שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אי.די.בי מערערת: "החלטת המחוזי נוגדת מושכלות יסוד בתחום חדלות פירעון"

חדשות

אי.די.בי מערערת: "החלטת המחוזי נוגדת מושכלות יסוד בתחום חדלות פירעון", צילום: צילום: דרור עינב
אי.די.בי מערערת: "החלטת המחוזי נוגדת מושכלות יסוד בתחום חדלות פירעון"
24/06/2013, עו"ד אנה נודל

אי. די. בי. פתוח ערערה לבית המשפט העליון על הוראת המחוזי למכור את "כלל ביטוח" עד אמצע אוגוסט, כי "ההחלטה מהווה חקיקה שיפוטית המשנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהו בדין"

אי.די.בי פיתוח הגישה אתמול (א') בקשת רשות ערעור על החלטת השופט המחוזי איתן אורנשטיין מה-9 ביוני. בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לחברה למכור את "כלל ביטוח" עד אמצע חודש אוגוסט 2013.

השופט אורנשטיין קבע שאם אי.די.בי לא תמכור את "כלל ביטוח" או נכס משמעותי אחר, תכונס אסיפת נושים כדי לדון בבקשת נציגי אגרות החוב להעביר את השליטה בחברה לידי נושיה.

החברה טוענת כי החלטת בית המשפט המחוזי היא החלטה תקדימית, שיש לה השלכות רוחב רבות ומשמעותיות ביותר. בבקשה שהגישה החברה לבית המשפט העליון נטען כי חלקים מההחלטה מנוגדים למושכלות יסוד הקיימות בתחום חדלות הפירעון, וחלקים אחרים מהווים חקיקה שיפוטית המשנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהו בדין הישראלי או אף בדין הזר.

אי.די.בי פיתוח טוענת, באמצעות עוה"ד ליפא מאיר ושות', כי הוראות בית המשפט המחוזי עלולות לגרור את החברה לסחרור משפטי וכלכלי. בית המשפט העליון מתבקש להורות לסלק על הסף את הבקשה שהגישו נציגי אגרות החוב ולבטל את כל הסעדים הזמניים שניתנו מכוחה. לחילופין, החברה מבקשת לקבוע את המדדים הראויים להכרעה בשאלת סולבנטיות של חברה ולהורות על ביטול כל הסעדים הזמניים והחזרת הדיון לבית המשפט המחוזי שידון בשאלת הסולבנטיות של החברה ויכריע בה בטרם יינתן כנגדה כל סעד.

החברה גם מבקשת לבטל את כל הסעדים הזמניים שניתנו בהחלטה השנייה, לרבות הסעדים על הגשת בקשות להסדר, קביעת מועד סופי למכירת כלל ביטוח, העברת תשלומים למשקיף ולחילופין להאריך את המועד שקבע בית המשפט למכירת "כלל ביטוח" לאוקטובר 2013 כפי שקבע המומחה ולהאריך את המועד להגשת בקשות להסדר לאחר מועד זה.

כזכור, באפריל הגישו חברות הנאמנות הרמטיק ושטראוס לזר, המייצגות את מחזיקי האג"ח של אידיבי פיתוח, בקשה ליישום תוכנית הבראה לאי.די.בי פיתוח. החברות מייצגות את מחזיקי אגרות החוב של החברה מסדרות ז', ט' וי'. הנושים מבססים את בקשתם על הטענה שהחברה חדלת פירעון. אי.די.בי טוענת שהיא "בת כושר פירעון מאזני ותזרימי" וכי נושיה "נוקטים כנגדה הליך בלתי חוקי בעליל של ניסיון השתלטות על נכסיה בדרך של כפיית הסדר".

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת הסילוק על הסף שהוגשה על-ידי החברה וקבע שהחברה אינה חדלת פירעון, אך יש לראותה כמצויה "באזור חדלות הפירעון". בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון טוענת אי.די.בי שהחלטת בית המשפט המחוזי "עומדת בסתירה מוחלטת לעקרון היסוד של דיני חדלות הפירעון, לפיו לנושים אין זכות להשתלט על בטוחות, אלא מדובר בהליך מימוש נכסי החייב בשקיפות מלאה תוך הוצאתם למכירה בשוק החופשי, על מנת למקסם את שווים לתועלת כל הנוגעים בדבר".

עוד נטען בבקשה כי "מדובר בהחלטה אשר על בסיסה מתבצע בימים אלו ניסיון לכפות על החברה, שהינה סולבנטית לכל דבר ועניין, הסדר שהיא אינה חפצה בו, ושבמסגרתו אמורים נושיה להשתלט עליה ועל העודף הנכסי העצום הטמון בה. באופן פרדוקסלי, עצם החלטתו של בית המשפט קמא שמקורה בחשש לבעיית כושר פירעון, היא עצמה צפויה לדחוף כלפי מטה את שווי נכסי החברה ולהפוך ל'נבואה המגשימה את עצמה' ".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה