משפטי, במהלכו נחשפו פרטי המסיבות שערך ברלוסקוני באחוזתו הפרטית במילאנו כשכיהן כראש ממשלה.

ברלוסקוני מסר לאחר ההכרעה בעניינו כי "המשפט כלל אלימות שכמותה לא נראתה בעבר, בניסיון לחסל את עתידי הפוליטי במדינה. פעם נוספת, אני מתכוון לעמוד נגד הרדיפה הזו, מאחר שאני לחלוטין חף מפשע, ולא רוצה לנטוש את המאבק למען הפיכת איטליה למדינה חופשית וצודקת באמת".

כזכור, אך לפני כחודש גזר בית המשפט האיטלקי על ברלוסוקני ארבע שנות מאסר בגין העלמות המס בחברת התקשורת 'מדיה סט', הנמצאת בשליטתו. ברלוסקוני יערער גם על ההחלטה הזאת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:59
קומיט וכל טופס במתנה