שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפסנתרן עידן סוכובולסקי חשוד בזיוף מסמך לביטול עיקול שהוטל עליו

חדשות

הפסנתרן עידן סוכובולסקי חשוד בזיוף מסמך לביטול עיקול שהוטל עליו , צילום: צילום: באדיבות תיאטרון "הבימה"
הפסנתרן עידן סוכובולסקי חשוד בזיוף מסמך לביטול עיקול שהוטל עליו
24/06/2013, עו"ד אנה נודל

סוכובולסקי הודה ששלח לתיאטרון שבו הוא עובד את המסמך המבטל את העיקול שהוטל על משכורתו, אך לא ידע כי המסמך מזויף. רשות המיסים גם גילתה שהעלים הכנסות

רשות המיסים הגישה בבית משפט השלום בתל אביב בקשה לצוות על מעצרו של הפסנתרן ונגן הקלידים עידן סוכובולסקי, אשר מופיע בתיאטראות ומלווה אומנים. לסוכובולסקי הצטברו חובות גבוהים, בין היתר לרשות המיסים ועל משכורתו הוטל צו עיקול.

סוכובולסקי למד באקדמיה ע"ש רובין בתל אביב ובבי"ס רימון, והוא משמש למעלה מ-25 שנה כנגן, מלחין ומעבד בתחומי מוסיקה מגוונים. בתיאטרון "הבימה" נטל סוכובולסקי חלק בשלוש הצגות.

צו העיקול שבו מדובר נשלח לתיאטרון בדואר רשום בנובמבר 2011. למחרת הגיע למחלקת הכספים של התיאטרון פקס המורה על ביטול העיקול, חתום על ידי אותו אדם שכביכול ביקש את הטלת העיקול. עובדת מחלקת הכספים בתיאטרון פנתה לרשות המיסים וביקשה לברר האם העיקול בתוקף. רשות המיסים פתחה בחקירת המקרה וגילתה כי מדובר במסמך מזויף. כך למשל, הגופן שבו נכתב ביטול העיקול שונה מכתב העיקול, וכך גם החותמת. הרשות איתרה את מספר הטלפון שממנו נשלח הפקס' לתיאטרון ומצאה כי מדובר במספר השייך לקרוב משפחתו של סוכובולסקי. במהלך חקירתו הודה סוכובולסקי כי הגיש את המסמך המזויף לתיאטרון, אך טען שלא הכין אותו.

בעקבות חקירת המקרה רשות המיסים גילתה כי סוכובולסקי הצהיר מדי שנה בפני מעבידיו השונים שהם המעסיק היחיד שלו, המשלם לו משכורת. כתוצאה מכך כל מעסיק העניק לו נקודות זיכוי ומדרגות מס נמוכות. כך בשנת 2010 סך המשכורות שלו הגיעו לכ-20 אלף שקלים בחודש ומהם כמעט ולא נוכה מס במקור לאור ההצהרות הכוזבות. בנוסף, בעקבות החקירה התעורר חשד כי סוכובולסקי אינו מדווח על עיסוקו כעצמאי ועל חשבוניות שהוא מנפיק לאנשים עבור שירותיו.

להערכת רשות המיסים, בשנת 2009 הסכום עמד על כ-300 אלף שקלים לפני מע"מ. בחקירתו הודה סוכובולסקי במתן הצהרות כוזבות ובאי-דיווח למע"מ על כ-60% מהחשבוניות שהוציא. משנת 2009 הוא נמנע מהגשת דו"חות למס הכנסה.

השופט עידו דרויאן שחרר את סוכובולסקי בהסכמת הצדדים בערבות של 960 אלף שקלים, והזהיר אותו כי "אי-עמידה בתנאי השחרור או הפרתם תוביל למעצרו".

סנגורו של סוכובולסקי, עו"ד ירון גולדמן, הסביר בבית המשפט כי מרשו לא ידע שהמסמך חשוד כמזויף כשהגיש אותו לתיאטרון.

 

(מ"י 42759-06-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה